هنرمندان

روایت یک ماجرای جنایی و معمایی در شیطان صفت – بلاگی ها

  • روایت یک ماجرای جنایی و معمایی در شیطان صفت – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها ، مهدی صباغ‌زاده تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «شیطان صفت» که به تازگی پروانه ساخت آن از سوی سازمان سینمایی صادر شده است،   درباره برنامه‌ریزی برای ساخت این فیلم توضیح داد: این فیلم قطعا به جشنواره فیلم فجر امسال نمی‌رسد و اگر بتوانم این فیلم را با شرایط امروز سرمایه‌گذاری در سینمای ایران به مرحله تولید برسانم، کار شاهکاری انجام داده‌ام.

    او ادامه داد: بنیاد سینمایی فارابی و یا سازمان اوج باید پای کار تولید این پروژه بیایند، چرا که کار، کار سختی است و بعید است سرمایه‌گذار بخش خصوصی بتواند پای کار تولید آن بیاید. این فیلم برای تولید نیاز به حمایت دولتی دارد و ما هم منتظر می‌مانیم تا ببینیم شرایط تولید آن چگونه فراهم می‌شود.

    این تهیه‌کننده و کارگردان باسابقه درباره دشواری تولید این پروژه هم توضیح داد: فضاسازی این فیلم مربوط به اواخر سال ۵۶ می‌شود و طبیعتا رسیدن به حال و هوای شهر تهران در آن مقطع تاریخی، هزینه‌بر است. کل فیلم هم در تهران آن سال‌ها روایت می‌شود. هم داستان فیلم درباره تاریخ معاصر است و هم روایت آن کار در قالب یک ماجرای معمایی و جنایی دشوار و وقت‌گیر خواهد بود.

    صباغ‌زاده درباره سخت‌تر شدن شرایط تولید در سینمای ایران هم گفت: تردید نکنید که شرایط بسیار سخت‌تر از گذشته شده است و اوضاع اصلا برای سرمایه‌گذاری و تولید مناسب نیست. ما برای پروانه ساخت فیلم اقدام کردیم و امیدواریم شرایط آرام و مناسب برای تولید آن پیش بیاید.

    او گفت: اگر خاطرتان باشد در زمان بحران کرونا هم تولید سینما با شرایط مشابهی مواجه بود و چرخه اکران هم متوقف شده بود. وقتی مخاطب به سینما نمی‌رود، سرمایه‌ای که برای تولید یک فیلم می‌گذارید، به راحتی بازنمی‌گردد. باید شرایط به آرامش برسد تا امکان حضور مردم در سالن‌های سینمایی هم وجود داشته باشد. زمانی که شرایط روحی و روانی مردم در آرامش نباشد، طبیعتا کمتر هم به سینما می‌روند. در این شرایط طبیعتاً سرمایه‌گذار هم محاسبات خود را دارد. در مقطع کرونا هم ما منتظر ماندیم تا سینماها مجدد بازگشایی شوند و در مقطع فعلی هم باید منتظر آرام‌تر شدن شرایط بمانیم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا