هنرمندان

پربیننده‌ترین فیلم‌های کره‌ای ۲۰۲۲ تا امروز – بلاگی ها

  • پربیننده‌ترین فیلم‌های کره‌ای ۲۰۲۲ تا امروز – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها ، فیلم «پارازیت» سه سال قبل برندۀ اسکار شد و فیلم‌های زیاد دیگری مثل «قطار بوسان» و «اوکجا» هم هستند که هم در گیشه موفق عمل کردند و هم در نظر منتقدان فیلم‌های درخشانی بودند.

    حالا که بعد از دو سال کم‌رونق شدن سینماها در سراسر جهان به خاطر شیوع کرونا، دوباره پای مخاطبان به سینماها باز شده و شرایط ساخت فیلم هم راحت‌تر شده است، باید منتظر باشیم که درخشش‌های دیگری از سینمای کره را ببینیم. در همین چهارماهۀ اول سال ۲۰۲۲ تعداد قابل توجهی فیلم در سینماهای کره اکران شده که در اینجا فهرستی از هفت مورد از پرفروش‌ترین‌های آن‌ها را ملاحظه می‌کنیم.

    ۱. دزدان دریایی؛ آخرین گنج سلطنتی (The Pirates: The Last Royal Treasure)

    به گزارش فرارو، این فیلم دربارۀ گروهی از ضدقهرمان‌های ماجراجو در کرۀ قرن چهاردهم است. وقتی وو موچی که خودش را «راهزن خوب» می‌نامد به همراه افرادش وسط اقیانوس گیر می‌افتند و سرگردان می‌شوند، یک گروه دیگر از دزدان دریایی که ناخدایشان زنی به اسم هائه رانگ است آن‌ها را نجات می‌دهند. این دو گروه به صورت اتفاقی نقشۀ یک گنج سلطنتی گمشده را پیدا می‌کنند و برای به دست آوردن آن با هم متحد می‌شوند. در طرف دیگر ماجرا یک گروه بازرگانی هم هست که رئیسش مرد شروری به اسم بو هئونگ سو است و می‌خواهد به هر قیمتی به این گنج دست پیدا کند.

    ۲. یاکشا؛ عملیات بی‌رحمانه (Yaksha: Ruthless Operations)

    داستان این فیلم مهیج جاسوسی در شهری پر از جاسوسان می‌گذرد. یک مامور ارشد سابق به اسم هان جی هون اخیرا تنزل مقام گرفته و به یک دستیار در سازمان اطلاعات کره تبدیل شده است. او که در شهری در نزدیک مرز کرۀ شمالی خدمت می‌کند، ناگهان خودش را درگیر یک ماجرای بسیار عجیب و غریب جاسوسی می‌بیند. او متوجه می‌شود که جاسوسانی از چین و ژاپن و روسیه و شمال و جنوب و حتی آمریکا، به دنبال دست یافتن به برخی رازهای مهم دولتی هستند؛ رازهایی که می‌توانند کل دنیا را تحت تاثیر قرار بدهند. جی هون خیلی زود عضو تیم یکی از خشن‌ترین ماموران سازمان اطلاعات به اسم یاکشا می‌شود؛ تیمی که قرار است در این شلم شوربای پر از جاسوس از اسرار دولتی حفاظت کند.

    ۳. میخواهم پدر و مادرت را ببینم (I Want to Know Your Parents)

    این فیلم بر اساس یک نمایشنامۀ ژاپنی ساخته شده است و داستان آن دربارۀ راز خودکشی یک دانش‌آموز نوجوان است. این دانش‌آموز سال هشتمی که در یک مدرسۀ خصوصی سطح بالا درس می‌خوانده، یک روز خودش را در دریاچه غرق می‌کند. اما او قبل از این که دست به این کار بزند یادداشتی نوشته و نام همکلاسی‌هایی که او را آزار می‌داده‌اند در آن یادداشت آورده است. حالا مسئولان مدرسه والدین آن دانش‌آموزان را به مدرسه فرامی‌خوانند. این حضور دسته‌جمعی تبدیل می‌شود به یک مجادلۀ تند و تیز دربارۀ علت خودکشی آن دانش‌آموز. این فیلم نگاه عمیق و نکان‌دهنده‌ای به مسئلۀ مشکلات بین‌دانش‌آموزان و قلدری‌هایی است که در مدرسه اتفاق می‌افتند. 

    ۴. دودمان پلیس (The Policeman’s Lineage)

    پارک گانگ یون رئیس یک تیم تحقیقاتی است که دربارۀ جرم‌های خیلی بزرگ تحقیق می‌کند. تیم او در دستگیری مجرمان رکورد بی‌نظیری دارد. اما او خیلی به استفاده از روش‌های قانونی برای به دست آوردن اطلاعات پایبند نیست. چوی مین جائه هم یک افسر تازه‌کار پلیس است که اتفاقا خیلی اهل مراعات قانون است. به او ماموریت داده می‌شود که علیه رفتارهای غیرقانونی پارک گانگ یون اطلاعاتی جمع‌آوری کند. به همین خاطر او به تیم پارک می‌پیوند. 

    ۵. پادشاه ساز؛ روباه انتخابات (King Maker: The Fox of the Election)

    کیم وون بوم سیاستمداری از حزب مخالف دولت است. رویای او این است که بتواند یک روز رئیس جمهور شود. سئو چانگ دائه هم یک استراتژیست بسیار باهوش و درجه یک است که به کارزار انتخاباتی کیم می‌پیوندد تا به او برای رئیس جمهور شدن کمک کند. بالاخره کیم برندۀ انتخابات درون حزبی می‌شود و به عنوان کاندیدای حزبش وارد انتخابات ریاست جمهوری می‌شود. کم کم اختلافاتی بیم این دو نفر پیش می‌آید. سئو فکر می‌کند که باید از هر وسیله‌ای که شده برای رسیدن به هدف کمک بگیرند، ولی کیم نمی‌خواهد سیاست را به حقه‌بازی آلوده کند. در همین حال حزب رقیب از سئو می‌خواهد که به آن‌ها بپیوندد. 

    ۶. پرشور (Hot Blooded)

    این فیلم دربارۀ مردی به اسم هی سو است که در یک شهر بندری نزدیک بوسان زندگی می‌کند. او عضو درجه چندم یک گروه تبهکاری است که مسئولیت ادارۀ یک هتل را به عهده دارد. او تصمیم گرفته است که از این زندگی جدا شود و با زنی به اسم این سوک ازدواج کند. اما در همین احوال تبهکاری به اسم یونگ کانگ که سال‌ها به خاطر قتل فراری بوده به شهر برگشته و دردسرهایی درست می‌کند که کار را برای هی سو سخت‌تر می‌کند. حالا هی سو باید بهترین تصمیم‌ها را بگیرد تا بتواند ازاین گرداب بیرون بیاید.

    ۷. حال خوب ما (In Our Prime)

    هاک سونگ یک نابغۀ ریاضیات در کرۀ شمالی بوده که از کشورش فرار کرده و به کرۀ جنوبی آمده است. او حالا در یک دبیرستان سطح بالا به عنوان نگهبان مشغول به کار است. جی ووک یکی از دانش‌آموزان این دبیرستان است که در ریاضی خیلی ضعیف است و ممکن است این به اخراج او از مدرسه منجر شود. یک روز جی وو از هاک سونگ درخواست می‌کند که در این درس به او کمک کند و او هم با اکراه قبول می‌کند. این رابطه خیلی زود به یک دوستی صمیمانه تبدیل می‌شود، اما کم کم اتفاقاتی در مدرسه می‌افتد که شرایط را برای هر دوی آن‌ها سخت می‌کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا