هنرمندان

مهم‌ترین فیلم‌های سینمای جهان در سال ۲۰۲۲ – بلاگی ها

  • مهم‌ترین فیلم‌های سینمای جهان در سال ۲۰۲۲ – بلاگی ها

    به گزارش همشهری‌آنلاین*،  ۳فیلمساز بزرگی که در تغییر جریان سینمای آمریکا در دهه ۱۹۷۰نقش مهمی ایفا کرده‌ و همچنان ایفا می‌کنند، امسال نیز با فیلم‌های خود می‌توانند جریان‌ساز شوند. مارتین اسکورسیزی، پل شریدر و استیون اسپیلبرگ، از جمله فیلمسازان مطرح و قدیمی هستند که همچنان با فیلم‌های خود به سالن‌های سینما رونق خواهند بخشید و چراغ جشنواره‌های سینمایی را مانند سال‌های قبل پرفروغ نگاه خواهند داشت. مارتین اسکورسیزی نیز مانند سال‌های قبل همچنان پرکار ظاهر شده و درصدد اکران فیلم جنایی دیگری با بازی بازیگران قدیمی و همیشگی فیلم‌های خود نظیر لئوناردو دی‌کاپریو و رابرت دنیرو است. پل شریدر نیز امسال با فیلم «باغبان استاد» و استیون اسپیلبرگ نیز پس از ساخت نسخه جدیدی از «داستان وست‌ساید» با شخصی‌ترین فیلم دوران فیلمسازی‌ خویش به حضور خود در عرصه سینما در سال ۲۰۲۲نیز تداوم بخشیده است.

     مهم‌ترین فیلم‌های سینمای جهان در سال ۲۰۲۲

    قاتلان گل ماه

    «قاتلان گل ماه» که براساس کتابی به نوشته دیوید گرن در سال ۲۰۱۷ساخته شده ششمین فیلمی است که مارتین اسکورسیزی در جریان ساخت آن با لئوناردو دی کاپریو و دهمین فیلمی است که با رابرت دنیرو همکاری دارد. در این فیلم جسی پلمونز در نقش یک مأمور اف‌بی‌ای بازی می‌کند که در حال تحقیق روی قتل تعدادی از مردم ثروتمند از قوم «اوساژ» در اوکلاهما در سال‌های ۱۹۲۰است. یکی از پروژه‌های بعدی مارتین اسکورسیزی نیز ساخت یک فیلم زندگینامه‌ای درباره جری گارسیا خواننده اصلی گروه موسیقی «گریت فول دد» با بازی جوناه هیل، است.

    باغبان استاد

    فیلم «کارت شمار» به کارگردانی پل شریدر از مطرح‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱بود و نشان داد که موفقیت‌های دوباره شریدر که با فیلم «نخستین اصلاح شده» در سال ۲۰۱۷شروع شده بود، همچنان ادامه دارد. فیلم جدید شریدر که در سال ۲۰۲۲نمایش داده خواهد شد، باغبان استاد نام دارد که فیلمی رمانتیک درباره زندگی عاشقانه یک باغبان است. در این فیلم جوئل ایگرتون و سیگورنی ویور نقش‌آفرینی خواهند کرد. پل شریدر فیلمبرداری باغبان استاد را از ‌ماه فوریه ۲۰۲۲(بهمن – اسفند ۱۴۰۰) آغاز خواهد کرد و به‌احتمال زیاد این فیلم تا پایان سال اکران خواهد شد.

    The Fabelmans

     فیلم مرد افسانه‌ای (The Fabelmans) جدیدترین ساخته استیون اسپیلبرگ به‌احتمال زیاد در ۲۳نوامبر ۲۰۲۲اکران خواهد شد. این فیلم را شخصی‌ترین فیلم اسپیلبرگ می‌دانند که مستقیما با رویدادهای دوران کودکی، نوجوانی و جوانی او مرتبط است. از ۲۰سال قبل و زمانی که خواهر وی، آن اسپیلبرگ فیلمنامه‌ای با نام «من می‌آیم خانه» را نگاشته بود، ساخت چنین فیلمی در ذهن استیون اسپیلبرگ شکل گرفته بود. اسپیلبرگ فیلمنامه این فیلم را در همکاری تونی کاشنر، نویسنده فیلمنامه فیلم‌های «لینکلن» و داستان وست‌ساید، نگاشته است. در The Fabelmans گابریل لابله در نقش سامی فیلمساز جوان بازی می‌کند و میپله ویلیامز نیز نقش مادر وی را به‌عهده دارد. پل دونو نیز در نقش پدر و ست روجن نیز در نقش عموی شخصیت کودکی و نوجوانی اسپیلبرگ بازی می‌کنند. جینی برلین و جود هرش هم در زمره بازیگران این فیلم هستند.

    زمان آرماگدون

    جیمز گری نیز فیلمسازی است که در فیلم «زمان آرماگدون» به فصلی از دوران کودکی خود خواهد پرداخت. در این فیلم بازیگران مطرحی نظیر آن هاتاوی، جرمی استرانگ و آنتونی هاپکینز نقش‌آفرینی کرده‌اند. داستان این فیلم مدت زمان کوتاهی پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که به انتخاب دونالد ریگان به‌عنوان رئیس‌جمهور این کشور، انجامید، شروع می‌شود. جیمز گری درباره این فیلم می‌گوید: از برخی جهات زمان آرماگدون درباره دوران کودکی من است اما همچنین در این فیلم عشق خانوادگی به تصویر کشیده شده است. همانگونه که در این فیلم نشان داده شده من بر این باور هستم که بسیاری از مردم در شرایط سخت بهترین‌ تلاش‌های خویش را برای خود و اطرافیانشان انجام می‌دهند و این مسئله برای من خیلی زیبا و تکان‌دهنده است.

    آپولو ۱۰

    ریچارد لینکلیتر نیز به‌تازگی ساخت فیلم کارتونی آپولو ۱۰برای نتفلیکس را آغاز کرده است، داستان این انیمیشن در شهر هیوستون در سال ۱۹۶۹و در سالی که نخستین انسان بر کره ‌ماه گام نهاد، می‌گذرد. لینکلیتر در این زمان ۹ساله بوده و نیل آرمسترانگ در آن زمان با گامی بزرگ روی کره ماه، خاطره‌ای به یاد ماندنی را در ذهن وی ثبت کرده بود. لینکلیتر گفته که فیلم کارتونی آپولو ۱۰اوایل سال بعد(۲۰۲۳) در سینماها اکران خواهد شد و داستان این فیلم با فردی که ۲۰ سال بعد از وقوع حوادث داستان از خواب برمی‌خیزد، شروع می‌شود. لینکلیتر افزوده است، من این فیلم را روی پرده سبز فیلمبرداری کرده‌ام. چرا که به‌نظرم، با استفاده از این شیوه، فیلمی جاه‌طلبانه‌تر از آب درخواهد آمد. کار کردن روی این فیلم در دوران وحشتناک کنونی بسیار سرگرم‌کننده بود. 

    *مترجم: آرش نهاوندی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا