هنرمندان

 مهم‌ترین و پرکارترین بازیگر سینمای جهان در ۲ سال گذشته | بازیگری برای همه نقش‌ها  – بلاگی ها

  •  مهم‌ترین و پرکارترین بازیگر سینمای جهان در ۲ سال گذشته | بازیگری برای همه نقش‌ها  – بلاگی ها

    به گزارش همشهری‌آنلاین*، از همین‌رو، سایت کرایتریون کالکشن یکی از مهم‌ترین مطالب خود را نیز به تیلدا سوئینتن، پرکارترین بازیگر سال‌های ۲۰۲۱و ۲۰۲۲اختصاص داده است.

    تیلدا سوئینتن در سال ۲۰۲۲در جدیدترین پروژه فیلمسازی وس اندرسون نیز حضور خواهد یافت. وس اندرسون، کارگردان مشهور و سایر اعضای گروه فیلمسازی و تیم بازیگرانش که تا چندماه قبل در حال تبلیغ فیلم گزارش فرانسوی بودند، اکنون پروژه جدید سینمایی را به‌نام «شهر ستاره‌ای» کلید زده‌اند. هنوز اطلاعات زیادی درباره یازدهمین فیلم اندرسون منتشر نشده است. به‌احتمال زیاد شهر ستاره‌ای فیلمی در ژانر کمدی – رمانتیک خواهد بود، این فیلم در شهر چینچون در ۳۰مایلی جنوب غربی مادرید فیلمبرداری می‌شود، این روستای تاریخی اسپانیا، از گذشته دور به‌عنوان لوکیشن مورد توجه فیلمسازان بوده است.

    سکانس‌هایی از فیلم «فروغ بی‌پایان» (۱۹۶۱) ساخته نیکلاس ری، فیلم‌های «ناقوس‌های نیمه شب»(۱۹۶۶) و «قصه جاودان» به کارگردانی اورسن ولز و فیلم «ماتادور» ساخته پدرو المودوار، در شهر چینچون فیلمبرداری شده‌اند. وس اندرسون به ایجاد محیط دوستانه و خانوادگی میان عوامل و بازیگران فیلم‌هایش بر سر صحنه فیلمبرداری مشهور است، از همین‌رو خیلی از بازیگرانی که قبلا با وی کار کرده‌اند، تمایل نشان داده‌اند در فیلم شهر ستاره‌ای با وی دوباره همکاری کنند، از این میان تیلدا سوئینتن نخستین بازیگری است که در کنار بیل مورای، ادرین برودی، جیسون شوارتزمن، اسکارلت یوهانسون، بریان کرانستون، جف گلدبلام، روپرت فرند، جفری رایت و لیو شریبر، حضورش در این فیلم قطعی شده است. تام هنکس، مارگو رابی، هوپ دیویس، مت دیلون و مایا هاوک، ازجمله بازیگرانی هستند که برای نخستین بار قرار است با وس اندرسون در این پروژه سینمایی همکاری کنند.

    اولین فیلم جورج میلر پس از «مکس دیوانه: جاده خشم» با حضور سوئینتن

    سوئینتن همچنین در فیلم «سه هزار سال اشتیاق» به کارگردانی جورج میلر نقش مقابل ادریس البا را بازی خواهد کرد. این فیلم نخستین اثر سینمایی جورج میلر پس از «مکس دیوانه: جاده خشم»(۲۰۱۵) است. درباره این فیلم هم اطلاعات زیادی منتشر نشده اما به‌احتمال زیاد فیلمی فانتزی خواهد بود که در آن عناصر اصلی فیلم‌های فانتزی ازجمله یک حکیم، یک غول چراغ جادو و ۳آرزو؛ نقش مهمی در پیشبرد داستان فیلم خواهند داشت. جورج میلر سال گذشته درباره این فیلم گفته بود: ایده ساخت این فیلم برای مدت‌ها ذهنم را به‌خود مشغول کرده بود، اگر ما بتوانیم پروژه ساخت این فیلم را انجام دهیم، به‌نظرم نتیجه کار یک اثر سینمایی دلچسب از آب درخواهد آمد. این فیلم به‌طور کامل فیلمی اکشن نخواهد بود، اما صحنه‌های جذاب اکشن هم در آن وجود خواهد داشت. به‌نظرم شما پس از دیدن این فیلم به این نتیجه برسید که سه هزار سال اشتیاق فیلمی کاملا متفاوت با مکس دیوانه است.

    سینمای جهان

    دختر ابدی

    نخستین بار که در سال ۲۰۲۰پروژه‌های سینمایی و سالن‌های سینما به‌دلیل شیوع کرونا تعطیل شد، جوانا هاگ به همراه سوئینتن و بیشتر عوامل تولید فیلم سوغات ۲ به ولز رفتند و در آنجا در سکوت به فیلمبرداری فیلم «دختر ابدی» مشغول شدند. داستان این فیلم درباره زنی میانسال و مادر مسن وی است، این دو پس از بازگشت به خانه بزرگ خانوادگی خود که اکنون تبدیل به هتلی تقریبا خالی شده، باید با رازهایی که مدت‌ها بر آن سرپوش گذاشته بودند، مواجه شوند.

    قاتل

    مدتی بعد دیوید فنچر نیز فیلمبرداری فیلم «قاتل» را در شهر پاریس به همراه تیلدا سوئینتن و مایکل هاسبندر انجام داد. آندرو کوین والکر که فیلمنامه فیلم «هفت» را در سال ۱۹۹۵نوشت، برای فیلم قاتل فیلمنامه‌ای با اقتباس از سری رمان‌های خشونت‌بار و ترسناک اثر آلکسیس نولنت را انتخاب کرد، داستان فیلم قاتل درباره فردی است که در یک دوران پرآشوب و بحرانی مبادرت به قتل می‌کند، نوشته شده است. اسکات استوبر، رئیس بخش فیلم‌های اوریژینال نتفلیکس درباره این فیلم می‌گوید: این فیلمی بزرگ و سرگرم‌کننده خواهد بود.

    پایان

    فیلم «پایان» به کارگردانی جاشوا اوپنهایمر با بازیگری تیلدا سوئینتن، استیفن گراهام و جورج مک‌کی از نظر منتقدان فیلمی بزرگ و سرگرم‌کننده از آب درخواهد آمد. جاشوا اوپنهایمر کارگردان «عمل کشتن»(۲۰۱۲) و «چهره سکوت»(۲۰۱۴)، درباره این فیلم می‌گوید: مدت زمان زیادی است که به موضوع‌های آخرالزمانی علاقه پیدا کرده‌ام، زمانی که در حال تحقیق روی شیوه زندگی خانواده‌های ثروتمند بودم، متوجه شدم که اعضای یکی از این خانواده‌ها برای آن روز پناهگاهی زیرزمینی خریده‌اند، البته این پناهگاه بیشتر به یک سکونتگاه مجلل شبیه بود تا پناهگاه. این مسئله الهام‌بخش این شد که فیلمی درباره زندگی یک خانواده در یک پناهگاه، ۲۰سال پس از نابودی بخش عظیمی از دنیا بسازم. البته قصد نداشتم این یک فیلم درام باشد، بلکه می‌خواستم آن را به‌صورت فیلمی موزیکال بسازم.

    سوئینتن در پینوکیوی گیرمو دل تورو

    در فیلم «پینوکیو» گیرمو دل تورو، شالوده‌های اخلاقی داستان اصلی را وارونه جلوه داده است. دل تورو در گفت‌وگو با سایت کلایدر گفته است: در داستان اصلی اینطور بیان می‌شود که برای اینکه یک پسر واقعی باشی باید تغییر کنی. شما قرار است از یک پسر چوبی تبدیل به انسانی با پوست و گوشت خون بشوید، این به‌معنای آن است که شما با عملکردتان به یک پسر واقعی تبدیل می‌شوید. اما از این پس (و در فیلم من) پینوکیو باید مانند یک انسان عمل کند و دیگر آن عروسک چوبی با آن دنیای خیالی اطرافش تبدیل به انسانی واقعی به نام پینوکیو می‌شود که در دنیای واقعی با اعمال و کرداری مانند انسان‌های دیگر زندگی می‌کند. در این فیلم تیلدا سوئنیتن، اوا مک گرگور، کیت بلانشت، فین فولفهارد، کریستوف وایتز و جان تورتورو نقش‌آفرینی کرده‌اند.

    همزمان با اکران فیلم پینوکیو در پایان سال ۲۰۲۲به‌احتمال زیاد نخستین قسمت‌های پروژه دیگر دل تورو که برای نتفلیکس در حال ساخت است، پخش خواهد شد. این پروژه سریالی است ترسناک با عنوان « کمد کنجکاوی‌ها»، در واقع دو داستان از این مجموعه توسط گیرمو دل تورو نوشته شده‌اند و جنیفر کنت، آنا لیلی امانپور، پانوس کاسماتوس، کاترین هاردویک و ویچنزو ناتالی در میان کارگردانانی هستند که هر یک ساخت قسمتی از این سریال را که به داستان‌های جداگانه اختصاص دارد، عهده‌دار هستند.

    *مترجم: فرحناز دبلشکی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا