هنرمندان

 گران‌ترین فیلم‌های هالیوودی در سال کرونازده ۲۰۲۱ – بلاگی ها

  •  گران‌ترین فیلم‌های هالیوودی در سال کرونازده ۲۰۲۱ – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها به نقل از ایرنا، پس از آنکه بسیاری از استودیوهای بزرگ فیلمسازی به دنبال شیوع کرونا اکران فیلم‌های پرهزینه و گیشه‌پسند خود را به زمانی نامعلوم در آینده موکول کردند، در سال ۲۰۲۱ کم‌کم جدول اکران دوباره جان گرفت و از فیلم‌های بزرگ پر شد. با این حال تماشاگران از ترس کرونا همچنان از حضور فیزیکی در سالن‌های سینما امتناع می‌کردند و ترجیح می‌دادند فیلم‌ها را در خانه و به واسطه سرویس‌های استریم تماشا کنند.

    در این ۱۲ ماهی که سینماها همچنان تحت‌الشعاع کرونا قرار داشتند، کارگردانان پرکاری چون ریدلی اسکات و لانا واچوسکی برخی از موردانتظارترین فیلم‌ها را اکران کردند و با هر آنچه در اختیار داشتند کوشیدند یک تجربه سینمایی جذاب را برای تماشاچیان خلق کنند.

    ساخت فیلمی که با وجود کرونا بتواند تماشاچیان را به سینماها بکشاند، نیازمند بودجه‌های فضایی برای ساخت و تبلیغ بود، بودجه‌هایی که به خیال بازگشت سرمایه، به بسیاری از فیلم‌ها اختصاص داده شدند. در ادامه فهرست گران‌ترین فیلم‌های هالیوودی سال ۲۰۲۱ را مشاهده می‌کنید.

    آخرین دوئل

    فیلم سینمایی آخرین دوئل ساخته ریدلی اسکات اگرچه موفق نشد در دوران اکران سینمایی خود در پاییز سال ۲۰۲۱ کششی در میان تماشاچیان ایجاد کند، یکی از قوی‌ترین فیلم‌های اخیر این کارگردان به شمار می‌رود.

    اسکات در این فیلم با یک بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری، فرانسه در دوران قرون وسطی را با جزئیاتی فراوان بازآفرینی کرد تا داستان را در این فضا روایت کند.

    فیلم آخرین دوئل به سبک فیلم راشومون داستان را از زاویه دید سه شخصیت اصلی روایت می‌کند و با تاکید روی دیدگاه کاراکترهای زن روایتی هیجان‌انگیز براساس داستان واقعی به بیننده عرضه می‌دارد.

    آخرین دوئل با پایانی که یکی از بهترین صحنه‌های اکشن سال بود از هر دلار بودجه خود برای سرهم کردن یک فیلم تاریخی سرگرم‌کننده و پرهزینه استفاده کرده است.

    افسون

    افسون یکی دیگر از فیلم‌های پرهزینه سال ۲۰۲۱ بود. این فیلم که با بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری ساخته شده درباره دختری به نام میرابل است که به عنوان تنها عضو خانواده خود از قدرت جادویی محروم بوده اما پس از وقوع یک اتفاق غیرمنتظره نقش منجی را برعهده می‌گیرد.

    انیمیشن کلاسیک افسون به مدد یک پویانمایی قوی و خیره‌کننده، طوری چشم‌اندازهای متنوع کلمبیا و مردمانش را به تصویر می‌کشد که گویی انعکاسی از زندگی واقعی است.

    گودزیلا علیه کونگ

    فیلم گودزیلا علیه کونگ که در بهار سال ۲۰۲۱ روی پرده سینماها رفت، در دوران اکران سینمایی چون یک ستاره درخشان در آسمان تاریک سینماهای آمریکا درخشید. این فیلم اکشن و مهیج که با بودجه ۱۵۵ میلیون دلاری ساخته شده، در گیشه جهانی در مجموع ۵۰۰ میلیون دلار فروش کرد.

    این فیلم به مدد گرافیک رایانه‌ای، دو هیولای بزرگ دنیای سینما را روبه‌روی یکدیگر قرار می‌دهد.

    گودزیلا علیه کونگ با سکانس‌های اکشن و حماسی خود موفق شد نظر تماشاچیانی که به دنبال یک فیلم سرگرم کننده بودند را جلب و مردم را به بازگشت به سینماها ترغیب کرد.

    تل ماسه

    تل ماسه به عنوان یکی از موردانتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱، اقتباس سینمایی دنی ویلنوو از رمان تل ماسه نوشته فرانک هربرت بود. ویلنوو و تیم تولیدش با یک بودجه ۱۶۵ میلیون دلاری موفق شدند با مهارت تمام فضاها و چشم اندازهای فرازمینی رمان را خلق کنند و پای تماشاچیان را به دل این دنیای تخیلی بکشانند.

    علاوه بر طراحی تولید خیره‌کننده، بازیگران ستاره و موسیقی متن شاهکار از هانس زیمر نیز از دیگر عوامل موثر در بالا رفتن بودجه این فیلم بود. طرفداران این فیلم در انتظارند تا قسمت دوم آن در سال ۲۰۲۳ اکران شود، فیلمی که به دنبال موفقیت قسمت اول احتمالا با بودجه بیشتری در مقایسه با آن ساخته خواهد شد.

     گران‌ترین فیلم‌های هالیوودی در سال کرونازده ۲۰۲۱

    جوخه انتحار

    جوخه انتحار اگرچه قربانی مصائب گیشه سینماها در دوران کرونا شد، آنقدر در مقایسه با فیلم‌های مشابه پیش از خود بهتر شده بود که مخاطبان را حیرت‌زده کرد.

    جیمز گان در جوخه انتحار با استفاده از یک بودجه ۱۸۵ میلیون دلاری فیلمی با رگه‌های کمدی، خشونت و سرگرمی ساخته که شبیه به هیچ فیلم دیگری در دنیای توسعه‌یافته دی سی نیست.

    یکی از تهیه‌کنندگان جوخه انتحار در جریان تبلیغ این فیلم در پاسخ به مجله ایمپایر درباره همکاری با استودیو برادران وارنر گفت: بزرگ‌ترین پروژه عمرانی که استودیو برادران وارنر تا به حال برای یک فیلم انجام داده، مربوط به جوخه انتحار است.

    بدون شک این موضوع در پرهزینه بودن این فیلم ابرقهرمانی بی‌تاثیر نبوده است.

    ماتریکس: رستاخیز

    با گذشت ۱۸ سال از اکران آخرین فیلم از مجموعه ماتریکس، فیلم مورد انتظار ماتریکس: رستاخیز ساخته لانا واچوفسکی سرانجام در سال ۲۰۲۱ روی پرده سینماها رفت.

    این فیلم که با بودجه ۱۹۰ میلیون دلاری ساخته شده، در گیشه جهانی ۱۵۶میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروخت.

    ماتریکس رستاخیز روایتگر داستان یک بازی‌ساز موفق به نام توماس اندرسون است که براساس رویاهایی که از ماتریکس داشته یک بازی سه‌گانه می‌سازد اما ماجرای اصلی از جایی شروع می‌شود که در یک کافی‌شاپ مرتبطا با زنی به نام تیفانی برخورد می‌کند که یادآور رویاهای او از ترینیتی است.

    جاودانه‌ها​

    فیلم جاودانه‌ها که درآمدی بر فاز چهار دنیای سینمایی مارول بود، ۲۰۰ میلیون دلار هزینه کرد تا بینندگان را با یک تیم جدید از ابرقهرمانان آشنا کند. این فیلم که به کارگردانی کلویی ژائو ساخته شده، با بازی آنجلینا جولی، سلما هایک و کیت هرینگتون یکی از پرستاره‌ترین فیلم‌های دنیای سینمایی مارول است. بدون شک به‌کارگیری این دست از ستارگان گرانقیمت و استفاده فراوان از جلوه‌های ویژه یکی از دلایل افزایش هزینه ساخت این فیلم بوده است.

    مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

    با وجود مشکلاتی که بسیاری از اکران‌‎های سینمایی در دوران کرونا با آن روبه‌رو شدند، فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست با ۱ میلیارد و ۶۰۰ هزار دلار فروش در کوتاه‌ترین زمان به پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۱ تبدیل شد. این فیلم به کارگردانی جان واتس، بازی تام هالند، زندیا، بندیکت کامبربچ، جیکوب باتالون، جان فاورو، جیمی فاکس و ویلم دفو و صرف بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شد.

     گران‌ترین فیلم‌های هالیوودی در سال کرونازده ۲۰۲۱

    سریع و خشن ۹

    سریع و خشن ۹ به کارگردانی کرت راسل و بازی وین دیزل، میشل رودریگز، جان سینا، تایریس گیبسون، هلن میرن و شارلیز ترون ماجراهای شخصیت اصلی دومینیک تورتو با بازی وین دیزل را دنبال می‌کند که با همسر و فرزندش زندگی آرامی دارد تا این که مجبور می‌شود برای نجات افرادی که بیش از هر چیزی دوستشان دارد، با گناهان گذشته خود روبرو شود. شخصیت اصلی داستان با گروهش برای مقابله با یکی از بااستعدادترین آدمکش‌ها و ماهرترین رانندگان جهان متحد می‌شود که از قضا جیکوب (جان سینا) برادر طرد شده خود اوست. در این قسمت همچنین شاهد بازگشت شخصیت محبوب هان لو خواهیم بود که طرفداران تصور می‌کردند مدت‌ها پیش جان خود را از دست داده است.

    نهمین قسمت از مجموعه اکشن سریع و خشن با بودجه تخمینی بین ۲۰۰ تا ۲۲۵ میلیون دلار ساخته شد و در گیشه جهانی ۷۲۶ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار فروش کرد.

    زمانی برای مردن نیست

    فیلم زمانی برای مردن نیست به عنوان بیست و پنجمین فیلم از مجموعه فیلم‌های جیمز باند که برای آخرین بار دنیل کریگ را به عنوان نقش اصلی داشت، یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌هایی بود که در سال ۲۰۲۱ اکران شدند. کری جوجی فوکوناگا این فیلم را با صرف ۲۵۰ میلیون دلار هزینه ساخت که با اختلاف بیشترین بودجه برای ساخت یکی از قسمت های جیمز باند بود. این فیلم در مجموع در گیشه جهانی ۷۷۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار فروش کرد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا