هنرمندان

فهرست فیلم‌های اکران نوروزی هنوز قطعی نشده است | زمان اعلام لیست نهایی – بلاگی ها

  • فهرست فیلم‌های اکران نوروزی هنوز قطعی نشده است | زمان اعلام لیست نهایی – بلاگی ها

     به گزارش بلاگی ها به نقل از ایسنا، مرتضی شایسته درباره اکران نوروزی  گفت: ۲۱ فیلم توسط دفاتر پخش برای اکران نوروزی به شورای صنفی اعلام آمادگی کرده بودند که از بین آن‌ها هفت فیلم از طرف شورای صنفی نمایش به سازمان سینمایی پیشنهاد شد و منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم.

    ‌او افزود: متاسفانه بیماری کرونا و سویه جدید آن اومیکرون موج جدیدی را درکشور به وجود آورده است، اما امیدواریم با وجود این شرایط اکران خوبی برای نوروز امسال داشته باشیم.

    وی با اشاره به حمایت‌های دولت از فیلم‌ها و سینماها نیز بیان کرد: دولت با حمایت‌های خود می‌تواند به شرایط اکران نوروزی کمک کند که این حمایت‌ها می‌تواند در قالب تبلیغات تیزرهای تلویزیونی و نصب بیلبوردهای شهری باشد. دولت همچنین می‌تواند مبلغی را به صاحبان فیلم‌ها و سینماها پرداخت کند تا جبران خسارت سال‌های گذشته نیز شود. خوب است که دولت در این زمینه همراه شود و کمک کند.

    شایسته خاطرنشان کرد: هفت فیلم توسط شورای صنفی نمایش برای اکران نوروزی مورد تایید قرار گرفت و به سازمان سینمایی پیشنهاد شد که‌ منتظر نظر سازمان برای اکران هستیم. اسامی اعلام شده (علفزار، موقعیت مهدی، لامینور، قدغن، روز صفر، شادروان و بازنده) پیشنهاد به سازمان سینمایی بوده که از میان ۲۱ فیلم متقاضی براساس آیین‌نامه انتخاب شدند و اعلام اسامی نهایی به عهده سازمان سینمایی است که هفته آینده اعلام خواهد شد.

    بر اساس پیگیری‌های ایسنا، ظهر امروز سوم اسفندماه جلسه‌ای با حضور تعدادی از نمایندگان صنوف از جمله تهیه‌کنندگان، کارگردانان، پخش‌کنندگان و سینمادارها با نمایندگانی از سازمان سینمایی از جمله حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی انجام شده و درباره فیلم‌های نوروزی و همچنین آیین نامه اکران سال آینده بحث و بررسی شده است.

    در این جلسه پیشنهاد شده که یک فیلم کودک هم به جمع فیلم‌های نوروزی اضافه شود که فعلا نهایی نشده است. همچنین یک موضوع دیگر جلسه، آیین نامه آماده شده از سوی سازمان سینمایی برای اکران سال ۱۴۰۱ بوده که‌پس از بررسی‌های بیشتر درباره آن تصمیم‌گیری نهایی خواهد شد. علاوه بر این‌ها بحث‌هایی هم درباره فیلم‌های انتخاب شده مطرح شده که بیشتر به پروانه نمایش آن‌ها مربوط می‌شود چراکه پروانه نمایش برخی فیلم ها منقضی شده و بعضی فیلم‌ها هم صرفا مجوز اکران در جشنواره را دارند که باید پروانه نمایش نهایی آن‌ها صادر شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا