هنرمندان

آخرین خبرها از وضعیت اکران فیلم هومن سیدی | مشکل فنی بود حل شد – بلاگی ها

  • آخرین خبرها از وضعیت اکران فیلم هومن سیدی | مشکل فنی بود حل شد – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها ، محمد قنبری مدیر پردیس سینمایی مگامال به‌عنوان تنها سینمایی که با مصوبه شورای صنفی اکران قرار است به مدت یک هفته میزبان اکران محدود فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی باشد، درباره ابهاما ت به‌وجود آمده در دو روز ابتدایی اکران این فیلم توضیح داد: طبق قرارداد، ما از روز پنجشنبه ۱۴ مهرباید فیلم را اکران می‌کردیم و حتی سانس‌بندی هم برای آن کرده بودیم. تعدادی بلیت هم برای اکران فروختیم اما نسخه ارسالی فیلم دچار ایراد فنی شد و موفق به اکران فیلم در موعد مقرر نشدیم.

    او ادامه داد: روز شنبه ۱۶ مهر مشکل فنی فیلم برطرف و نسخه‌ای از آن برای اکران به دست ما رسید. از همان روز هم اکران فیلم را برای علاقه‌مندانی که در روزهای پنجشنبه و جمعه اقدام به تهیه بلیت کرده بودند، در دستور کار قرار دادیم. در ادامه هفته نیز طبق قرارداد فیلم را هر روز در یک سانس یعنی ساعت ۸ شب، با بلیت‌فروشی حضوری برای علاقه‌مندان اکران خواهیم کرد.

    این سینمادار درباره کاهش تعداد نوبت نمایش فیلم در هر روز از دو سانس به یک سانس هم توضیح داد: این تصمیمی بود که دفتر پخش فیلم گرفته است. برای ما به‌عنوان سینمادار تفاوتی در برنامه‌ریزی برای اکران فیلم و تعداد سانس‌های آن وجود ندارد اما توافق فعلی ما برای نمایش فیلم در یک سانس در هر روز است که با توجه به ظرفیت سالنی که دوستان دفتر پخش فیلم انتخاب کرده‌اند، در هر سانس هم می‌توانیم میزبان ۴۲ مخاطب باشیم.

    قنبری در ادامه با تأکید بر اینکه همه مخاطبانی که طی دو روز ابتدایی اقدام به تهیه بلیت کرده بودند می‌توانند با همان بلیت‌ها به تماشای فیلم بنشینند، گفت: تعداد زیادی از مخاطبان در جریان بلیت‌فروشی حضوری فیلم نبودند اما برای آن عده که اقدام به تهیه بلیت کردند که برخی از آن‌ها از هنرجویان هومن سیدی هم بوده‌اند، ظرفیت لازم را نگه داشته‌ایم تا بتوانند به تماشای فیلم بنشینند.

    او درباره تقاضا برای تماشای فیلم «جنگ جهانی سوم» و استقبال از اکران محدود آن هم بیان کرد: بالاخره طیفی از دوستان خبرنگار، گروهی از هنرمندان و سینماگران و بخشی از مخاطبان پیگیر سینما، علاقه‌مند هستند به تماشای این فیلم بنشینند. فیلمی که هم در جشنواره ونیز خوش درخشید و هم حالا به عنوان نماینده سینمای ایران به آکادمی اسکار معرفی شده است. به‌عنوان سینمادار اگر عوامل فیلم و دفتر پخش راضی می‌شدند،

    حاضر بودم هر ۱۰ سالنم را به اکران «جنگ جهانی سوم» اختصاص دهم و مطمئن هم هستم با فروش آنلاین، این ظرفیت به طور کامل پر می‌شد. در هر حال اما تصمیم برای اکران محدود فیلم برعهده تهیه‌کننده و پخش‌کننده بوده است. امیدواریم در فرصت اکران عمومی و گسترده فیلم هم شاهد همین استقبال باشیم.

    این سینمادار ادامه داد: ما در حال حاضر در هر روز تنها ۴۲ ظرفیت برای اکران این فیلم داریم و به همین دلیل شاهد علاقه‌مندانی هستیم که برای تهیه بلیت حضوری به سینما مراجعه می‌کنند اما به دلیل ظرفیت محدود سالن نتوانستند به تماشای فیلم بنشینند.

    مدیر پردیس سینمایی «مگامال» درباره وضعیت اکران دیگر فیلم‌های در حال نمایش در این سینما هم گفت: واقعیت این است که از ۲۸ شهریور تا به امروز ما شاهد افت فروش فیلم‌ها حتی تا مرز ۹۰ درصد هم بوده‌ایم که این افت متأثر از ناآرامی‌های اخیر در جامعه بوده، از طرف دیگری مسائلی مانند بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و اختلال‌های به‌وجود آمده در اینترنت هم به این شرایط ضریب داده است.

    در این شرایط نبودن فیلم جدید هم بر حضور مردم در سینما تأثیر گذاشته، در این شرایط وضعیت سینماها واقعاً نگران‌کننده است و امیدواریم هر چه زودتر شرایط جامعه به روال عادی بازگردد تا به کمک تبلیغات گسترده و ورود فیلم‌های جدید بتوانیم به وضعیت سینماها در ایام پیش از کرونا، بازگردیم.

    او ادامه داد: در وضعیت بحرانی فعلی، مطمئنم خیلی از سینماداران برای این ماه دغدغه حقوق پرسنل و شارژ ماهانه خود را دارند و امیدواریم لااقل وزارت ارشاد در این وضعیت حمایتی از سینماداران داشته باشد.

    قنبری در پایان با اشاره به وضعیت فروش انیمیشن «پسر دلفینی» که به نسبت سایر فیلم‌ها فروش بالاتری را در روزهای اخیر داشته است، تأکید کرد: همین فیلم هم در روزهای اخیر بین ۳۰ تا نهایت ۲۰۰ میلیون تومان در یک روز فروش دارد که اگر آن را با آمار روزهای قبل این فیلم که تا امروز یک میلیاردتومان هم می‌رسید مقایسه کنیم، شاهد افت فاحش فروش این فیلم هم خواهیم بود. وضعیت اکثر سینماها و فیلم‌ها در حال حاضر همین‌گونه است.

    متأسفانه براساس برخی شنیده‌ها گروهی از تهیه‌کنندگان هم حاضر به اکران عمومی فیلم خود در این شرایط ناآرام نیستند. این اتفاقات متأسفانه سینما را مجدد به سمت رکورد خواهد برد و امیدواریم این مسئله خیلی زود مرتفع شود.

    • جنگ جهانی سوم آغاز شد، اکران یک هفته‌ای بدون فروش بلیت اینترنتی
    • معمای اکران «جنگ جهانی سوم» | مخاطبانی که به بهانه اسکار سرکار رفتند 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا