هنرمندان

فیلمی که با مصطفی مستور به فجر رسید – بلاگی ها

  • فیلمی که با مصطفی مستور به فجر رسید – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها به نقل از مهر، محمود بابایی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی که در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد،   درباره با اشاره به اینکه از ابتدا قرار بوده یک اثر اجتماعی جلوی دوربین برود، تاکید کرد: بر اساس سوژه‌ها و جلساتی که با بهروز شعیبی داشتیم در نهایت به ایده فیلم «بدون قرار قبلی» رسیده و تصمیم به ساخت آن گرفتیم.

    این تهیه‌کننده جوان سینما تاکید کرد: یکی از نکاتی که در «بدون قرار قبلی» وجود دارد حضور چهره‌های شناخته شده در حوزه‌های مختلف از جمله کارگردانی، نویسندگی، بازیگری و عوامل پشت دوربین است که خود یکی از نقاط قوت فیلم است.   فیلمنامه این فیلم را فرهاد توحیدی به نگارش در آورده است و مهدی تراب‌بیگی از فیلمنامه‌نویسان جوان با لو همکاری کرده است.

    تهیه‌کننده «بدون قرار قبلی» با اشاره به اینکه هرچند نمی‌توان گفت این فیلم یک فیلم اقتباسی است اما نگاهی به یکی از داستان‌های مصطفی مستور نیز دارد توضیح داد: مصطفی مستور به واسطه دوستی‌ای که با ما دارد، هنگام کار در پروژه به ما سر می‌زد و از همراهی او نیز در این کار استفاده کردیم.

    وی بیان کرد: در این فیلم شاهد تعدد لوکیشن ها خواهیم بود، ما برای القای درست حس فضا به مخاطب از مناطق بکر طبیعت ایران و شهرهایی مانند تهران و مشهد بهره بردیم و قسمتی از این فیلم نیز در شهر برلین آلمان فیلمبرداری شده است، که شرایط کرونایی حاکم بر ایران و جهان دشواری بسیاری را به این پروژه تحمیل کرد.

    این تهیه کننده فیلم اولی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که این روزها کم‌تر به آن پرداخته می‌شود، موضوع تهیه کننده مولف است که باید پیش از هر چیز به آن توجه شود. این موضوع برای شخص بنده جایگاه خاصی دارد، و سعی‌ام بر این است تا یک روند را در ژانرهای مختلف سینمایی در کارهایم حفظ کنم.

    او توضیح داد: اینکه این روزها کارگردانان با تهیه‌کنندگان جوان و فیلم اول کار می‌کنند، شاید به این دلیل است که سینما به دنبال نگاه و تجربه‌ای تازه است و تهیه‌کنندگان فیلم اول نیز می‌توانند همانند کارگردانان اول نگاه تازه‌ای را به سینما تزریق کنند، به همین دلیل می‌توان گفت هم تهیه کنندگان و کارگردانان اول به یک اندازه در سینما مهم هستند. هر چند همواره باید به دیده احترام به پیشکسوتان این عرصه توجه داشت و از تجربیات ارزشمند آنها به خوبی بهره برد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا