هنرمندان

جشنواره به علفزار بهرام رادان رسید | شادروان، تلخ و شیرین یک رابطه خانوادگی | در دومین روز جشنواره چه می‌گذرد؟ – بلاگی ها

  • جشنواره به علفزار بهرام رادان رسید | شادروان، تلخ و شیرین یک رابطه خانوادگی | در دومین روز جشنواره چه می‌گذرد؟ – بلاگی ها

      بلاگی ها – آرزو امیرخانی:  سه‌شنبه ۱۲ بهمن فیلم سینمایی «علفزار» با نویسندگی و کارگردانی کاظم دانشی و تهیه‌کنندگی بهرام رادان، اولین فیلمی‌ست که روی پرده‌ای نقره‌ای جشنواره چهلم فیلم فجر می‌رود تا سینماگران، منتقدان و اهالی رسانه آن را در بوته نقد و نظر خود قرار دهند. این چهارمین تجربه جدی رادان در عرصه تهیه‌کننده‌گی است که با سودای سیمرغ بلورین پا به میدان این رقابت گذاشته است.

    پیش از این «پولاریس»، «کاپیتان من» و «گربه سیاه» در کارنامه تهیه کنندگی بهرام رادان دیده می‌شود. «گربه سیاه» با بازی او، همچنان روی پرده سینماهاست و با گذشت حدود ۲ ماه از اکران آن با قرار گرفتن در رده چهارم جدول فروش هفتگی، مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته‌است. کاظم دانشی، کارگردان در «علفزار» دست به ترکیب تازه‌ای از بازیگران زده و از حضور پژمان جمشیدی که این روزها چهره گیشه‌پسند سینمای ایران محسوب می‌شود در نقشی تلخ، جدی و متفاوت بهره برده است.

    علفزار با مضمونی اجتماعی داستانی جنایی را روایت می‌کند، برگرفته از پرونده‌ای واقعی که در رسانه‌ها هم بازتاب بسیاری داشته است.  این فیلم به گفته کارگردان، فیلمی، قصه‌گو و نفس‌گیر است که می‌تواند مخاطب را در ۹۰ دقیقه شوکه کند.  با توجه به مضمون تکان‌دهنده و حضور متفاوت بازیگران آن، به نظر می‌رسد این فیلم ظرفیت‌های قابل توجهی در جلب نظر هیات داوران چهلمین جشنواره فجر داشته باشد و همانطور که کارگردان آن، پیش ازاین ابراز امیدواری کرده بود: «من به تیم بازیگری «علفزار» امید زیادی دارم و امیدوارم جایزه نصیبشان شود. پژمان جمشیدی، سارا بهرامی و ستاره پسیانی، شانس دریافت سیمرغ را دارند.» و بتواند نگاه مخاطبان حرفه‌ای و مردمی سینما را به خود جلب کند.

    علفزار اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند داستانی کاظم دانشی است. او تاکنون فیلم‌های کوتاهی مثل «راحانا»، «پرتقال»، «بادکنک‌های رنگی»، «مثل تو و محدوده یک درجه» را کارگردانی کرده و جوایز جشنواره‌های فیلم کوتاه تهران، جشن تصویر سال، جشنواره مقاومت، فیلم کوتاه نسیم، جشنواره فیلم آزاد فیلم را دریافت کرده است. در خلاصه داستان علفزار آمده است: بعضی رازها بهتره فاش بشن، برخی هرگز… باید دفن بشن یه جایی دور از دسترس، برای همیشه.

    ترلان پروانه، مائده طهماسبی، عرفان ناصری، رویا جاویدنیا، مهدی زمین پرداز، یسنا میرطهماسب، ستایش رجایی نیا، الهه اذکاری، متین حیدری نیا، محمد معتضدی، صدف اسپهبدی، فرید اسحاقی، شهاب عباسیان، عباس ایمانی، علی خلیلی، حسین ولی زاده، ارشیا توکلی، محمد مهدی احدی، سپهر گندمی، فرشاد مجرب و فرخ نعمتی، مهران امام بخش و سیروس همتی از دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.  

    سکانسی از پژمان جمشیدی در علفزار | این پرونده مثل بمب صدا می کنه

    جشنواره به علفزار بهرام رادان رسید | شادروان، تلخ و شیرین یک رابطه خانوادگی | در دومین روز جشنواره چه می‌گذرد؟

    شادروان در جشنواره چهلم

    شادروان فیلم دیگری ست که در دومین روز برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر در معرض دید اهالی رسانه و منتقدان قرار می‌گیرد. دراین فیلم چهره‌هایی همچون سینا مهراد و گلاره عباسی حضور دارند. این فیلم به کارگردانی و نویسندگی حسین نمازی دومین اثر او در مقام کارگردان است. نمازی که تا کنون «آپاندیس» و سریال تلویزیونی «حوالی پاییز» را در کارنامه خود دارد در شادروان روایتی شیرین از یک ملودرام اجتماعی را به تصویر کشیده است که در بستر خانواده‌ای حاشیه‌نشین اتفاق می‌افتد.

    در این فیلم به تهیه‌کنندگی عباس نادران، علاوه بر فرزند سعید سهیلی (کارگردان گشت ارشاد) با نام مستعار سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، رویا تیموریان و چهره‌هایی چون رضا رویگری و بهرام ابراهیمی نیز جلوی دوربین رفته‌اند. سینا مهراد با حضور در سریال پربیننده «آقازاده» که تابستان ۱۳۹۹ از شبکه نمایش خانگی پخش شد، ظرفیت‌های تازه‌ای از بازیگری خود را در معرض نقد و نظر مخاطبان قرار داد. با توجه به درونمایه کمدی و خانوادگی شادروان به نظر می‌رسد این فیلم هم بتواند در مسیر دستیابی به سیمرغ قدم‌های بزرگی بردارد و نظر هیئت داوران را جلب کند.

    در شادروان  چهره‌های تئاتری چون ایمان برات‌پور، محسن مهری، سجاد رضایی، حافظ نبی‌زاده، بهناز نادری، اعظم کبودیان، فرناز صالحتاش، الهه افشاری، بابک جعفریه، مریم افشار و محمدموسی اکبری نیز نقش آفرینی می‌کنند. دیگر عوامل این فیلم عبارتند از مدیرفیلمبرداری: مسعود سلامی، مدیر صدابرداری: بابک اردلان، طراح صحنه: بهزاد جعفری طادی، طراح لباس: فاطمه صفری زاده، طراح چهره‌پردازی: امید گل‌زاده، مدیر تولید: عماد طاهری، مدیر تدارکات: هادی غفارلو، دستیار کارگردان و مدیربرنامه‌ریزی: سعید بیات، منشی صحنه: آرزو قربانی، روابط عمومی: زهرا دمزآبادی، عکاس: محمد صادق زرجویان.

    انتشار نخستین تصویر از شادروان همزمان با پایان تصویربرداری

    جشنواره به علفزار بهرام رادان رسید | شادروان، تلخ و شیرین یک رابطه خانوادگی | در دومین روز جشنواره چه می‌گذرد؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا