هنرمندان

زنگ خطری که کارگردان برنده اسکار برای سینما به صدا درآورد – بلاگی ها

  • زنگ خطری که کارگردان برنده اسکار برای سینما به صدا درآورد – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها ، پائولو سورنتینو – Paolo Sorrentino که روز شنبه به عنوان رئیس هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم مغرب در یک کنفرانس مطبوعاتی سخن می‌گفت، گفته که وظیفه دارد فیلمی برای اکران بر روی پرده سینما بسازد. «فکر می‌کنم وظیفه ماست که برای سینماها فیلم بسازیم، سعی کنیم سینماها را نجات دهیم.»

    جشنواره بین‌المللی فیلم مغرب که از روز ۱۱ نوامبر آغاز به کار کرده، تا ۱۹ نوامبر ادامه دارد.

    دایان کروگر، نادین لباکی، ونسا کربی، جاستین کورزل، طاهار رحیم و لایلا ماراکچی دیگر اعضای هیات داوران این جشنواره را شامل می‌شوند.

    • دلایل اقبال سینماگران بعد از انقلاب اسلامی به فیلم‌های تاریخی
    • کارگردان اسکاری حامی مجرمان ایرانی متجـاوز از آب درآمد!

    این کارگردان ایتالیایی که پس از فیلم دست خدا – The Hand Of God با حمایت نت‌فلیکس، درام گران‌قیمت پاپ جدید – The New Pope و اقتباس تلویزیونی اخیر خود از نمایشنامه ایتالیایی سی پزی فاسیلی – Sei Pezzi Facili را برای پخش‌کننده دولتی رای – Rai ایتالیا کارگردانی کرده می‌گوید که قصد دارد دوباره با سینما ارتباط برقرار کند.

    او گفت این یک لحظه سردرگمی برای فیلم‌هاست. دیدن فیلم‌های خوب همانند چند سال پیش آسان نیست که به دلیل مشکلاتی که بیماری همه گیر(کرونا) برای ما به وجود آورد، مسأله‌ای طبیعی است و درک این واقعیت زمان نیاز دارد.

    این کارگردان ایتالیایی گفته چالش امروز من ساخت یک فیلم برای سینماست. مانند سال‌های پیش که چالشم ساخت یک سریال تلویزیونی بود اکنون این چالش برای من تمام شده و قصد دارم سینمایی بسازم.

    او می‌گوید من مخالف پلتفرم‌ها نیستم اما اگر بعد از همه‌گیری و بحرانی که با ان روبه رو شدیم، تلاش کنیم تا برای سینماها فیلم بسازیم می‌تواند مفید باشد.

    به گفته سورنتینو، در بسیاری از کشورها و حتی ایتالیا در حال نابودی بسیاری از سینماها هستیم.

    اظهارات جدید او در جریان جشنواره فیلم مغرب در پی سخنانی بود که او در یکی از مناظره‌های مربوط به آینده سینما در جشنواره فیلم کن امسال گفت؛ سورنتینو گفته بود دیگر فیلمی با نتفلیکس نخواهد ساخت.

    او این گونه توضیح داد که مخالفتی با این پلتفرم‌ها ندارد اما زمان آن رسیده که به عنوان کارگردان پشت صحنه سینما کار کند.

    سورنتینو افزود: علیه پلتفرم‌ها صحبتی نکرده‌ام و نمی‌توانم چنین مخالفتی کنم چرا که آخرین فیلم من با یک پلتفرم و تجربه موفقی بود.

    جشنواره بین‌المللی فیلم مغرب در سال ۲۰۰۱ تاسیس شد. این جشنواره جایگاهی استراتژیک در پیوند فرهنگ‌های مختلف و همراه کردن استعدادهای فیلمسازی از چهار گوشه جهان دارد و هر سال فیلم‌های پرفروش هالیوودی تا فیلم‌های هنری احساس برانگیز را در کنار هم به نمایش درمی‌آورد.

    جشنواره فیلم مغرب در سال ۲۰۱۸ پس از یک سال وقفه فعالیت چشمگیری داشته است. شخصیت های بزرگی چون مارتین اسکورسیزی، رابرت دنیرو، آنیس واردا، گی‌یرمو دل‌تورو، رابرت پتینسون و داکوتا جانسون در این جشنواره حضور پیدا کرده‌اند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا