هنرمندان

جشنواره چهلم فیلم فجر فرش قرمز ندارد – بلاگی ها

  • جشنواره چهلم فیلم فجر فرش قرمز ندارد – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها ، یزدان عشیری مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی با حضور در برنامه  «سلام تهران» شبکه پنج گفت: طراحی دکور، فضای بصری و فرش قرمز جشنواره فیلم فجر در دوره‌های گذشته، بازنمایی از الگوی غرب بود که امسال اصلاح شد.

    به گفته عشیری، علی وزیریان دبیر هنری چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر است که با مشاوره‌های او، فضای بصری جشنواره که در دوره‌های گذشته محل الگودهی غلط و ایجاد حواشی بوده است، تغییر خواهد کرد و در این دوره فرش قرمز وجود ندارد.

    در آستانه آغاز فجر چهلم، سوال‌هایی درباره چگونگی زمان‌بندی اکران فیلم‌ها مطرح است که عشیری در این باره توضیح داد، تجربه قرعه‌کشی برای اکران فیلم‌ها در گذشته موفق و عدالت محور بوده و این شیوه در این دوره هم تکرار می‌شود. محل حضور اهالی رسانه و منتقدان در جشنواره هم تاکنون مشخص نشده است و به گفته عشیری برج میلاد جزو گزینه‌های اصلی برای میزبانی از اهالی رسانه و منتقدان است.

    در این دوره ۳۰ سینما با ۶۲ سالن و ۱۵ هزار صندلی برای میزبانی از مردم پیش‌بینی شده‌اند. یک همایش دو روزه با همکاری انجمن منتقدان و نویسندگان هم با محوریت جریان شناسی نقد در سینما برگزار می‌شود.

    عشیری درباره بازبینی «نگهبان شب» توسط افرادی غیر از هیئت انتخاب که جزو اولین حواشی چهلمین جشنواره فیلم فجر بود،  اظهار کرد: این تهیه کننده به اظهار نظر منتقد نام آشنایی استناد کرده بود که البته خود منتقد هم گفت که کدام بخش از فیلم را به چه صورت و در کجا دیده است. در آستانه جشنواره عده‌ای جریان‌سازی رسانه‌ای و موج‌سازی‌هایی برای تبلیغ فیلم هایشان انجام می‌دهند. به لحاظ فنی، حقوقی، حرفه‌ای و اخلاقی چنین کاری به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

    حذف فیلم «مسیح پسر مریم» هم حواشی برای رئیس سازمان سینمایی به دنبال داشت. اما به گفته عشیری، این فیلم از هیئت انتخاب رای نگرفت و حتی به ضریبی که بتواند در دسته فیلم های رزرو قرار بگیرد هم نرسید.

    مسئولان جشنواره فیلم فجر، با استعلام از ستاد مقابله با کرونا و پیش بینی آنها درباره بهتر شدن شرایط کرونایی کشور در بهمن، امکان استفاده ۷۰ درصدی از ظرفیت‌ سینماهای مردمی را پیش‌بینی کرده‌اند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا