هنرمندان

“تازه آباد” نمایشی متفاوت از رفاقت شیعه و سنی – بلاگی ها

  • “تازه آباد” نمایشی متفاوت از رفاقت شیعه و سنی – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها ، کشورمان ایران رنگین‌کمان زیبایی است که آغوش خود را برای همه اقوام با هر مذهبی باز کرده است. فرقی ندارد مذهب‌مان شیعه است یا سنی، همه ایرانی‌ هستیم و به ایرانی بودن‌مان افتخار می‌کنیم.

    ایران هم زادگاه شیعیان است و هم اهالی سنت را در دل خود جای داده است و شیعه و سنی بدون توجه به اختلافات عقیدتی، با یکدیگر وحدت دارند.

    مستند «تازه آباد» که از تلویزیون پخش شد، نمایشی متفاوت از وحدت شیعه و سنی و حرکت دوشادوش آنان در کنار یکدیگر است. این مستند به کارگردانی عبدالله نظری تولید شد و در قالب ششمین جشنواره تلویزیونی مستند روی آنتن رفت.

    عبدالله نظری کارگردان مستند «تازه آباد» درباره سوژه فیلم این فیلم توضیح داد: من به همراه اباذر صالحیان تهیه‌کننده این فیلم مستند، از 3-4 سال پیش یک دغدغه‌ای داشتیم و آنهم این بود که سراغ آدم‌هایی برویم که در گوشه و کنار این کشور برای مردم ایران کار می‌کنند، بدون آنکه توقع مالی یا انتظار خاصی داشته باشند. ساده‌ترین این افراد گروه‌های جهادی‌اند، اما می‌توان افراد دیگری هم پیدا کرد که اسمشان خیلی شنیده نشده است، اما برای مردم کار جهادی می‌کنند.

    وی اضافه کرد: در مستند تازه آباد با یک گروه جهادی مواجه نیستیم، بلکه فعالیت‌های یک فرد مؤثر را به تصویر کشیده‌ایم. حجت الاسلام مجتبی گرجی یک روحانی شیعه و اصالتا لُر است که در منطقه تازه آباد مستقر شده و فعالیت‌های متفاوتی را برای مردم این شهر انجام می‌دهد. او اولین روحانی مستقر در این شهر از سوی سازمان تبلیغات است و بیش از آنکه فردی عرفانی و معنوی باشد، لوطی و اصطلاحاً “داش مشتی” است!

     "تازه آباد" نمایشی متفاوت از رفاقت شیعه و سنی

    نظری ضمن معرفی شهر «تازه آباد» درباره فعالیت‌های این روحانی توضیح داد و گفت: تازه‌ آباد یکی از شهرهای استان کرمانشاه و مرکز شهرستان «ثلاث باباجانی» در غرب ایران است. این شهر بعد از انقلاب اسلامی ایجاد شده است. حدود 80 درصد اهالی این شهر از اهالی سنت‌اند و 20 درصد باقیمانده نیز از «اهل حق» هستند. در حقیقت، در این شهر تعداد کمی از شیعیان حضور دارند. او در بین اهالی روستا می‌چرخد تا مشکلات آنان را شنیده و در حد وسع خود دغدغه‌های آنان را برطرف کند تا زندگی بهتری داشته باشند. اشتغال‌آفرینی، ساخت و تعمیر خانه‌ها و … از جمله مهم‌ترین کارهای اوست.

    • روایتی تکان دهنده از مادری که قاتل پسرش را بخشید
    • روایتی تازه از ماجرای قتل جمال خاشقچی | در اتاقی که این روزنامه‌نگار تکه تکه شد چه گذشته است؟

    وی ادامه داد: در مستند «تازه آباد» با او همراه شدیم و فعالیت‌هایش را دیدیم. همراه با حجت الاسلام گرجی به روستاهای دور و نزدیک اهل سنت و حق در شهرستان تلاث باباجانی رفتیم. زندگی معمول او، محبوبیتش در بین مردم و فعالیت‌های عمرانی و آبادانی‌اش در این مستند به نمایش درآمده است.

    براساس این گزارش، عوامل تولید این مستند 28 دقیقه‌ای عبارتند از:

    کارگردان: عبدالله نظری، تهیه‌کننده: اباذر صالحیان، صدابردار: سیدعلیرضا مصطفوی، تصویربردار: علی اسدی و سیدنیما حقیقی و تدوین: محسن عسگری‌زاده

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا