اخبار

جزییات واریز یارانه شهریور ۱۴۰۱ / مبلغ یارانه نقدی افزایش می‌یابد؟ – بلاگی ها

  • جزییات واریز یارانه شهریور ۱۴۰۱ / مبلغ یارانه نقدی افزایش می‌یابد؟ – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها به نقل از فرارو، یارانه مرداد ماه مطابق معمول در روز بیستم به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. اما برای شهریور ماه ابهامات زیادی پیش روی یارانه نقدی خانوارها قرار گرفته است. در گام اول برخی رسانه‌ها مدعی شده اند که احتمال افرایش یارانه‌های هر فرد وجود دارد.

    استناد این رسانه‌ها در مورد احتمال افزایش یارانه ها، صحبت‌های اخیر مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه است. او گفته که اگر قیمت‌ها براساس شهریور سال گذشته اصلاح نشود، میزان یارانه نقدی را براساس قیمت جدید تنظیم می‌کنند.

    میرکاظمی همچنین گفته که در حال حاضر باید لایحه اصلاح یارانه را به مجلس ارائه کنند. اما نگفته که در صورت عدم اصلاح قیمت‌ها براساس شهریور ۱۴۰۰، میزان یارانه به چقدر می‌رسد.  

    با این وجود به نظر می‌رسد که موضوع افزایش یارانه نقدی فعلا در دستور کار نیست و اگر قرار باشد این موضوع هم اجرایی شود. در گام اول باید لایحه از سوی دولت ارسال شود و پس از بررسی در کمیسیون تخصصی در مجلس به صحن برود. پس از آن و در صورت گرفتن اکثریت آرا، مصوبه برای بررسی به شورای نگهبان خواهد رفت. بدین ترتیب به نظر می‌رسد که افزایش یارانه نقدی  به چند ماه زمان نیاز داشته باشد.

    زمان واریز یارانه شهریور ۱۴۰۱

    فعلا دولت تکلیف اجرای طرح جایگزینی کالابرگ با یارانه نقدی را مشخص نکرده است. اما احتمالا این جایگزینی حداقل به شهریور ماه نمی‌رسد؛ بنابراین باید در بیستم شهریور ماه نیز منتظر واریز یارانه مرحله ۱۳۹ باشیم.  

    در چنین شرایطی همچنان افراد حاضر در دهک اول تا سوم مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و افراد حاضر در دهک چهارم تا نهم مبلغ ۳۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا