هنرمندان

یکی ‌از صداهای ماندگار سینما درگذشت – بلاگی ها

  • یکی ‌از صداهای ماندگار سینما درگذشت – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها ، پت کرول بازیگر سینما و تلویزیون است. وی سال ۱۳۰۶ شمسی چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار پت کرول می‌توان به بازیگری در فیلم «همسایه من توتورو»، فیلم «A Turtle’s Tale: Sammy’s Adventures» و فیلم «پری دریایی کوچولو» اشاره کرد.

    پت در سریال‌های زیادی بازی کرده بود و همچنین صداگذاری‌های زیادی انجام داده بود اما با صدای نقش اورسولا در انیمیشن «پری دریایی کوچولو» حسابی مشهور و ماندگار شده بود. به گفته بسیاری اورسولا بهترین و ماندگارترین شخصیت منفی دیزنی ‌است!

    پت کرول نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۴۷ در ۴۱ سالگی در فیلم With Six You Get Eggroll به کارگردانی Howard Morris بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم همسایه من توتورو، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای پت کرول محسوب می‌شد و همکاری با هنرمندانی همچون Doris Day، Brian Keith، باربارا هرشی و George Carlin را تجربه کرد.

    شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی پت کرول بازی در فیلم همسایه من توتورو بوده است. پت کرول سال ۱۳۶۷ در ۶۱ سالگی در فیلم همسایه من توتورو نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با هایائو میازاکی همکاری داشته است. پت کرول توانست با بازی در فیلم همسایه من توتورو تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر هیتوشی تاکاگی، Noriko Hidaka، Chika Sakamoto و Shigesato Itoi بر تجارب او افزود.

    پت کرول علاوه‌بر فیلم همسایه من توتورو، سال ۱۳۸۹ در ۸۳ سالگی در فیلم A Turtle’s Tale: Sammy’s Adventures نیز بازی کرد. پت کرول این‌بار با Ben Stassen یعنی کارگردان فیلم A Turtle’s Tale: Sammy’s Adventures و هنرمندانی چون آنتونی اندرسون، اد بگلی جونیور، استیسی کیچ و Yuri Lowenthal همکاری داشت.

    به گفته فرزندانش، او در آرامش ‌و به دلیل سینه‌پهلو فوت شده است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا