اخبار

الان یک کارگر با یک سوم مزد روزانه اش می‌تواند ناهار یک چلوکباب بخورد اما قبلا نان‌ و پنیر هم نمی‌توانست بخورد – بلاگی ها

  • الان یک کارگر با یک سوم مزد روزانه اش می‌تواند ناهار یک چلوکباب بخورد اما قبلا نان‌ و پنیر هم نمی‌توانست بخورد – بلاگی ها

    نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت:در مذاکرات با جریان‌های غربی بحث می‌کنند برای کاهش هزینه مقاومت مذاکره ایراد ندارد تا هزینه کمتری برای مقاومت بدهیم نه اینکه فکر کنید باید مذاکره کرد و دشمن ستیزی را از بین برد.

    به گزارش بلاگی ها به نقل از انتخاب، حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه مشهدمقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهارداشت: با اینکه امروز دومین روز شهادت مظلومانه صدیقه اطهر(س) است و ایام فاطمیه متعلق به ایشان است لذا رفتار شخصی را از سیره حضرت زهرا(س) بیان می‌کنیم.

    وی افزود: تقوای عملی در رفتار شرعی ترک گناه است وجود حضرت زهرا(س) معصوم است و گناه کردن در سیره ایشان جایگاهی ندارد اما آنچه در وجود ایشان باید مورد توجه قرار داد نظام زندگی فضیلت بار ایشان است آنچه در زندگی معمولی ما زمینه گناه می‌شود در سیره ایشان مطرح است و بانوی دو عالم به موضوعاتی اشاره دارند که در زندگی معمولی ما زمینه گناه را فراهم نکند و گناه را از بین ببرد.

    علم‌الهدی تصریح کرد: پیامبر اکرم روزی از اصحاب خود سوال کردند که بهترین زن‌ها کدام زن است و سلمان یکی از اصحاب از صدیقه اطهر پرس وجو شدند و ایشان فرمودند بهترین زن‌ها زنی است که ملازم کانون خانه و خانواده باشد و مردی او را نبیند و او نیز مردی را نبیند.سلمان گفت تا این جمله را در جمع اصحاب گفتم رسول الله فرمودند این جواب بوی وحی می‌دهد از کجا آوردی عرض کردم از فاطمه(س) پرسیدم.

    وی عنوان کرد: زمینه گناه اختلاط زن و مرد است و اینکه محرم و نامحرم در روابط اجتماعی و مسائل خانوادگی بی باکانه باهم ارتباط برقرار کنند زمینه گناه را فراهم می‌سازد و در سیره حضرت زهرا (س) از بین بردن زمینه اینگونه گناهان مطرح است امروز باید زمینه معصیت و گناه را از بین برد چرا که بسیاری از خانواده‌ها دچار انحراف شده‌اند و سیره حضرت زهرا(س) زمینه گناه را از بین می‌برد.ریشه طلاق و ناسازگاری بین زن و مرد باعث تمام مشکلات در زندگی است و سیره حضرت زهرا در جریان زندگی سازگاری است.

    امام جمعه مشهد مقدس اظهارداشت: امروز روز هفدهم دی ماه سالروز روز نکبت کشف حجاب رضاخانی در سال 1314 است یعنی 86سال گذشته در چنینی روزی در نظام استعماری و استکباری رضاخانی برنامه کشف حجاب در طی یک جشن سراسری شد و در تمام کشور فرمان کشف حجاب اجباری صادر شد.

    علم‌الهدی تصریح کرد: مسئله کشف حجاب یک نقطه سیاه از جنایات حکومت رضاخانی در تاریخ این کشور است جنایانی که تحت عنوان کشف حجاب در مملکت مرتکب شدند و نوامیس مردم را مورد هتک قرار دادند ما در ایام دهه فاطمیه اشک می‌ریختیم و برسینه می‌زدیم به خاطر اینکه هتک حرمت صدیقه اطهر شد هتک حرمت کنیزان فاطمه به وسیله جانی ناپاکی مانند رضاخان که مزدور بی جیره و مواجب انگلیسی‌ها بود در 17دی ماه صورت گرفت.

    وی یادآورشد: برادرم نقل می‌کرد که از نزدیک شاهد بوده است که در فلکه حضرت رضا(ع) دیدم پاسبان رضاخانی به خانمی حمله ور شد اول چادرش را کشید و شروع به فرار کرد پاسبان دوید و خود را به این خانم رساند و تنها روسری از سرش نکشید بلکه مقدار زیادی از موهای سر این خانم باروسری کنده شد و خانم روی زمین غش کرد و او روسری را وسط خیابان انداخت و باد موها را اینور و آنور می‌برد و مردم فقط نگاه می‌کردند این بی تفاوتی جنایت را به سرنوشت مردم مسلط کرد.

    علم‌الهدی افزود:اینکه مردم نظاره‌گر چنین جنایتی باشند؛ چهل و دو سال است باد بر پرچم عزتمند نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌وزد بخاطر شهامت و غیرت و مردانگی و مقاومت مردم در پای ستون خیمه این نظام است.

    نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: بی تفاوتی مردم در آن زمان یک مزدور جلاد چکمه به پای انگلیسی مانند رضاخان را بر مردم چنان مسلط کرد که در برابر چشمان همه این جنایت را انجام داد و کسی حرفی نزد؛ این بی تفاوتی مردم و امروز غیرت و مردانگی شما مردم؛ غیرت مردم اثرگذار است اینکه نوامیس مردم مورد هتک قرار گرفت اما عده از مردم بی تفاوت بودند.

    امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: اگر روزی مردم ما در مقابل دین و جریان روحانیت و در مقابل اقتدار دین و نظام دین بی تفاوت شوند و دشمن خدا بر مردم مسلط شود حداقل هتک حرمت به نوامیش و زن‌های شماست؛ دشمن اگر مسلط شود رحم نمی‌کند تمام برنامه‌های رضاخانی تجاوز و هتک به مردم بود و از بین بردن هستی مردم و این مسائل متاسفانه در تاریخ درست نقش نبسته است. مردمی که دینشان در این شرایط بود و حجاب و دینشان مورد هتک جاسوسان انگلیسی بود دنیایشان آباد بود؟ شکمشان آباد بود؟ این مردم زندگیشان نیز دچار قحطی شده بود و نان پیدا نمی‌کردند و علف به جای گندم نانوایی‌ها به مردم می‌دادند. نان خوردن و لباس نداشتند و دنیا نداشتند؛ شما فکر می‌کنید اگر مردم روزی دین نداشته باشند دنیا دارند؟

    وی ادامه داد: شما سلطه استکباری آمریکای ناپاک را بر عراق و افغانستان دیدید که چه کردند بر سر مردم؛ اینکه یک عده آدم‌هایی که یا مزدور دشمن هستند یا ناآگاههانه در زمین دشمن بازی می‌کنند و در فضای مجازی شروع می‌کنند به سیاه نمایی کردن که دلار و ارز و دارایی، و گرانی و … چنان شد این‌ها که به نفع دشمن دارند آبروی نظام را می‌برند اگر بنا شد روزی دشمن مسلط شود آیا دنیای آبادی دارید؟ دلار ارزان و شکم سیر دارید؟

    نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت:روزی دلار هفت تومان بود و مملکت را آمریکا گرفته بود، امریکا را بیرون کردید و دلار شد بیست و چند هزار تومان این معیار ارزیابی است؟ روزی که دلار هفت تومان بود و امریکا مسلط بود یک کارگر مزد یک روزش را با یک سوم آن می‌خواست ناهار بخورد بیشتر از یک نان و پنیر انگور نمی‌توانست بخورد این زندگی مردم بود اما امروز یک کارگر با یک سوم مزد یک روزش می‌تواند حداقل یک چلوکباب بخورد اگر اهل شکم و معیشت هستید و اینطوری می‌خواهید یک نظام را ارزیابی کنید اما اقتدار جهانی‌اش را ملاک یک نظام نگیرید و سلطه امریکا را در منطقه خاورمیانه به حساب اقتدار نگذارید این ارزشی که از نظر توانمندی‌های نظامی پیدا کرده که دنیای استکبار از موشک آن می‌ترسد و فرار می‌کند به حساب نظام نگذارید اگر اهل شکم هستید بروید شکم آن روز مردم را با امروز تحلیل کنید نه فقط دلار را.

    وی خاطرنشان کرد:اگر دشمنان خدا بر ما مسلط شوند دین نداشته باشیم هیچ چیزی در این مملکت نداریم صدیقه اطهر (س) آموزگارمان، راهبردسازمان و جهاد فاطمی مرز نشناسی در مقاومت است تا کجا مقاومت کنیم در برابر دشمن، مقاومت مرز ندارد تا مقاومت زهرایی و جهاد فاطمی دارید عزت دارید از عزیرانی که با یک دنیا ایمان و اعتقاد در مذاکرات با جریان‌های غربی بحث می‌کنند برای کاهش هزینه مقاومت مذاکره ایراد ندارد تا هزینه کمتری برای مقاومت بدهیم نه اینکه فکر کنید باید مذاکره کرد و دشمن ستیزی را از بین برد؛ دشمن ستیزی سنت زهرا (س) است و این مردم شیعه فاطمه(س) هستند و فاطمیه گرفتند.

    علم‌الهدی اظهارداشت:دشمن ستیزی و استکبار ستیزی برای ما یک اصل است و در این دشمن ستیزی مقاومت ما باید مقاومت حضرت زهرا(س) باشد یعنی مقاومت مرزنشناس؛ اگر می‌خواهید سر میز مذاکره بنشینید در حدی باشد که هزینه مقاومت را کم کنید نه اینکه دشمن ستیزی را حل کنید چرا که قابل حل نیست و در خط دشمن ستیزی و استکبار ستزی مقاومت مرز ندارد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    یک نظر

    1. پرینتر دستگاهی است که به کامپیوتر متصل می شود و گاهی می توان با کمک آن اطلاعات مورد نیاز را پرینت گرفت. پرینتر دارای انواع گوناگونی است که عبارتند از: پرینتر جوهر افشان و پرینتر لیزری. چاپگر لیزری خود در دو مدل لیزری تک رنگ و لیزری رنگی به بازار عرضه می شود . هر یک از پرینترها برای کاربرد ویژه و خاصی طراحی شده اند و مورد استفاده قرار می گیرند. نوعی از پرینتر که امروز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد پرینتر حرارتی می باشد. عملکرد این پرینتر بر مبنای حرارت می باشد در این پرینتر از جوهر برای چاپ استفاده نمی شود آن چیزی که موجب چاپ بر روی کاغذ می شود حرارت انتقال داده شده از دستگاه پرینتر حرارتی می باشد کاغذی که برای پرینتر حرارتی به کار می رود از نوع خاصی است که به حرارت حساس است. پرینتر حرارتی موجود در بازار از دو مدل تشکیل شده است یک مدل آن سیاه و سفید است و مدل دیگر آن 2 رنگ است کاغذهای حرارتی موجود در بازار بیشتر مناسب برای فیش پرینتر حرارتی دو رنگ هستند. پرینتر حرارتی در کارخانه ها و فروشگاه ها بسیار پرکاربرد هستند زیرا چاپ بارکد و سایر موارد مربوط به کالاها در پرینتر حرارتی راحت تر صورت می گیرد. فیش پرینتر لیزری به علت ساختاری که دارند زباله زیادی تولید می کنند اما در مقابل فیش پرینتر حرارتی کاربرد آسان تری دارد دور ریز و تولید زباله ی آن کمتر است و سرعت بالایی هم در چاپ اطلاعات دارد . تکنولوژی بالای فیش پرینتر حرارتی موجب شده است از این وسیله در بسیاری از امور تجاری استفاده شود. عملکرد پرینتر حرارتی بر اساس انتقال رنگدانه های حاصل از حرارت می باشد. کاربرد پرینتر حرارتی در فروشگاه ها برای تولید برچسب، تهیه ی بارکدها، انواع علائم و … می باشد.اصولا در فروشگاه ها و هایپر مارکت ها برای صدور رسید از فیش پرینتر حرارتی استفاده می شود. آسانی کاربرد و وضوح بالا در چاپ اطلاعات سبب شده است که حتی مغازه های کوچک هم ترجیح بدهند در داخل مغازه ی خود فیش پرینتر حرارتی قرار دهند. اولین بار در سال 1998 دستگاه چاپگر لیزری وارد ایران شد و هم اکنون برندهای مختلفی در بازار موجود می باشد.

      موارد استفاده از پرینتر حرارتی
      دستگاه فیش پرینتر حرارتی و دستگاه لیبل زن دارای کاربرد های فراوانی هستند عبارتند از:
      · پرینترهای حرارتی انواع برچسب های حاوی علائم دریایی، علائم ایمنی و… را چاپ می کنند.
      · این نوع از پرینترها در انواع چاپ برای قفسه بندی، بسته های ساخته شده برای سیم ها و… به کار می رود.
      · چاپ علائم ایمنی برای مسیرهای مختلف، محدوده های خطر و …
      · در فروشگاه ها، رستوران ها و … از این نوع پرینتر برای چاپ رسید مشتری استفاده می شود.
      دستگاه فیش پرینتر حرارتی در دو مدل به بازار عرضه می شود که عبارتند از : پرینتر حرارتی مستقیم و پرینتر انتقال حرارتی

      معرفی دستگاه پرینتر حرارتی
      پرینتر حرارتی مستقیم: دارای نوع خاصی از ماده ی شیمیایی است که تحت حرارت سبب چاپ بر روی کاغذ می شود. تنها با رنگ سیاه و سفید بر روی کاغذ چاپ می کند و بیشتر اوقات بعد از مدتی رنگ آن از بین می رود و کاغذ سفید می شود حتما فیش پرینتر فروشگاه ها یا دستگاه خودپرداز بانک را دیده اید که به اصطلاح تاریخ انقضا دارد و بعد از مدتی رنگ آن به طور کامل از بین می رود. از این دستگاه برای مواردی که کاربرد زیاد دارند نمی توان استفاده کرد.
      پرینتر انتقال حرارتی: دارای جوهر جامد است که با استفاده از هد حرارتی بر روی کاغذ انتقال پیدا می کند. چاپ ایجاد شده بر روی کاغذ از ذوب ماده ای تشکیل می شود که بر روی کاغذ چسبیده میشود.این نوع از چاپ کیفیت بالایی دارد این دستگاه قادر خواهد بود بر روی انواع کاغذ با مواد مختلف چاپ شود

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا