هنرمندان

هیچ کارگردان فیلم توقیفی ممنوع‌الکار نیست – بلاگی ها

  • هیچ کارگردان فیلم توقیفی ممنوع‌الکار نیست – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها ، چند روز پیش بود که عباس رافعی در گفت‌وگویی اعلام کرد که سازمان سینمایی به کارگردانانی که فیلم توقیفی دارند، مجوز تولید فیلم جدید را نمی‌دهد. این کارگردان همچنین ادامه داد که بعد از دریافت پروانه ساخت برای فیلم سلوک، به او اعلام کرده‌اند به دلیل آن‌که یک فیلم توقیفی (غیبت موجه) دارد، فعلا اجازه ساخت فیلم جدیدش را ندارد.

    خبر عجیبی که بازتاب‌های بسیاری در فضای رسانه‌ای پیدا کرد. برای اطلاع از وجود این ممیزی، به سراغ جبیب ایل‌بیگی؛ معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی رفتیم.

    ایل‌بیگی گفت: این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد و مشخص نیست کارگردان به چه دلیلی، چنین اظهارنظری داشته است. طبیعی است که اگر هم بخواهیم چنین ممیزی را در پیش بگیریم، اصلا به فیلم بعدی یک کارگردان، پروانه ساخت نمی‌دهیم چه برسد به اینکه به کار بعدی آن کارگردان پروانه ساخت بدهیم و بعد اعلام کنیم که چون فیلم توقیفی دارد، اجازه ساخت فیلم بعدی خود را که پروانه ساخت قانونی هم دریافت کرده را ندارد.

    بررسی‌های ایرنا از چند کارگردانی که فیلم‌های توقیفی در پرونده دارند نیز نشان می‌دهد که این موضوع صحت ندارد و سازمان سینمایی ضمن همکاری با این کارگردانان در زمینه تولیدات بعدی آنها، تمام تلاش خود را برای رفع مشکل فیلم‌های قبلی آنان به عمل می‌آورد.

    نوید محمدزاده بهترین بازیگر جشنواره اوراسیا شد

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا