هنرمندان

جزئیات تازه از پرونده سایت لو دهنده برندگان سیمرغ جشنواره فیلم فجر – بلاگی ها

  • جزئیات تازه از پرونده سایت لو دهنده برندگان سیمرغ جشنواره فیلم فجر – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها به نقل از برنا، یزدان عشیری، مشاور رئیس سازمان سینمایی و مدیر کل روابط‌عمومی سازمان  ضمن اشاره به متن عذرخواهی سایت «سینماتیکت» مبنی بر لو رفتن اسامی برگزیدگان چهلمین جشنواره فیلم فجر در ساعات منتهی به مراسم اختتامیه، گفت: صرف عذرخواهی مسئولان سایت سینماتیکت و قبول مسئولیت آن هم دو هفته بعد از اتفاق کافی نیست.

    او ادامه داد: همکاران ما در بخش حراست سازمان سینمایی در همان ساعات اولیه برای پاره‌ای توضیحات و شفاف‌شدن مسئله با این عزیزان جلسه گذاشته اند اما متاسفانه و علیرغم پیگیری‌ها هیچ همکاری از سوی مسئولان «سینماتیکت» صورت نگرفته است و آنها بعد از دو هفته اقدام به انتشار بیانیه‌ عذرخواهی کردند که قابل قبول نیست.

    مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر با بیان این که حتی، در صورت اشتباه غیرعمدی و سهل انگاری اپراتوری-انسانی، این عذرخواهی باید در همان ساعات اولیه بروز اشتباه صورت می‌گرفت، گفت: این اقدام «سینما تیکت» نوعی فرار از مسئولیت است. با فرض خطای اپراتوری – انسانی باید منبع انتقال این اطلاعات به مراجع ذیصلاح معرفی می‌شد. به هر حال نمی‌توان افکار عمومی، رسانه‌ها و البته خانواده سینما را در نظر نگرفت و رفتار این سامانه نوعی بی‌احترامی نسبت به بزرگترین جشن سال سینمای کشور بود.

    عشیری با بیان این که پرونده این موضوع از طریق معاونت حقوقی وزارتخانه و حراست سازمان در حال پیگیری است، گفت: این پیگیری تا وصول نتایج ادامه پیدا می‌کند و نتایج آن بزودی اعلام خواهد شد.

    مشاور رئیس سازمان سینمایی و مدیرکل روابط عمومی سازمان با توجه به اشاره تلویحی و ادعای مسئولان سایت «سینما تیکت» مبنی بر اینکه هرسال اسامی برگزیدگان زودتر در اختیار پیج‌ها و سایت‌های معتبر قرار می‌گیرد تا فرصت کافی برای تولید محتوا و طراحی گرافیکی وجود داشته باشد. اظهار داشت: چنین ادعایی بی‌اساس، ناموثق و غیرمستند است. اگر منبعی از جانب جشنواره این اطلاعات را در اختیار سایت‌ قرار داده خلاف مقررات، مغایر با اخلاق حرفه‌ای و به مثابه تخلف عمل کرده و بایداز طریق مراجع ذیصلاح مورد بازخواست و تنبیه قرار گیرد.

    عشیری گفت: امیدواریم این مسائل به شکل ریشه‌ای برطرف شود. توضیحات «سینماتیکت» به هیچ وجه نتوانسته هیچ بخش از اذهان عمومی جامعه، رسانه‌ها و خانواده سینما را اقناع کند و ما توقع داریم مدیران این سایت در اسرع وقت به همکاری قانونی برای روشن شدن مسببان اصلی بروز این بی‌اخلاقی اقدام کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا