هنرمندان

روز ملی سینما در آمریکا رکورد مخاطب‌ را زد | آیا این اتفاق در ایران رخ خواهد داد؟ – بلاگی ها

  • روز ملی سینما در آمریکا رکورد مخاطب‌ را زد | آیا این اتفاق در ایران رخ خواهد داد؟ – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها به نقل از ورایتی، رکورد مخاطبین آمریکایی که به مناسبت روز ملی سینما به سینماها رفتند ثبت شد.

    طبق اعلام انجمن ملی صاحبان تئاتر و به لطف تخفیف بلیت‌های سینما، تخمین زده شده است که در روز ۳ سپتامبر ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به سالن‌های سینما با بلیت تنها ۳ دلاری رفتند و این روز را به عنوان پربازدیدترین روز سال برای سینماها تبدیل کردند.

    بیش از ۳هزار سالن‌ سینما از جمله زنجیره‌های سینمایی مطرحی مانند AMC  و رگال برای پرکردن سالن‌ها بلیت‌ها را به قیمت ۳ دلار فروختند. قیمتی بسیار ارزان‌تر از میانگین بلیط کشور. طبق گزارش Comscore، این رویداد یک روزه ۲۴میلیون و ۳۰۰هزار دلار به ارمغان آورد، رقمی که ۹ درصد بیشتر از شنبه هفته قبل است، حتی با پذیرش تخفیف.

    • تشویق ۶ دقیقه‌ای برای نهنگ | این بازیگر در صدر رقابت برای اسکار بهترین بازیگر مرد امسال قرار گرفت

    طبق گزارش سینمادارها ۱۰ فیلم پرفروش به ترتیب عبارت‌اند از: تاپ‌گان: ماوریک، ابر حیوانات لیگ دی‌سی، قطار سریع‌السیر، مردعنکبوتی: راهی به سوی خانه نیست، دعوت‌نامه، هیولا، مینیون‌ها: ظهور گرو، ثور: عشق و طوفان، دراگون بال: ابرقهرمان و آرواره‌های اسپیلبرگ محصول سال ۱۹۷۵.

    رئیس بنیاد سینما درباره فروش خوب روز ملی سینما می‌گوید که با روز ملی سینما، می‌خواستیم کاری کنیم که سینماگردی را جشن بگیریم. ایده این روز برای تشکر از سینماروها به‌خاطر یک تابستان پرفروش بود و حالا برای همین روز هم از آنان تشکر می‌کنیم.

    تسنیم اضافه می‌کند روز ۲۱ شهریور روز ملی سینمای ایران است. باید دید که در این روز چه اتفاقی برای فروش سینمای کشور رخ خواهد داد. در حال حاضر فیلم‌های کمدی، درام، انیمیشن، فیلم خارجی و پرتره روی پرده‌های سینمای کشورند. تجربه سال‌های قبل نشان داده که در روز ملی سینما شاهد فروش خوبی در سینماهای کشور هستیم. البته مقایسه میان سینمای ایران و هالیوود دور از انتظار است اما در نظر داشته باشیم که عامل اصلی فروش خوب سینماهای آمریکا در ایام اخیر و روز ملی سینما، به‌خاطر اکران فیلمی چون تاپ‌گان به‌عنوان فیلم پرفروش اخیر در کنار دیگر آثار جذاب، مخاطب‌پسند و رنگارنگ در کنار تخفیف بلیت‌ها است.

    فیلم‌های اکرانی ما بیشتر روی کمدی‌ها تمرکز دارند و بعد اجتماعی‌ها. انتهای این هفته نیز دو فیلم دیگر به سینمای کشور اضافه می‌شوند که یکی از آنان در ژانر وحشت است. اما آیا این فیلم‌ها می‌توانند پرفروش‌ترین روز سال را تا آخر امسال رقم بزنند؟ امیدواریم؛ باید دید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا