هنرمندان

ابرقهرمان تنومند مارول با تبر جدید و چکش مشهورش بازگشت | «ثور: عشق و تندر» جدیدترین فیلم دنیای سینمایی مارول – بلاگی ها

  • ابرقهرمان تنومند مارول با تبر جدید و چکش مشهورش بازگشت | «ثور: عشق و تندر» جدیدترین فیلم دنیای سینمایی مارول – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها ، تایکا وایتیتی در سال ۲۰۱۷، فیلم «ثور: راگناروک» (Thor: Ragnarok) را کارگردانی کرد که هنوز هم یکی از بهترین فیلم‌های دنیای سینمایی مارول است. چند سال قبل‌تر هم کمدی جذاب خون‌آشامی «آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم» (What We Do in the Shadows) را کارگردانی کرد و بعد از آن کمدی هیتلری جوجو خرگوش (Jojo Rabbit) را ساخت که برای آن برنده اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی ۲۰۲۰ شد. 

    • خون‌آشامی که فارسی بلد است | پخش فصل سوم «آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم»
    • اسکار ۲۰۲۰ | جوجو خرگوش

    به تازگی فیلم ثور: عشق و تندر (Thor: Love and Thunder) منتشر شده است که تایکا وایتیتی آن را کارگردانی کرده و فیلم‌نامه‌اش را هم به طور مشترک با کیتین رابینسون نوشته است. این فیلم که داستان دیگری را در جهت توسعه دنیای سینمایی مارول روایت می‌کند، مثل اغلب فیلم‌هایی از این دست، سرگرم‌کننده است. بازگشت کریس همسورث در نقش ثور، در نقش یکی از خدایگان بزرگ نوردیک (اسکاندیناوی) هم با آن موهای بلند درخشان و لباس رزمی که عضلاتش را به خوبی نمایش می‌دهد، برای علاقمندان فیلم‌های ابرقهرمانی جذاب است. 

    از بین همه ستاره‌های هالیوود که به طریقی به دنیای سینمایی مارول وارد شده‌اند و از سود حاصل از فروش این فیلم‌های پرطرفدار بهره‌مند می‌شوند، کریس همسورث است که هیچ از حضورش در این دست فیلم‌ها خجالت نمی‌کشد و به وضوح از بازی در نقش ثور لذت می‌برد. 

    در این فیلم جدید از مارول، ثور باید با ابرشرور داستان، گور با لقب قصاب خدایان و با بازی کریتستین بیل، روبه‌رو شود. کسی که با شمشیر هراس‌انگیز خود، خدایان را در سراسر آزگارد سلاخی می‌کند؛ چرا که زمانی خدایان باعث شدند دختر شیرخوارش بمیرد. 

    ثور در آغاز ماجرا، خود را در حال مبارزه در کنار نگهبانان کهکشان می‌بیند، با همان لحن طنزآمیز مخصوص مارول، اما بعد، باید با گور مبارزه کند. او تمام سربازان خود را جمع می‌کند که علیه گور، بجگند؛ کسی که مدتی است در سرزمین آزگارد همه بچه‌ها را می‌رباید.

    تیم جدید ثور، والکری (تسا تامپسون) و کورگ (با بازی خود وایتیتی) و همین‌طور عشق دیرینه و سابق او، دکتر جین فاستر با بازی ناتالی پورتمن است که از یک بیماری جدی رنج می‌برد که توسط قدرت کیهانی چکش سابقا شکسته شده ثور در حال بهبودی است. 

    تمرکز طبیعتا باز هم بر شخصیت اصلی داستان، یعنی ثور است، گرچه اینجا تاکید جدی‌تر بر سرطان دکتر فاستر و مراحل درمان او وجود دارد. فیلم در قوی‌ترین زمینه داستانی است، اما چندان عمیق نمی‌شود. مثل نزاع بین چکش قدیمی ثور و تبر جدیدش و اینکه ثور نمی‌تواند بپذیرد که سلاح قدیمی او در اختیار دکتر فاستر است. 

    شخصیت زئوس در ماجرای این فیلم، تاثیر بسیاری دارد و ستاره مهمان این فیلم، در نقش‌آفرینی تازه خود یکی از عجیب‌ترین لهجه‌های خود را رونمایی کرده است. وایتیتی در بازیگری هم بسیار ماهرانه عمل کرده و کمی ماجرا را به سمت کمدی برده است. البته این فضای هجوآمیز با صحنه‌های اکشن بین کهکشانی با تکنولوژی‌های روز سینما متعادل می‌شود.

    تماشای این فیلم، برای کسانی که به فیلم‌های ابرقهرمانی علاقه دارند و دوست دارند صحنه‌های اکشن جذابی را تماشا کنند، سرگرم‌کننده خواهد بود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا