هنرمندان

اظهارات لیلا حاتمی درباره جایگاه سینمای ایران در جهان – بلاگی ها

  • اظهارات لیلا حاتمی درباره جایگاه سینمای ایران در جهان – بلاگی ها

    به گزارش همشهری‌آنل ایرنا، لیلا حاتمی در گفت‌وگو با مجله آمریکایی ورایتی با بیان این که باید فیلم‌های متنوع‌تری از ایران در جهان نمایش داده شود، گفت: از آنجایی که معمولا همه چیز تجاری است، افراد فیلم‌های توریست پسند را انتخاب می‌کنند که بُعدی از جامعه را به نمایش می‌گذارند. دلم می‌خواهد هنر ایران بیشتر نمایش داده شود چون در این حالت می‌توانید حقایق‌، رویدادها و روحیات موجود را در ایران ببینید اما این چیزها را همه جا می‌شود دید. این‌ دست از اطلاعات در اخبار هم هستند.

    بازیگر رگ خواب (حمید نعمت‌الله ۱۳۹۶) تصریح کرد: این که فیلم‌هایی درباره مشکلات جامعه و این جور چیزها داشته باشیم، خوب است اما چیزی که من به طور خاص به آن ارج می‌نهم، هنر سینمای ایران است. همانطور که معمولا در سطح جهان اتفاق می‌افتد غذاهای توریستی معمولا بهترین غذاها نیستند و صرفا معروف ترین آنها هستند. در مورد سینما هم همینطور است.

    حاتمی افزود: آن دسته از فیلم‌های ایرانی که در کشور عمیق‌تر شده، درباره مردم حرف می‌زنند و روی بعد انسانی تاکید می‌کنند، باید بیشتر دیده شوند.

    بازیگر بمب؛ یک عاشقانه (پیمان معادی ۱۳۹۶) خاطرنشان کرد: پخش کننده‌ها مردم را دست کم می‌گیرند و فکر می‌کنند مردم نمی‌توانند این دست از فیلم‌ها را حس کنند و بفهمند. بنابراین چنین فیلم‌هایی را در کشورهای خارجی نمایش نمی‌دهند. آنها به دنبال کارهای ساده هستند و سراغ آثار پیچیده نمی روند.

    وی گفت: کارگردانان شناخته شده سینمای ایران در سطح جهان، بسیار هستند که در انتظار کشف شدن مانده اند اما به دلیل فقدان پخش کننده بین المللی مطرح دیده نمی شوند.

    حاتمی بدون اشاره به نام کارگردانانی که فکر می‌کند باید در سطح بین‌المللی دیده شوند، گفت: این مشکل صرفا مختص ایران نیست. در هر کجای دنیا با مانع مشابهی مواجهیم. به پخش کنندگان پیشنهاد می‌کنم شجاع تر باشند، ریسک کرده و چیزهای جدید معرفی کنند. چون چیزی که مردم به آن علاقه دارند هنر است فارغ از این که به کدام کشور تعلق دارد، مهم این است که قلبشان را لمس کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا