اخبار

هجوم گسترده آوارگان افغان به مرزهای ایران واقعیت دارد؟ – بلاگی ها

  • هجوم گسترده آوارگان افغان به مرزهای ایران واقعیت دارد؟ – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید مجید میراحمدی افزود: فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر هجوم گسترده آوارگان افغانستانی به سمت مرزهای ایران مربوط به هفتم شهریور ماه سال گذشته و در پاکستان تهیه شده است.

    وی اضافه کرد: محل تهیه فیلم مرز جالق و کلگان در حوزه سرزمینی پاکستان است و ارتباطی با ورود آوارگان افغانستانی به ایران ندارد.

    معاون وزیر کشور ادامه داد: براساس گزارش فرماندهی مرزبانی و استانداری سیستان وبلوچستان این جمعیت وارد ایران نشده‌اند.

    میراحمدی اضافه کرد: در تابستان سال گذشته با توجه به تغییرات حکومت و نگرانی‌های ایجاد شده برای بخشی از مردم افغانستان، جمعیت قابل توجهی به سمت مرزهای ایران به راه افتادند، اما روزانه حدود ۵ هزار نفر آنان متوقف و به افغانستان هدایت شدند.

    وی ورود غیرقانونی برخی از آوارگان افغان به ایران را در آن مقطع، محتمل دانست و خاطرنشان کرد: برای این منظور با تشدید اقدامات مراقبتی در مرزها، ورود غیرقانونی به کشور تحت کنترل بیشتری قرار دارد.

    معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اظهار کرد: هم اکنون هم روزانه بالغ بر یکهزار نفر به مرزها می‌آیند، اما از ورود غیر قانونی این اتباع، جلوگیری می‌شود.

    میراحمدی یادآور شد: با توجه به مشکلات موجود در افغانستان، تلاش برای ورود غیر مجاز به ایران همچنان ادامه دارد، هرچند روند آن کاهش یافته است.

    وی تصریح کرد: کنترل و مدیریت این مهم مستلزم تحول اساسی در انسداد، مراقبت و کنترل مرز مرزها و مدیریت ورود اتباع غیر مجاز است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا