اخبار

برنج ایرانی ۴۰ درصد ارزان شد/ هر کیلو برنج طارم چند؟ – بلاگی ها

  • برنج ایرانی ۴۰ درصد ارزان شد/ هر کیلو برنج طارم چند؟ – بلاگی ها

    براساس آمارهای موجود نیاز سالانه کشور حدود ۳ میلیون تن برنج است که به گفته مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی، از این میزان امسال نزدیک ۲.۵ میلیون تن از این محصول از محل تولیدات داخلی و مابقی نیاز کشور از محل واردات توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران و بخش خصوصی تامین شده است.

    به گزارش بلاگی ها به نقل از ایرنا، بنابراین میزان تولید این کالای اساسی نسبت به سال گذشته که مقدار تولید کمتر از نرمال بود، حدود ۳۰ درصد افزایش و نسبت به سال‌هایی که تولید نرمال داشته ایم حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است که همین امر در وفور برنج در بازار موثر بوده است.

    البته در بخش واردات نیز به گزارش اخیر شرکت بازرگانی دولتی ایران از مجموع واردات ۶ میلیون تن انواع کالای اساسی به کشور در نیمه نخست امسال، یک میلیون و ۵۷ هزار تن محصول برنج برای تنظیم بازار کشور وارد شده، که ۲۱۸ هزار تن از آن معادل بیش از ۲۰ درصد از سوی این شرکت تامین و وارد شده است.

    ثبات بازار برنج کشور باعث شده تا انواع برنج داخلی و خارجی به میزان مورد نیاز تامین و به وفور در قفسه فروشگاه‌ های بزرگ و واحد های خرده‌ فروشی جای گرفته و در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

    در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم برنج ایرانی طارم گیلان از ۸۰ تا ۱۱۰ هزارتومان، هاشمی از ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان، فجر ۴۰ هزار تا ۶۰ هزار تومان و ندا از ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان و برنج خارجی از درجه یک از ۳۰ تا ۴۲ هزارتومان است.

    پیش از این نیز به گفته دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی، با توجه به افزایش برداشت محصول در شمال کشور، قیمت برنج ایرانی در شهریورماه نیز نزدیک ۴۰ درصد و برنج خارجی نزدیک ۱۵ درصد کاهش قیمت داشت که این روند نزولی قیمت ها در فصل پاییز نیز ادامه دارد و به گفته مسئولان امر هیچ کمبودی در بازار این محصول وجود ندارد.

    به گفته مسئولان شرکت بازرگانی دولتی ایران کشور از ذخایر استراتژیک خوب برنج برخوردار است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا