هنرمندان

دعوت از امام جمعه مشهد برای تماشای یک فیلم سینمایی – بلاگی ها

  • دعوت از امام جمعه مشهد برای تماشای یک فیلم سینمایی – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها به نقل از ایسنا، ابراهیم ایرج‌زاد که فیلم جدیدش «عنکبوت» از ۲۶ بهمن  در سینماهای سراسر کشور روی پرده رفته است، درباره شرایط اکران این اثر گفت:‌ ما این فیلم را بعد از برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر که به عقیده پخش‌کنندگان و سینماداران ضعیف‌ترین زمان اکران در یک سال محسوب می‌شود، روی پرده سینماها بردیم.

    همچنین در این دوران به دلیل پیک ششم کرونا تنها ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌های سینماها را در اختیار داشتیم، اما با همه این تفاسیر خوشبختانه در تمام این ۴ هفته که از اکران فیلم می‌گذرد، «عنکبوت» در میان فیلم‌های اجتماعی رتبه اول را کسب کرده و در جدول اکران نیز بعد از دو فیلم کمدی رتبه سوم را در جدول فروش به‌دست آورده که این موضوع نشان می‌دهد اگر فیلم در شرایط بهتری روی پرده می‌رفت و ظرفیت سالن‌های سینماها کامل بود، قطعا می‌توانست دو تا سه برابر عدد فعلی بفروشد.

    به اعتقاد کارگردان «عنکبوت»، این فیلم سینمایی به دلیل شرایط خوبی که در اکران یک ماهه خود داشته است، همراه ۷ فیلم جدید در ایام نوروز ۱۴۰۱ به نمایش خود در سینماهای سراسر کشور ادامه می‌دهد.

    او تاکید کرد: اگرچه هفت فیلم تازه‌نفس برای اکران نوروز در نظر گرفته شده است و قطعا بخشی از ظرفیت اکران به آن‌ها اختصاص دارد اما قرار است ظرفیت سینماها به حالت اولیه بازگردد و این خبر خوبی است که امیدوارم با توجه به استقبالی که مخاطبان در ماه پایانی سال و شلوغی شب عید از «عنکبوت» داشتند در تعطیلات نوروز نیز همزمان با رها شدن از دغدغه‌های آخر سال این فیلم را تماشا کنند تا شرایط فیلم در جدول فروش از جایگاهی که هم‌اکنون هست نیز بالاتر برود.

    ایرج‌زاد با اشاره به اینکه «عنکبوت» دست روی سوژه‌ای گذاشته است که در جهان حوادث، منحصر به فرد است، اظهار کرد: زمانی که سوژه را تبدیل به فیلمنامه و فیلم کردیم، می‌دانستیم نمونه‌ای از آن چه به لحاظ ذات خود سوژه، چه نوع پرداخت و صراحت لهجه در سینمای ایران وجود نداشته و ندارد.

    او در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه شهر مشهد و استان قم به ترتیب در ۵ و ۱۰ روز اول اکران «عنکبوت» از نمایش فیلم امتناع کردند، گفت: با فشار رسانه‌ها مشکل اکران در مشهد و قم نیز حل شد و خوشبختانه هم‌اکنون همه شهرها به فراخور دارا بودن سالن سینما، فیلم «عنکبوت» را به نمایش گذاشته‌اند. در یکی از اکران‌های مردمی که حضور داشتم، بالغ بر ۹۰ درصد مخاطبان از اینکه فیلمی به چنین سوژه‌ای پرداخته است، احساس رضایت داشتند. همچنین ویدیوهای بسیاری در فضای مجازی دیدم که افراد مختلف به صورت مستقل از مخاطبان سینما دعوت کردند که «عنکبوت» را در سینما تماشا کنند چراکه حاوی محتوای ارزشمندی در این زمانه است. همچنین کانون وکلا، استادان حوزه جرم‌شناسی در مشهد، دانشگاه فردوسی مشهد با حضور استادان علوم اجتماعی و برخی از سینماها نیز به صورت خودجوش جلسات نقد و بررسی برگزار کرده‌اند که همه این موارد نشان می‌دهد فیلم توانسته است طیف گسترده‌ای از مخاطبان را درگیر خود کند.

    این کارگردان ضمن ابراز امیدواری نسبت به تماشای فیلم «عنکبوت» توسط مسئولان بالادستی و به ویژه کسانی که دستی بر تصمیم‌گیری‌های کلان دارند، خاطرنشان کرد: من از آقای سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه محترم شهر مشهد دعوت می‌کنم که به تماشای فیلم «عنکبوت» بنشینند.

    این کارگردان در پایان تاکید کرد: امیدوارم این فیلم به واسطه نورافکنی که روی این سوژه‌ و تبعات چنین عملکردی انداخته است، تاثیری روی برخورد با مسائل جامعه بگذارد و از این طریق بتوانیم کمک کنیم تا به سمت انسان‌دوستی، نوع‌دوستی و همگرایی گام برداریم و بدانیم که اگر مساله و آسیبی نیز در جامعه وجود دارد اقدام اول و آخرمان باید کار فرهنگی برای حل موضوع باشد و از اینکه به دو قطبی کردن و خشونت‌گرایی در جامعه دامن بزنیم، بپرهیزیم.

    «عنکبوت» محصول سال ۱۳۹۸ به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد، نویسندگی اوکتای براهنی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی است که با بازی محسن تنابنده در نقش اصلی درباره یکی از قاتلان زنجیره‌ای دهه هفتاد است که در شهر مشهد چند زن خیابانی را به قتل رساند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا