هنرمندان

راهکار جالب برای جریمه ابرستاره‌های هالیوودی که بیش از حد آب مصرف می‌کنند – بلاگی ها

  • راهکار جالب برای جریمه ابرستاره‌های هالیوودی که بیش از حد آب مصرف می‌کنند – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها ، ایالت کالیفرنیا بیشترین تعداد سلبریتی‌ و ستاره‌های هالیوودی را در خود جای داده است که این حجم بالای حضور هنرمندان سرشناس و پولدار سهم عظیمی از آورده مالی و مالیاتی برای این ایالت در آمریکا دارند با این وجود مسئولان ایالتی بدون کوچک‌ترین اغماضی، با توجه به بحران خشکسالی برای این قشر سخت‌ترین محدودیت‌ها را برای مصرف آب اعمال کرده‌اند. 

    به نقل از هالیوود ریپورتر، بحران اقلیمی جاری یک بحران جهانی و چند وجهی است: جنگل‌ها در حال سوختن هستند، سطح دریاها بالا می‌رود، دما و شرایط آب و هوایی رو به وخامت است.  در کالیفرنیا – لس آنجلس و به ویژه مناطق اطراف کالیفرنیای جنوبی سال‌ها شرایط خشکسالی شدید تاریخی چالش‌های فزاینده‌ای را با ناامنی آبی ایجاد کرده است.

    و اگرچه نگرانی‌های زیست‌محیطی همه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، نابرابری درآمد بحران دیگری است که گفتگوهای آب و هوایی را پیچیده می‌کند، زیرا بسیاری از افراد مشهور پردرآمد اخیراً به دلیل استفاده از جت‌های خصوصی برای پروازهایی که تنها ۲۰ دقیقه یا کمتر به طول می‌انجامند و میزان نگران کننده انتشار دی‌اکسید کربن از یک سو و هدر رفت بی رویه آب در ویلاهای چند هکتاری‌شان مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. 

    همانطور که اخیرا توسط لس‌آنجلس تایمز گزارش شده، نام‌های بزرگ هالیوود و صنعت سرگرمی (سیلوستر استالونه، دواین وید، کوین هارت، کورتنی کارداشیان) که در شهرهای کالاباساس و هیدن هیلز زندگی می‌کنند، بخشی ۲۰۰۰ شهروندی بوده‌اند که اخیرا «اخطاریه مصرف بی‌رویه» را از منطقه آب شهری لاس ویرجنز دریافت کرده‌اند.

    این معضل در تضاد با کاهش آهسته اما پیوسته مصرف آب در میان ساکنان شهرستان لس آنجلس است که با تلاش‌های گسترده هیئت کنترل منابع آب ایالتی برای کاهش مصرف آب صورت می‌گیرد.

    لاس ویرجینز طرح اضطراری کمبود آب خود را در ژوئن ۲۰۲۱ آغاز کرد و اکنون، ۱۴ ماه بعد، در مرحله سوم قرار دارد که نیاز به کاهش اجباری ۵۰ درصدی آب  برای همه مشترکین دارد.

    مایک مک‌نات، سخنگوی لاس ویرجینز، به هالیوود ریپورتر می‌گوید: «ایالت قصد دارد این طرح را اجرایی کند که مردم روزانه حدود ۵۵ گالن آب برای استفاده به ازای هر نفر در خانه‌شان داشته باشند. بنابراین کاری که ما انجام می‌دهیم این است که این رقم را در نظر می‌گیریم و آن را در تعداد افرادی که در خانه زندگی می‌کنند ضرب می‌کنیم. این میزان تخصیص آب داخل خانه برابر با تعداد روزها برای یک ماه است.

    با این حال، تخصیص آب در فضای باز، بسته به میزان مساحت محل زندگی که صاحب خانه دارد متفاوت است.

    یک عامل این است که منطقه قابل آبیاری شما چقدر است و چه مقدار پوشش گیاهی دارید که باید آبیاری کنید. همچنین بستگی به سرعت تبخیر زمانی که مثل الان گرمتر می شود چقدر است؟ و اگر مزرعه دارید، ممکن است به آب بیشتری برای حیوانات خود نیاز داشته باشید. ازاینرو همه موارد محسابه شده و سهمیه آب هر نفر و هر خانه مشخص می‌شود.

    مشتریانی که ۱۵۰ درصد از سهمیه آب خود فراتر رفته‌اند ابتدا یک اخطار دریافت می‌کنند. به ازای هر واحد آب اضافی – معادل ۷۴۸ گالن – یک مشترک بیش از ۱۵۰ درصد سهمیه خود را افزایش می‌دهد، ۲.۵ دلار اضافه به ازای هر واحد دریافت می‌شود که تا پنج برابر مازاد بر آن متفاوت است. آنها می‌توانند تا ۱۰ دلار یا بیشتر برای آب مصرفی بیشتر بپردازند.

    جیمز ناچباور، مدیر تحقیقات، برنامه‌ریزی و عملکرد در هیئت کنترل منابع آب ایالتی می‌گوید: این یک خشکسالی بد تاریخی است. واقعاً گرم – و خشک است. ما در ماه های ژانویه، فوریه و مارس باران بسیار کمی داشتیم. بنابراین مدیریت آب را در ایالت بسیار چالش برانگیز می‌کند. به همین دلیل است که ما از مردم کالیفرنیا درخواست کرده‌ایم که در مصرف آب صرفه‌جویی کنند و تا جایی که می‌توانند از آب به صورت بهینه استفاده کنند.

    بر اساس سوابق ژوئن ۲۰۲۲ به دست آمده توسط LAT، املاک ۱.۸۶ هکتاری «کورتنی کارداشیان» در کالاباساس حدود ۱۰۱۰۰۰ گالن از سهمیه ژوئن خود فراتر رفته است. یک ملک ۲۶ هکتاری کالاباساس که به نام هارت ثبت شده، ۱۱۷۰۰۰ گالن بیشتر از سهمیه آن بود. یک ملک ۱۸ میلیون دلاری ۲.۲۶ هکتاری در منطقه هیدن هیلز متعلق به سیلوستر استالونه از ۲۳۰۰۰۰ گالن اضافی استفاده کرده و یک ملک ۱۸ میلیون دلاری متعلق به وِید بیش از ۹۰۰۰۰ گالن بیشتر از سهمیه تخصیص داده شده مصرف کرده است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا