اخبار

خودروهای وارداتی به گمرک‌های ایران رسیدند / خودروهای بی کیفیت هندی هم وارد کشور می شوند؟ – بلاگی ها

  • خودروهای وارداتی به گمرک‌های ایران رسیدند / خودروهای بی کیفیت هندی هم وارد کشور می شوند؟ – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها به نقل از تجارت نیوز، واردات خودرو سرانجام به مرحله نهایی رسید. در زمانی که وزارت صمت از رسیدن خودروهای وارداتی به گمرک‌های ایران خبر می‌دهد، زمزمه‌هایی مبنی بر واردات خودرو از هند به گوش می‌رسد. آیا خودروهای هندی گزینه مناسبی برای واردات هستند؟

    ، واردات خودرو پس از یک سال ابهام و پشت سر گذاشتن پستی‌ها و بلندی‌های فراوان، گویا به مرحله اجرا رسیده است. گرچه به گفته مسئولان خودروهای وارداتی به پشت مرزهای کشور رسیده و بیلبوردهای تبلیغاتی آن‌ها در سطح شهر نصب شده است، اما همچنان ابهاماتی در رابطه با برند خودروهای وارداتی به کشور وجود دارد.

    پیش از نهایی‌شدن بحث واردات، گمانه زنی‌هایی در رابطه با واردات خودروهای هندی به کشور وجود داشت. اما پس از اینکه کارشناسان و مردم نسبت به ورود خودروهای هندی واکنش منفی نشان دادند، وزارت صمت این موضوع را تکذیب کرد.

    چنانکه شهریور سال جاری امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، در آخرین نشست خبری خود اعلام کرد: خودروهای هندی و برزیلی وارد کشور نمی‌شوند. شرکت‌های ایرانی با برندهای خوب اروپایی وارد مذاکره شدند و برخی از خودروهای کره‌ای باکیفیت که در رده خودروهای اقتصادی کره قرار گرفته‌اند، وارد کشور می‌شوند.

    پس از گذشت سه ماه، این صحبت وزارت صمت نیز رنگ و بوی واقعیت به خود گرفت. اکنون صدیف بدری، نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با دنیای خودرو گفت: «با سازوکاری که برای واردات خودرو پیش‌بینی شده است زمینه واردات خودروهای چینی و هندی فراهم می‌شود. این امر نمی‌تواند تاثیری بر کیفی‌سازی و ایمن‌سازی خودروهای داخلی داشته باشد.».

    ایران بازار مناسب خودروهای هندی

    برخلاف تصور عموم مردم مبنی بر بی‌کیفیت بودن خودروهای هندی، باید به این نکته توجه کرد که صنعت خودروسازی این کشور در سال‌های گذشته با پیشرفت‌های چشم‌گیری همراه شده و اکنون به یکی از کشورهای صادرکننده خودرو در جهان تبدیل شده است.

    کارشناسان معتقدند با توجه به قدرت خرید شهروندان هندی و تولید محصولات کراس اوور در این کشور، بازار هند شباهت زیادی به بازار ایران دارد. به همین دلیل خودروهای هندی گزینه مناسبی برای واردات خودرو به نظر می‌رسند.

    در این میان باید این نکته را یادآور شد که گرچه هندی‌ها خودروهای اقتصادی زیادی تولید و به بازارهای جهانی عرضه می‌کنند، اما هیچ خودرو وارداتی نخواهد بود که با قیمت اقتصادی به بازار ایران برسد.

    واردات واسطه‌ای رنو از هند

    در این میان، برخی گمانه‌ها مبنی بر بازگشت رنو با کمک هند به ایران زده می‌شود. از آن جایی که ایران در شرایط تحریمی قرار دارد و شرکت‌های واردکننده نمی‌توانند خودروهای برند رنو را بدون واسطه به کشور وارد کنند، گفته می‌شود به دلیل سال‌ها سرمایه‌گذاری رنو در هند، احتمالا ایران خواستار خودروهای این برند باشد.

    با توجه به اینکه همچنان پتلفرم‌های رنو در ایران‌خودرو موجود است و برخی از محصولات این شرکت بر اساس این پلتفرم تولید می‌شوند، احتمال واردات خودرو از برند رنو از هند را تقویت می‌کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا