هنرمندان

تصاویر | مردی که از مرگ بازگشته است | در دنیای بدون همسرم همه باید مجازات شوند – بلاگی ها

  • تصاویر | مردی که از مرگ بازگشته است | در دنیای بدون همسرم همه باید مجازات شوند – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها ، تونی، روزنامه‌نگاری در روزنامه محلی شهر خیالی تامبری، بعد از مرگ همسرش به مردی تلخ، بی‌حوصله و انتقامجو تبدیل می‌شود که میلی برای انجام مسئولیت‌های روزانه‌اش ندارد.

    او سعی کرده به زندگی خودش پایان دهد، اما احساس مسئولیتی که نسبت به پدر مبتلا به زوال عقل ساکن خانه سالمندان و همین‌طور سگش دارد، او را از این کار منصرف کرده است. با کنار گذاشتن موقت ایده پایان دادن داوطلبانه به زندگی، تصمیم می‌گیرد زندگیش را صرف مجازات خودش و دیگرانی کند که در دنیای بدون «لیسا» زنده مانده‌اند.

    تصاویر | مردی که از مرگ بازگشته است | در دنیای بدون همسرم همه باید مجازات شوند

    لیسا، همسر تونی که در اثر ابتلا به سرطان درگذشته است، در هنگام بیماری، ویدیوهایی را برای تونی ضبط کرده و او را برای ادامه زندگی در تنهایی، راهنمایی می‌کند. هر ۶ قسمت سریال در هر فصل، با راهنمایی‌ها و مرور ویدیوهای لیسا آغاز می‌شود. ویدیوهایی که تونی را مرد مهربان و شوخ‌طبع معرفی می‌کند که احتمالا برای گذران زندگی روزمره‌اش دچار مشکل می‌شود.

    آنچه لیسای ویدیوها پیش‌بینی نکرده، این دست شستن تونی از زندگی و انتقام‌جویی او است. چیزی که خودش آن را نوعی «ابرقدرت» می‌پندارد. آنچه که باعث می‌شود نقشه تونی برای در زندگی مردن با شکست مواجه شود، محبت و هم‌دردی اطرافیان با او است که او را به آدم بهتری تبدیل می‌کند؛ با وجود همه شوخی‌های تلخ و گزنده‌ای که تونی ابایی از آن‌ ندارد.

    تصاویر | مردی که از مرگ بازگشته است | در دنیای بدون همسرم همه باید مجازات شوند

    تونی یک تراپیست دیوانه دارد که به اصرار برادر همسرش که سردبیر روزنامه است، نزد او می‌رود. در عوض، او در گورستان، با زن سالخورده‌ای آشنا می‌شود که او هم همسرش را از دست داده و روی نیمکت نشستن و گپ زدن آن‌ها، بخش مهمی از داستان و سفر تونی از درون طوفان تیره و تار اندوهش به زندگی جدیدی بعد از مرگ لیسا را روایت می‌کند.

    تصاویر | مردی که از مرگ بازگشته است | در دنیای بدون همسرم همه باید مجازات شوند

    کار تونی، تهیه گزارش‌های محلی از مردمی است که دوست دارند به هر بهانه، داستانشان در روزنامه نقل شود. مردی که گمان می‌کند نم روی دیوار خانه‌اش شبیه به پرتره‌ای از کنت برانا است، زوجی که می‌گویند پسرشان شبیه هیتلر است، پیرمردی که پنج کارت تبریک یکسان، در پنج سالروز متوالی تولدش دریافت کرده است، پیرزنی صد ساله که ملکه برایش پیامی فرستاده، پیرزنی که گمان می‌کند می‌تواند با گربه‌ها حرف بزند و … .

    تونی هر روز، برای ملاقات پدرش به خانه سالمندان می‌رود و در آن‌جا با پرستاری آشنا می‌شود که خود دلیل دیگری برای بیرون آوردن او از زندگی گذشته و نجاتش از میل بی‌اندازه‌اش به مرگ است. 

    ریکی جرویز، کمدین، بازیگر و کارگردان بریتانیایی، نویسنده، بازیگر و خالق سریال زندگی پس از مرگ (After Life)، عمده شهرت خود را مدیون سریال اداره (The Office)  و بعد از آن، سیاهی‌لشکر (Extras) که هر دو را با همکاری استیون مرچنت ساخته است. او در طول فعالیت خود ۷ جایزه سینمایی بفتا، ۳ جایزه گلدن گلوب و ۲ جایزه امی دریافت کرده است. 

    تصاویر | مردی که از مرگ بازگشته است | در دنیای بدون همسرم همه باید مجازات شوند

    برای کسانی که طرفدار سیتکام و ماکیومنتری اداره هستند، شاید این ریکی جرویز جدید چندان بامزه به نظر نرسد. با این حال در هر قسمت از این سریال، چند شوخی مناسب گنجانده شده است.

    جرویز یک کمدین حرفه‌ای است که گرچه در این سریال، به مفاهیمی عمیق و همدلی‌برانگیز پرداخته، اما زیاد روی خنداندن در آن تمرکز نکرده است. در واقع، احتمالا بیشتر گریه خواهید کرد، و گاهی هم ممکن است با شوخی‌های نیش‌دار تونی بخندید. 

    این سریال در سه فصل ۶ قسمتی (هر قسمت ۳۰ دقیقه) محصول نتفلیکس، بسیار پرطرفدار و همراه شدن با داستان آن، خوشایند و سرگرم‌کننده است. 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا