هنرمندان

افتخار می‌کنم فرزند ابراهیم حاتمی‌کیا هستم | لازم بود یاد بگیرم وقتی فیلمی می سازم باید پولش برگردد – بلاگی ها

  • افتخار می‌کنم فرزند ابراهیم حاتمی‌کیا هستم | لازم بود یاد بگیرم وقتی فیلمی می سازم باید پولش برگردد – بلاگی ها

    به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، نشست رسانه‌ای فیلم شب طلایی شامگاه شنبه (۱۶ بهمن) با حضور عوامل این فیلم و اصحاب رسانه در خانه جشنواره برگزار شد.

    یوسف حاتمی کیا به عنوان کارگردان، اویس طوفانی در مقام جانشین تهیه کننده، امید گلزاده در نقش طراح گریم، امیرحسین حداد به عنوان طراح صحنه، امین نوبخت حقیقی در نقش صدابردار، حسن معجونی، مریم سعادت، یکتا ناصر، سینا رازانی، سوگل خلیق، امیر محمدی به عنوان تیم بازیگری، محمد رسولی به عنوان فیلمبردار، عماد خدابخش به عنوان تدوینگر و پیام آزادی در نقش آهنگساز در این نشست حضور داشتند.

    ابراهیم حاتمی کیا که به دلیل ابتلا به کرونا در نشست حضور نداشت، در یک تماس تلفنی گفت: دو سال بود که کرونا نگرفته بودم اما زمانی این بیماری به سراغم آمد که قسمت نشد در این نشست خبری حضور پیدا کنم. در طی ساخت شب طلایی تنها دوبار سر صحنه رفتم و هر دوباری که به تیم سر زدم احساس کردم همه آمده اند به یوسف کمک کنند. خدا را شاکرم که تیم محجوبی داشتند و همگی تلاش داشتند این کار را به درستی انجام دهند.

    حاتمی کیا افزود: من در این فیلم فقط یک اسم هستم و اصل کار را جانشین تهیه کننده و بهراد مهرجو انجام داد. جهان فیلم با جهان من فاصله دارد. یوسف در این فیلم جهان خودش را تصویر کرد.

    کارگردان آژانس شیشه‌ای خاطرنشان کرد: از نظر من دوستانی که کار اولشان است باید فیلمنامه را خودشان بنویسند تا یاد بگیرند. یوسف چهار فیلمنامه آماده داشت و همین باعث شد خود را بهتر پیدا بکند.

    برخی کاراکترها را حذف کردم

    یوسف حاتمی کیا، کارگردان شب طلایی، در پاسخ به این سوال که ایده فیلمنامه از کجا آمد، گفت: ایده فیلمنامه زمانی به ذهنم رسید که روی یک فیلمنامه دیگر کار میکردم این ایده از یک دغدغه و نگرانی متولد شد. تقریبا چهار فیلمنامه داشتم که تا پای تولید رفتند اما نشد که نشد. وقتی شب طلایی را می نوشتم فکر کردم باید آن را به رمان تبدیل کنم چون حتما قرار نیست بسازمش.

    حاتمی کیا افزود: خیلی فیلمنامه سختی بود. بیش از ۳۰ کاراکتر داشتم. در پیش تولید مجبور شدم بخشی از کاراکترها را حذف کنم. ماحصل کار آن چیزی شد که روی پرده می بینید.

    این فیلمساز جوان در پاسخ به این که چرا به عنوان اولین فیلم به سراغ فیلمنامه ای با این تعداد کاراکتر رفتید، اظهار داشت: این چهارمین و پنجمین فیلمنامه من بود و موقع فیلمبرداری با خودم گفتم با این تعداد بازیگر حرفه ای چه کار باید بکنم؟! اما هر کدام از این عزیزان اگر نبودند این فیلم ساخته نمی‌شد.

    کارگردان شب طلایی در پاسخ به این که چرا این اثر به یک تله فیلم شباهت دارد، خاطرنشان کرد: تلاشم را کردم اثر سینمایی خلق کنم. امیدوارم در فیلم بعدی نظر شما را جلب کنم.

    حاتمی کیا در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: لازم بود یاد بگیرم وقتی فیلمی می سازم باید پولش برگردد بنابراین تصمیم داشتم با بخش خصوصی کار کنم.

    وی در پایان درباره نقش ابراهیم حاتمی کیا در ساخت فیلم اولش گفت: افتخار میکنم که فرزند ابراهیم حاتمی کیا هستم. در این پروژه پله اول با اویس طوفانی و بهزاد مهرجو بود اما چون کارت تهیه کنندگی نداشتیم به سراغ پدر رفتیم و خداراشکر فیلمنامه و طرح را دوست داشت. ممنونم که به من اعتماد کرد و سعی کرد من استقلالم را حفظ کنم. ایشان فقط از دور ما را حمایت کردند.

    «شب طلایی» سرمایه‌گذار دولتی نداشت

    اویس طوفانی، جانشین تهیه‌کننده شب طلایی، درباره این که سرمایه این فیلم چقدر از سمت بخش خصوصی تامین شد و شهرداری چقدر از آن حمایت کرد، گفت: این فیلم اصلا سرمایه‌گذار دولتی نداشت. حامیان مالی برای فیلم دست و پا کردیم شهرداری قرار بود یکی از این اسپانسرها باشد اما تابه امروز ریالی از شهرداری دریافت نشده است.

    طوفانی در پاسخ به این که آیا لوکیشن ثابت فیلم به دلیل کمبود بودجه بود، توضیح داد: ما در بحث تهیه و تولید کم تجربه بودیم و فکر می‌کردیم یک کار تک لوکیشن یک کار ارزان و ساده است اما اصلا این طور نبود.

    دنبال چالشم!

    مریم سعادت، بازیگر نقش زهرا خانم در فیلم شب طلایی، درباره چالش‌های ایفای این نقش گفت: وقتی این نقش به من پیشنهاد شد با حاتمی کیای جوان ملاقات کردم. گفتند تست گریم انجام بدهید تا ببینید چقدر می توانید به نقش نزدیک شوید. با شاهکار آقای گلزاده آقای حاتمی کیا تایید کردند و نقش را گرفتم.

    سعادت درباره سختی بازی کردن در نقش زنی که فاصله سنی زیادی با او دارد، نیز خاطرنشان کرد: همیشه دنبال نقش های خاص هستم. نقش هایی که چالشی برایم داشته باشند و از خودم دور باشند. این نقش برایم سخت بود ولی با جان و دل از بازی در آن استقبال کردم.

    امید گلزاده، طراح گریم فیلم، نیز درباره چالش گریم تعداد زیادی از بازیگران گفت: گریم این حجم از بازیگر برای یک فیلم سینمایی کار پرمسئولیتی است. قصه طی چند ساعت روایت می شد و باید راکورد را حفظ می‌کردیم. 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا