اخبار

فاصله زاهدان تا تهران چند کیلومتر است – بلاگی ها

  • فاصله زاهدان تا تهران چند کیلومتر است – بلاگی ها

    سلام نو – سرویس گردشگری: برای کسی که دنبال سفر زمینی به استان سیستان و بلوچستان باشد مهم است که فاصله زاهدان تا تهران چند کیلومتر است. زاهدان مهم‌ترین شهر استان سیستان و بلوچستان و مقصد اصلی تمام اتوبوس‌هایی است که از تهران و دیگر شهرها به سمت استان سیستان و بلوچستان می‌روند.

    زاهدان، در جنوب شرقی ایران و شمال استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته و این روزها اهمیتی بیش از گذشته یافته است. اگر تا دیروز زاهدان به خاطر همسایگی با کشوری مثل پاکستان اهمیت داشت، امروز به عنوان مرکز استانی شناخته می‌شود که در حال تبدیل شدن به سکوی گردشگری جدید کشور است.

    با گسترش فضای مجازی و اینستاگرام و به لطف تلاش فوق‌العاده مردم محلی و توجه اینفلونسرهای اینستاگرمی به سیستان و بلوچستان این استان این روزها حسابی در مرکز توجه است. زمستان و بهار این سال‌ها بسیاری به جای مقاصد سنتی گردشگری مثل گیلان، مازندران و اصفهان راهی سیستان و بلوچستان می‌شود تا ساحل از زاهدان تا درک، به طبیعت خاص و بکر این منطقه سرک بکشند.

    اگر اهل کمی ماجراجویی و لذت بردن از سفرهای جاده‌ای باشید احتمالا فکر سفر جاده‌ای به سیستان و بلوچستان به سرتان می‌زند. این فکر وقتی پررنگ‌تر می‌شود که بدانید در راه رسیدن به زاهدن از مناطقی مثل قم، کاشان، اصفهان، یزد، اردکان، کرمان، بم، رفسنجان و احتمالا بجنورد و شاهرود عبور می‌کنید. هر کدام از این شهرها به تنهایی یک مقصد گردشگری جذاب است و می‌توان یک سفر کم‌نظیر باشد.

    فاصله زاهدان تا تهران چند کیلومتر است
    بسیاری دوست دارند بدانند فاصله زاهدان تا تهران چند کیلومتر است

    فاصله زاهدان تا تهران چند کیلومتر است؟

    شما برای رسیدن به تهران از زاهدان سه راه اصلی پیش روی خود داری که بین ۱۴۸۵ تا ۱۵۹۹ کیلومتر طول دارند و زمانی معادل ۱۵ تا ۲۱ ساعت رانندگی مفید را به خود اختصاص می‌دهند. طول مسیر به این بستگی دارد که شما کدام راه را انتخاب کنید و تمایل داشته باشید از کدام شهرها عبور کنید.

    مسیر اول از بم، رفسنجان، یزد، اصفهان، کاشان و قم می‌گذرد و ۱۴۸۵ کیلومتر است. این مسیر که کوتاه‌ترین مسیر ممکن است در بهترین حالت خود و بدون ترافیک ۱۵ ساعت رانندگی لازم دارد، اما به طور معمول نمی‌توانید زیر ۱۷ ساعت این مسیر را به پایان برسانید.

    مسیر دوم از زاهدان به سمت بیرجند، دیهوک، خور، انارک، زواره، یزد، کاشان و در نهایت قم می‌گذرد ۱۵۸۸ کیلومتر است. این مسیر هم حداقل به رانندگی ۱۹ ساعته نیاز دارد.

    مسیر سوم که متفاوت‌ترین مسیر است دوباره از بیرجند می‌گذرد اما این بار از شاهرود و سمنان می‌گذرد و به تهران می‌رسد. این مسیر ۱۵۹۹ کیلومتر است و پیمودنش زمانی به اندازه مسیر دوم به خود اختصاص می‌دهد.

    توجه داشته باشید که این مسیرها سر راست‌ترین مسیرهای موجود به زاهدن هستند و اگر اهل گشت‌وگذار باشید می‌توانید کمی به بیراهه بزنید و از گم شدن و کشف نقاط جدید لذت ببرید.

    همانطور که مشاهده می‌کنید سوال فاصله زاهدان تا تهران چند کیلومتر است برای کسانی مناسب است که حوصله یک سفر جاده‌ای طولانی و متنوع را داشته باشند. اگر با ماشین شخصی از زاهدان به سمت تهران حرکت کنید چندان منطقی نیست که پیوسته رانندگی کنید و احتمالا سفر شما بیش از ۲۴ ساعت طول می‌کشد و به یک توقف نسبتا طولانی برای خواب نیاز دارد.

    فاصله زاهدان تا تهران چند کیلومتر است
    فاصله زاهدان تا تهران چند کیلومتر است؟ پاسخ این سوال به مسیر شما بستگی دارد.

    توجه داشته باشید که مسافت زاهدان تا تهران زیاد است و برای طی کردن ماشین سرحال و سرویس شده، تجهیزات کامل یک سفر جاده‌ای، حال و احوال مناسب شخصی و حوصله نیاز است. اگر قصد دارید مسیر را هر چه سریع‌تر طی کنید حتما با یکی دو نفر دیگر همراه شوید تا رانندگی نوبتی باشد.

    البته پیشنهاد جدی ما به شما این است که اگر قصد سفر به از زاهدان به تهران با خودروی شخصی را دارید حتما در شهرهای بین راه توقف کنید، با مردم گپ بزنید، از تاریخ و طبیعت شهرها لذت ببرید و به هیچ وجه عجله نکنید. هم کاشان، بم و شاهرود هر کدام حداقل ارزش یک روز توقف و گردش را دارند.

    چند پیشنهاد برای یک سفر جاده‌ای خوب

    حالا که متوجه شدید فاصله زاهدان تا تهران چند کیلومتر است بد نیست مروری داشته باشیم به نکات موثر و مفید برای سفر جاده‌ای؛ به خصوص سفر طولانی زاهدان تا تهران.

    خودروی خوبی انتخاب کنید: اصلی‌ترین بخش یک سفر انتخاب خودروی مناسب است، شما نمی‌توانید با یک خودروی نامناسب یک سفر هزار کیلومتری بروید. اگر چند ماشین دارید حتما بهترین ماشین را برای سفر انتخاب کنید. اگر یک ماشین دارید حتما آن را سرویس کنید.

    خوراکی مناسب بخورید: هم غذای مناسبی به همراه ببرید و هم از جای مناسبی خوراکی بخرید. وسط جاده جای مناسبی برای امتحان غذاهای کثیف یا عجیب نیست.

    فاصله زاهدان تا تهران چند کیلومتر است
    حالا که متوجه شدید فاصله زاهدان تا تهران چند کیلومتر است بد نیست چند نکته را بدانید

    دارو، کرم‌ها مراقب پوست و وسایل کمک‌های اولیه به همراه داشته باشید: داروهای خود را کامل ببرید. کرم ضد آفتاب و مرطوب کنند و ضد گزش به همراه داشته باشید. وسایل کمک‌های اولیه را هم فراموش نکنید. سفر است و هزار اتفاق که فکرش را نمی‌کنید.

    توقف کنید و تند نروید: سفری که ۱۰۰۰ کیلومتر باشد نباید بدون توقف باشد. خودتان را با رانندگی بدون توقف خسته نکنید. چنین کاری باعث می‌شود احتمال تصادف به شدت افزایش پیدا کنند. از تند رفتن پیوسته و بیهوده هم خودداری کند. این کار چیزی جز حادثه و دردسر در پی ندارد.

    از نقشه استفاده کنید: از گوگل مپ، ویژ، بلد، نشان یا هر نقشه دیگری که مایل هستید استفاده کنید. هر چقدر هم که راننده جاده و راه بلد باشید باز هم اندکی بی دقتی و خستگی می‌تواند باعث طولانی شدن مسیر شود. به جز این با کمک این نقشه‌ها گاه راه‌ها کوتاه‌تر اما کمتر شناخته شده به شما پیشنهاد می‌شود.

    همراه و راننده کمکی داشته باشید: سفر مثل تهران شما شاید نیازی به همراه نداشته باشد، اما نگاه کنید که فاصله زاهدان تا تهران چند کیلومتر است! این مسیر به یک همراه که هم‌صحبت که راننده کمکی شما باشد نیاز دارد.

    موسیقی خوب: یک مسیر طولانی به موسیقی خوب نیاز دارد، موسیقی جذابی که گوش و روح شما را نواز کرده و راحت طولانی را کوتاه کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا