اخبار

زمان واریز یارانه جدید مشخص شد؟ | آخرین اخبار از یارانه جاماندگان – بلاگی ها

  • زمان واریز یارانه جدید مشخص شد؟ | آخرین اخبار از یارانه جاماندگان – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها ​دولت در سال جدید با حذف ارز ترجیحی پیشنهاداتی برای یارانه جدید دارد. به تازگی پرداخت  یارانه جدید آغاز شد.به هر نفر از مشمولان یارانه جدید ۴۰۰ هزار تومان واریز شد. یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالاکارت پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

    پیگیری‌های ما از سازمان هدفمندی نشان می‌دهد که بیستم این ماه یعنی دوشنبه شب یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب ۹ دهک درآمدی اول جامعه واریز می‌شود.

    علاوه بر این گروه، لیست جاماندگان یارانه هم در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهایی شده و یارانه این گروه از جاماندگان هم در تاریخ بیستم تیرماه قابل برداشت می‌شود.

    بر این اساس باید گفت نهایتا بعد از یک ماه که از واریز یارانه این گروه می‌گذرد، آنها می‌توانند در بیستم این ماه یارانه خود را برداشت کنند.

    به گفته سازمان هدفمندی یارانه‌ها دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جاماندگان به عدم دریافت کمک معیشتی دولت اعتراض کرده بودند که ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد دریافت یارانه شناخته شده‌اند و ۳۰۰ نفر از این لیست خط خورده و جزو دهک دهم محسوب شده‌اند.

    یارانه نقدی جدید از بیستم اردیبهشت ماه سال جاری به حساب سرپرستان ۹ دهک اول درآمدی جامعه واریز شد. سه دهک اول یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت کردند و دهک چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان دریافت کردند.

    علاوه بر افرادی که کمک معیشتی نقدی دولت را دریافت نکرده‌اند، بخشی از مردم هم به دهک درآمدی که در آن قرار دارند اعتراض کرده‌اند. یعنی افرادی که یارانه ۳۰۰ هزار تومانی گرفته و جزو دهک چهارم تا نهم محسوب شده‌اند اعتراض کرده‌اند که دهک درآمدی آنها بین دهک اول تا سوم است.

    پیگیری‌ها نشان می‌دهد هنوز نتیجه اعتراض این گروه مشخص نشده است.

    واریز یارانه تیرماه با عید قربان همزمان شده است و برخی گمان کرده‌اند دولت قرار است یارانه عید قربان پرداخت کند. اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد واریز یارانه مناسبتی متوقف شده و یارانه عید قربان همان یارانه تیر ماه است.

    یارانه جدید

    اگرچه هنوز زمان دقیق واریز یارانه تیر اعلام نشده اما انتظار می‌رود یارانه این ماه، مانند دفعات گذشته بیستم ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. در عین حال، قرار است برای این ماه در لیست پرداختی‌های سازمان هدفمندی یارانه‌ها تغییراتی صورت بگیرد.

    طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: در روزهای آینده اخبار جدیدی در خصوص تغییرات لیست یارانه‌بگیران منتشر می‌شود، تغییرات پیشرو مربوط به جاماندگان جدید خواهد بود.

    اصطلاح جاماندگان یارانه به شهروندانی اطلاق می‌شود که از زمان پرداخت نخستین مبلغ نقدی در سال ۸۹ تاکنون از دولت یارانه دریافت نکردند. این افراد، در هفته‌های گذشته از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها، درخواست خود را برای دریافت یارانه جدید ثبت کردند. وظیفه رسیدگی و بررسی این درخواست‌ها برعهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود.

    در مقابل، گروه دیگر از شهروندان با اصطلاح معترضان شناخته می‌شدند. این گروه از شهروندان در فهرست دهک‌بندی درآمدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار داشتند اما نسبت به نگرفتن یارانه معترض بودند.

    این گروه از شهروندان نیز از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست خود را ثبت کردند، رسیدگی به این خواسته‌ها نیز برعهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

    براساس صحبت‌های جدید سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، قرار است طی روزهای آینده و تاپیش از فرار رسیدن موعد پرداخت در تیر اطلاعات جدیدی درباره وضعیت این گروه از شهروندان منتشر شود.

    هرچند با اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی، پرداخت یارانه‌های مناسبتی به صورت بنیادین تغییر کرد اما در آستانه فرار رسیدن اعیاد قربان و غدیر خم، این پرسش مطرح است که آیا دولت بازهم برای مناسبت‌های پیش رو یارانه مناسبتی پرداخت خواهد کرد.

    در این رابطه نیز طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارنه‌ها تاکید کرد: بنا نیست به مانند مناسبت‌های رمضان، نوروز و سالگرد پیروزی انقلاب، این بار به مناسبت اعیاد قربان و غدیر خم به دهک‌های پایین درآمدی، یارانه نقدی پرداخت شود، یارنه‌های جدید به همان سیاقی که در دو ماه گذشته پرداخت شده‌اند، پرداخت خواهد شد.

    یارانه جدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا