هنرمندان

سرانجام موقعیت مهدی در جشنواره چهلم | حجازی‌فر باکری می‌شود – بلاگی ها

  • سرانجام موقعیت مهدی در جشنواره چهلم | حجازی‌فر باکری می‌شود – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها به نقل از ایسنا، هادی حجازی‌فر از سال گذشته مقدمات ساخت یک سریال ۷ قسمتی را درباره لشکر ۳۱ عاشورا و به ویژه مهدی و حمید باکری به تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری آغاز کرد تا این سریال به عنوان محصولی از سیما فیلم آماده پخش باشد، اما در فهرست اعلام شده از سوی چهلمین جشنواره فیلم فجر نام این بازیگر و کارگردان با فیلم «موقعیت مهدی» دیده شد. البته پیش از مشخص شدن فهرست نهایی فیلم‌ها شنیده می‌شد که قرار است یک نسخه سینمایی از این سریال به فجر برسد و در آخر این اتفاق با نام یک تهیه‌کننده دیگر رخ داد.  

     صفری تهیه‌کننده مینی‌سریال «عاشورا» درباره اینکه چرا نام حبیب والی‌نژاد به جای او در نسخه سینمایی به جشنواره فجر معرفی شده، گفته است: سرمایه‌گذار این پروژه تلویزیون و مرکز سیما فیلم است؛ بر همین اساس برای تولید این اثر نیازی به پروانه ساخت از ارشاد نداشتیم. برای ارائه به جشنواره وقتی سازمان، من و کارگردان را معرفی کرد مجموعه وزارت ارشاد و معاونت ارزشیابی اعلام کردند که تهیه‌کننده‌ی پروژه فاقد سوابق سینمایی است و چون تاکنون فیلمی تهیه نکرده امکان صدور پروانه نمایش وجود ندارد. بعد از عدم پذیرش تهیه‌کنندگی بنده از سمت معاونت نظارت، تلویزیون برای اینکه فرصت ثبت‌نام در جشنواره از دست نرود، آقای والی‌نژاد را به عنوان تهیه‌کننده‌ نسخه سینمایی معرفی کرد.»صفری درباره اینکه در نهایت فیلم در جشنواره فیلم فجر به تهیه‌کنندگی چه کسی اکران می‌شود؟ گفت: «دو اتفاق خواهد افتاد؛ یا در این فاصله مجوز تهیه‌کنندگی بنده صادر می‌شود و به ارشاد معرفی می‌کنیم یا اینکه مثل خیلی از فیلم‌های دیگر نام دو تهیه‌کننده در تیتراژ می آید!»

    «موقعیت مهدی» تازه‌ترین پروژه سیما فیلم است که در قالب فیلم – مجموعه تولید شده است. این مرکز تاکنون فیلم- مجموعه‌هایی چون «لیلی با من است»، «سفر به چزابه»، «مهمان مامان»، «بانی چاو» و «عبور از خط سرخ» را تهیه و تولید کرده است.

    فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» از دل مینی سریال «عاشورا» تدوین شده است. در این فیلم هادی حجازی‌فر علاوه بر کارگردانی و نگارش فیلمنامه در نقش شهید مهدی باکری هم بازی کرده است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا