هنرمندان

فیلم‌های اکران عید فطر مشخص شدند – بلاگی ها

  • فیلم‌های اکران عید فطر مشخص شدند – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها به نقل از ایرنا، براساس ارزیابی‌ها، اکران عید فطر امسال برخلاف ادوار گذشته، شامل ۷ فیلم نمی‌شود و به احتمال قوی، محدود به ۲ فیلم خواهد بود.

    فیلم‌های لامینور داریوش مهرجویی و انفرادی مسعود اطیابی، دو فیلمی خواهند بود که از چهارشنبه هفته آینده و در قالب اکران فطر، جایگزین فیلم‌های قدغن و گل به خودی خواهند شد.

    پرسش اصلی این است که شورای صنفی نمایش چرا در فاصله یک هفته مانده به آغاز اکران فطر، از انتشار اسامی فیلم‌ها خودداری می‌کند؟

    فیلم‌های اکران عید فطر مشخص شدند

    ۵ فیلم باقی‌مانده از اکران نوروز به دلیل از کف نیفتادن فروش، همچنان روی پرده می‌مانند و با توجه به سرگروهی ۷ سینما، ۲ فیلم جدید راهی پرده می‌شوند. البته قرار است از امسال، یک گروه سینمایی دیگر نیز به سرگروه‌ها اضافه شود که در این‌صورت، تعداد آثار اکران فطر به ۳ فیلم خواهد رسید.

    اینکه شورای صنفی نمایش، در اعلام رسمی اسامی فیلم‌های اکران فطر محتاطانه عمل می‌کند، شاید به عملکرد نوروزی سازمان سینمایی بازگردد.

    اتفاقی که طی آن، شورای صنفی نمایش به‌عنوان رسمی‌ترین نهاد تعیین فیلم‌های اکران، اسامی فیلم‌های نوروز ۱۴۰۱ را اعلام کرد و چند روز بعد، با ورود سازمان سینمایی، دو فیلم علفزار و لامینور از این فهرست حذف شد.

    به نظر می‌رسد به جز این مورد، دلیل دیگری در اعلام رسمی دو فیلم اکران عیدفطر وجود نداشته باشد. مورد مهمی که اگر تبدیل به رویه شود، اثرات سوء بسیاری را در قدرت دادن به نیروهای خارج از سینما، برای اعمال فشار به سازمان سینمایی به همراه خواهد داشت.

    هفت فیلم سینمایی (موقعیت مهدی، قدغن، شادروان، روز صفر، مرد بازنده، سگ بند و گل به خودی) از ۱۸ اسفندماه (و زمانی کوتاه پس از آن) در سینماهای کشور به عنوان اکران نوروز ۱۴۰۱ معرفی شدند.

    سگ بند؛ پرفروش‌ترین فیلم امسال

    فیلم سینمایی سگ‌بند که اکران خود را از روز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه آغاز کرده است، تاکنون ۲۳ میلیارد و ۷۳۲ میلیون تومان بلیت فروشی کرده و ۷۰۹ هزار نفر تماشاگر داشته است. این فیلم تا امروز پرفروش‌ترین فیلم اکران نوروز ۱۴۰۱ بوده است.

    فیلم سینمایی موقعیت مهدی که اکران خود را از روز چهارشنبه ۱۸ اسفندماه آغاز کرده است، تاکنون ۹ میلیارد و ۴۲۹ میلیون تومان بلیت فروشی کرده و حدود ۳۰۰ هزار تماشاگر به سینماهای سراسر کشور آورده است. این فیلم در جایگاه دوم فروش فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۱ قرار گرفته است.

    شادروان که اکران خود را از روز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه آغاز کرده است، نزدیک به ۸ میلیارد تومان بلیت فروشی کرده و حدود ۲۳۰ هزار تماشاگر داشته است. این فیلم در جایگاه سوم فروش فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۱ قرار گرفته است.

    فیلم سینمایی مرد بازنده که اکران خود را از روز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه آغاز کرده است، تاکنون ۵ میلیارد و ۱۸۲ میلیون تومان بلیت فروشی کرده و حدود ۱۴۰ هزار تماشاگر داشته است. این فیلم در جایگاه چهارم فروش فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۱ قرار گرفته است.

    روز صفر که اکران خود را از روز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه آغاز کرده است، تاکنون ۶ میلیارد و ۳۰۴ میلیون تومان بلیت فروشی کرده و حدود ۱۹۰ هزار تماشاگر داشته است. این فیلم در جایگاه پنجم فروش فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۱ قرار گرفته است.

    فیلم سینمایی گل به خودی که اکران خود را از روز چهارشنبه ۱۸ اسفندماه آغاز کرده است، تاکنون ۵۳۳ میلیون تومان بلیت فروشی کرده و ۱۷ هزار تماشاگر داشته است. این فیلم در جایگاه ششم فروش فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۱ قرار گرفته است.

    قدغن که اکران خود را از روز چهارشنبه ۱۸ اسفندماه آغاز کرده است، تاکنون ۲۲۰ میلیون تومان بلیت فروشی کرده و حدود ۶ هزار تماشاگر داشته است. این فیلم در جایگاه آخر فروش فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۱ قرار گرفته است.

    (آمار مرتبط با آخرین به روزرسانی سمفا- سامانه مدیریت فروش و اکران سینما- مورخ ۳۰ فرودین‌ماه ۱۴۰۱است).

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا