هنرمندان

خالق نقش‌های «بروس لی» درگذشت – بلاگی ها

  • خالق نقش‌های «بروس لی» درگذشت – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها از ددلاین، نی کوانگ، نویسنده پرکار هنگ کنگی که برای حدود ۳۰۰ فیلم از جمله شمشیرزن یک دست (۱۹۶۷) و سی و ششمین تالار شاولین (۱۹۸۰) فیلمنامه نوشت، روز گذشته (یکشنبه، ۱۲ تیر ۱۴۰۱) بر اثر سرطان پوست از دنیا رفت.

    نی کوانگ که به عنوان یکی از غول های دنیای ادبی چین شناخته می‌شد، در نوشتن داستان‌هایی در ژانر هنرهای رزمی، ووشیا (قهرمان‌های هنرهای رزمی) و علمی- تخیلی تخصص داشت.

    نی کوانگ در تولد فیلم‌های رئیس بزرگ و خشم اژدها با بازی بروس لی نقش پررنگی داشت

    وی از سال ۱۹۶۵ وارد حرفه فیلمنامه‌نویسی شد و با برادران شاو شروع به همکاری کرد. از جمله فیلمنامه‌هایی که این نویسنده به رشته تحریر درآورده است می‌توان به فیلمنامه فیلم رزمی شمشیرزن یک دست، فیلم ابرقهرمانی اینفرامن و اژدهای چاق وارد می شود، اشاره کرد.

    نی کوانگ همچنین در تولد فیلم‌های رئیس بزرگ و خشم اژدها با بازی بروس لی نیز نقش پررنگی داشت. اگرچه در نهایت نوشتن فیلمنامه رئیس بزرگ (۱۹۷۱) به اسم لو وی، کارگردان این فیلم، تمام شد، اما این نی کوانگ بود که کاراکتر چنگ چائو را خلق کرد، کاراکتری که اولین نقش مهم بروس لی را رقم زد. به طور مشابه، فیلمنامه خشم اژدها نیز به اسم لو تمام شد، در حالی که نی کاراکتر چن ژن را برای بروس لی خلق کرده بود.  

    نی کوانگ در سال ۱۹۳۵ در شانگهای متولد شد، در سال ۱۹۵۷ به طور قاچاقی به هنگ کنگ رفت و دیگر هیچوقت به چین بازنگشت.

     
     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا