اخبار

ابتلا به هاری گربه در ایران تایید شد / فرد مبتلا به هاری گربه در کدام شهر است؟ – بلاگی ها

  • ابتلا به هاری گربه در ایران تایید شد / فرد مبتلا به هاری گربه در کدام شهر است؟ – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها از تسنیم، مسعود دهقانی صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن هشدار نسبت به خطر شیوع بیماری ناشی ناشی از گربه‌ها اظهار داشت: بر اساس آزمایش‌های انجام شده بیماری هاری در یک گربه صاحب‌دار در کاشان تایید شد.

    وی با بیان اینکه در پنج سال گذشته تنها یک مورد بیماری هاری در گربه در سال 99 شناسایی و تایید شده بود، افزود: شناسایی این بیماری در سال گذشته و در پنج ماهه نخست سال جاری نیز شاهد افزایش‌هایی بوده است.

    بیماری هاری گربه خطرناک است؟

    رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان شرایط خاص بیماری در این حیوان و امکان بروز بحران بزرگ برای سلامت شهر یا روستا در منطقه کاشان ابراز داشت: بیماری هاری در گربه معمولاً به فرم خشمگین بروز کرده و چون این حیوان عادت به پریدن به ناحیه سر و صورت دارد به واسطه نزدیک بودن این نواحی به مغز در مقایسه با سگ فرصت زمان کمتری برای انجام اقدامات بهداشتی در خصوص فرد مورد گزش قرار گرفته، وجود دارد.

    وی ضمن اشاره به امکان ایجاد زخم‌های عمیق بر روی بدن توسط گربه به واسطه پنجه‌های قوی گفت: از آنجا که معمولاً به دلیل عادت این حیوان در لیسیدن دست‌ها، پنجه‌ها نیز به بزاق حاوی ویروس ‌هاری آلوده هستند لذا امکان ایجاد بیماری در تعداد بیشتری از موجودات مورد حمله در مقایسه با سگ‌ها وجود دارد.

    دهقانی تصریح کرد: در صورتی که افراد مورد هر گونه گزش از سوی حیوانات قرار بگیرند به منظور انجام اقدامات درمانی پیشگیری از ابتلا به بیماری هاری، به نزدیکترین مرکز جامع سلامت یا مراکز درمان پیشگیری هاری در شهرستان که به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند مراجعه کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا