هنرمندان

تکلیف ۱۵ کشور برای اسکار بین‌المللی مشخص شد – بلاگی ها

  • تکلیف ۱۵ کشور برای اسکار بین‌المللی مشخص شد – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها به نقل از اسکرین، در ادامه معرفی نمایندگان کشورهای مختلف برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار، برزیل فیلم «مریخ یک» به کارگردانی «گابریل مارتینز» و الجزایر نیز فیلم «برادران ما» به کارگردانی «رشید بوشارب» فیلمساز شناخته شده فرانسوی را برای حضور در این رویداد سینمایی انتخاب کردند.

    فیلم «مریخ یک» روایتگر داستان خانواده‌ای سیاه‌پوست از طبقه متوسط است که به دنبال انتخاب یک دولت راست‌گرا تلاش می‌کنند همچنان امیدوار بمانند. این فیلم درام در جشنواره ساندنس به نمایش درآمد و نامزد جایزه بزرگ هیات داوران بخش سینمای جهان شد و پس از آن در جشنواره‌های ترایبکا و سن سباستین نیز به روی پرده رفته است. 

    سینمیا برزیل تاکنون با ۵۲ فیلم در رقابت اسکار بین‌الملی حضور داشته اما هنوز موفق به رسیدن به جمع نامزدهای نهایی این شاخه نشده است. برزیل در سال ۲۰۰۶ با فیلم «سالی که پدر و مادرم به تعطیلات رفتند» ساخته «کائو همبورگر» به فهرست کوتاه اسکار بین‌المللی راه یافت.

    • تشویق ۱۲ دقیقه‌ای یک فیلم در جشنواره ونیز
    • تصاویر | جنگ جهانی سوم و بی رویا از ایران در روز هشتم جشنواره ونیز | اکران پسر با بازی آنتونی هاپکینز
    • تشویق ۶ دقیقه‌ای برای نهنگ | این بازیگر در صدر رقابت برای اسکار بهترین بازیگر مرد امسال قرار گرفت

    سینمای الجزایر که با اولین حضور خود در جوایز اسکار در سال ۱۹۶۹ با فیلم «زد» از «کوستا گاوراس» موفق به کسب اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شد از آن زمان تاکنون ۲۱ فیلم دیگر را نیز به آکادمی ارسال کرده و سه بار دیگر نامزد کسب اسکار بین‌المللی شده و امیدوار است در اسکار ۲۰۲۳ با فیلم «برادران ما» به کارگردانی «رشید بوشارب» این موفقیت را تکرار کند.

    داستان فیلم «برادران ما» از ماجرای ماقعی مالیک اوسکین مرد جوانی الهام گرفته شده که در جریان تظاهرات دانشجویان در سال ۱۹۸۶ توسط پلیس کشته شد. در این فیلم بازیگران اصلی سینمای فرانسه «ردا کاتب» و «سمیر گسمی» در کنار «رافائل پرسوناز» حضور دارند.

    تاکنون کشورهای اروگوئه، تایوان، یوئیس، کره جنوبی، لهستان، پاناما، لتونی، ژاپن، ایرلند، آلمان، اکواردو، کانادا، بلغارستان، الجزایر و برزیل فیلم منتخب خود را برای اسکار ۲۰۲۳ معرفی کرده‌اند.

    مهلت معرفی نمایندگان منتخب کشورها برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳، تا سوم اکتبر ۲۰۲۲ (۱۱ مهر ماه ۱۴۰۱) است و کمیته اسکار کشورها تا این تاریخ فرصت دارند نماینده رسمی سینمای خود را به آکادمی اعلام کنند.

    فهرست نامزدهای اولیه شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار شامل ۱۵ فیلم در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آذر) و ۵ نامزدهای نهایی نیز روز  ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳ (۴ بهمن) معرفی می‌شوند.

    مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۱۲ مارس ۲۰۲۳ (۲۱ اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار می‌شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا