هنرمندان

اعلام نامزدهای بخش بهترین کارگردان فیلم اولی جشن بزرگ کارگردانان ایران – بلاگی ها

  • اعلام نامزدهای بخش بهترین کارگردان فیلم اولی جشن بزرگ کارگردانان ایران – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها به نقل از روابط عمومی کانون کارگردانان، نامزدهای اولین جشن بزرگ کارگردانان ایران در بخش بهترین کارگردان فیلم اولی مشخص شدند.

    اسامی نامزدها در این بخش از میان آثاری که پخش آن‌ها تا زمان داوری به اتمام رسیده، بر اساس رای داوران به شرح زیر اعلام شد:

    احمد بهرامی برای کارگردانی فیلم «دشت خاموش» یکی از نامزدهای این بخش به حساب می‌آید. «دشت خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی و تهیه‌کنندگی سعید بشیری که جوایز بسیاری به دست آورده است و در هنروتجربه نیز اکران شده است، به شرایط دشوار کاری و روابط پیچیده انسانی در یک محیط کارگری می‌پردازد. بازیگران این فیلم عبارتند از علی باقری، فرخ نعمتی، مهدیه نساج، تورج الوند، مجید فرهنگ، ناصر علاقمندان، راضیه ایرانی، نرگس امینی، محسن یگانه، مهتاب خوش‌منش، شقایق آقازاده، اهورا بهرامی، پارسا و ارشا سبحانی، برسام بهرامی، مینا سرقره.

    بهمن و بهرام ارک برای فیلم «پوست» در بخش بهترین کارگردان فیلم اولی نامزد شده‌اند. در این فیلم که در بخش نگاه نو سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور داشت، محمدرضا مصباح به عنوان تهیه‌کننده و علی ایمانی‌راد به عنوان دستیار ویژه تهیه‌کننده، امیرحسین مهر به عنوان مجری طرح، محمدحیدرقلی به عنوان مدیرتولید و امید شمس به عنوان مشاور کارگردان حضور داشتند.

    سروش صحت نیز برای فیلم سینمایی «جهان با من برقص» یکی دیگر از نامزدهای بخش بهترین کارگردان فیلم اولی است. در این فیلم که تهیه‌کنندگی آن برعهده محمدرضا تخت‌کشیان بوده است، علی مصفا، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، سیاوش چراغی‌پور، کاظم سیاحی، بهار کاتوزی، رامین صدیقی، پاوان افسر، شیوا بلوچی، مهیار پوربابایی و مهراب قاسم‌خانی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

    کاوه مظاهری نیز برای فیلم «بوتاکس» یکی از نامزدهای بهترین کارگردان فیلم اولی به حساب می‌آید. این فیلم که فضایی بین واقعیت و رویا دارد، روایتگر داستان دو خواهر است که برادرشان را به قتل می‌­رسانند و جسد او را در دریاچه نمک مدفون می­‌کنند، اما یکی از خواهرها پس از مدتی تصور می‌­کند که برادر نمرده است و قرار است به زودی به خانه بازگردد.

    محمد کارت برای کارگردانی فیلم «شنای پروانه» نیز نامزد بهترین کارگردان فیلم اولی شده است. بازیگرانی چون جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیرآقایی، علی شادمان، مهدی حسینی‌نیا، مه‌لقا باقری، ایمان صفا، ناهید مسلمی، نادر شهسواری، بهروز پناهنده، روح‌الله مهرابی، محمد مطهری‌پور، نیلوفر شهفری، با حضور افتخاری علیرضا داودنژاد و هنرمندی پانته‌آ بهرام و معرفی آبان عسکری در «شنای پروانه» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

    برگزیدگان هر سه بخش از اولین جشن بزرگ کارگردانان ایران در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ معرفی خواهند شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا