هنرمندان

روایتی تازه از ماجرای قتل جمال خاشقچی | در اتاقی که این روزنامه‌نگار تکه تکه شد چه گذشته است؟ – بلاگی ها

  • روایتی تازه از ماجرای قتل جمال خاشقچی | در اتاقی که این روزنامه‌نگار تکه تکه شد چه گذشته است؟ – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها ، «مخالف» محصول کشور آمریکا در سال ۲۰۲۱ ساخته شده است. «برایان فوگل» کارگردان آمریکایی برنده جایزه اسکار این مستند تحقیقی را ساخت تا تلاش‌های دولت سعودی در سرکوب آزادی بیان را به تصویر بکشد.

    خاشقچی روزنامه‌نگار ۵۹ ساله و منتقد هیات حاکمه سعودی، دوم اکتبر ۲۰۱۸ (۱۰ مهر ۹۸) یک هفته پس از آن که از مقام‌های سعودی به خاطر سکوت در برابر اهانت‌های رییس جمهوری آمریکا انتقاد کرده بود، در کنسول‌گری سعودی در استانبول به قتل رسید. سازمان سیا معتقد است که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی دستور قتل او را صادر کرده است.

    فوگل برای ساخت «مخالف» با خدیجه چنگیز نامزد خاشقچی، فرد رایان ناشر واشنگتن پست و چند عضو از نیروی پلیس ترکیه مصاحبه و یک متن ۳۷ صفحه‌ای از آنچه در اتاقی که خاشقچی در سال ۲۰۱۸ در آن مثله شد، تهیه کرد. وی همچنین زمان زیادی را با عمر عبدالعزیز از مخالفان تبعید شده عربستانی به مونترال گذراند که با خاشقچی در مبارزه با سوءاستفاده حکومت عربستان از توییتر برای ساکت کردن صداهای مخالف و انتقادات به پادشاهی ریاض، همکاری می‌کرد.  

    برایان فوگل کارگردان فیلم، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده فیلم اهل ایالات متحده آمریکا است. فیلم او ایکاروس (۲۰۱۷) در نودمین دوره جوایز اسکار نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم مستند شده است.

    • روح‌الله، واقعاً روح‌الله است!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا