هنرمندان

روایتی هولناک از کشتار کودکان مدرسه در ۲۵ دقیقه – بلاگی ها

  • روایتی هولناک از کشتار کودکان مدرسه در ۲۵ دقیقه – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها ، کاوه حدادی در توضیح مضمون فیلم خود که امسال در بخش شهید آوینی شانزدهین جشنواره بین المللی فیلم مستند، سینما حقیقت حضور دارد، بیان کرد: همه چیز از بالا قشنگ تر است فیلمی مستند درباره بمباران دو مدرسه بروجرد در سال ۱۳۶۵ است. در طی این ماجرا متاسفانه ۶۸ کودک دانش آموز جان خود را از دست دادند و شهید شدند.

    او در توضیح علت انتخاب این موضوع برای ساخت یک فیلم مستند گفت: به واسطه بروجردی بودن، همیشه دغدغه کارکردن راجع به این موضوع را داشتم. چراکه هرگز به این موضوع پرداخته نشده است. بنابراین انگیزه بسیاری برای پرداختن به این موضوع داشتم و به این نتیجه رسیدم که می توانم این ماجرا را با یک فیلم مستند تا حدود زیادی ماندگار کنم.

    این مستندساز در پاسخ به این پرسش که آیا ۲۵ دقیقه برای بیان همه آنچه باید گفته شود، کافی بوده است یا نه، اظهار کرد: بله؛ البته عقیده ام بر این بود که زمان از پیش تعیین شده و ظرف زمانی برای فیلم در نظر نگیرم و به این موضوع اندیشیدم و زمانش را بازگذاشتم. با توجه به ایده اجرایی که برای فیلم درنظر گرفته بودم همان ۲۵ دقیقه زمانی برای فیلم کافی بود.

    مدیر انجمن سینمای جوان بروجرد که فیلمش در سیزدهمین جایزه شهید آوینی در جشنواره شانزدهم سینما حقیقت حضور دارد، در پیش بینی میزان اقبال و برقراری ارتباط مخاطبان با این فیلم، تصریح کرد: باتوجه به این که پیشتر دوستان فیلمساز، فیلم را دیده اند و بازخوردهای مثبتی از جهت کشش و علاقه نسبت به فیلم داشته اند، پیش بینی من از اقبال مخاطب نسبت به آن مثبت است.

    این کارگردان بیان کرد: نکته ای که وجود دارد این است که این فیلم فیلمی اثرگذار به لحاظ حسی و عاطفی روی مخاطب است که این بخش به کارگردانی و ایده اجرایی من بازمی گردد و بخش دیگر به سوژه که اساسا موضوع عاطفی و احساسی است. بنابر این مطمئنم که فیلمی تاثیرگذار بر مخاطب خواهد بود. شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم از ۲۰ تا ۲۵ آذر ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

    عقاب تیزپرواز جبهه‌های جنگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا