هنرمندان

فیلمی که استانداردهای جهانی ژانر اکشن را به سینمای ایران می‌آورد | حواشی حضور احسان علیخانی در برف آخر – بلاگی ها

  • فیلمی که استانداردهای جهانی ژانر اکشن را به سینمای ایران می‌آورد | حواشی حضور احسان علیخانی در برف آخر – بلاگی ها

    بلاگی ها – آرزو امیرخانی: «برف آخر» اولین فیلمی است که در سومین روز برگزاری جشنواره، اهالی رسانه، منتقدان و سینماگران را میزبانی می‌کند. امیر حسین عسگری در برف آخر که دومین فیلم بلند او در مقام کارگردان است از داستان‌ها و موقعیت‌های شهری فاصله گرفته و به سراغ زندگی روزمره یک دامپزشک در منطقه‌ای دورافتاده و کوهستانی و سردسیر رفته است. در این فیلم با موقعیت و روایت‌هایی تازه، چهره‌هایی همچون امین حیایی، مجید صالحی، لادن مستوفی جلوی دوربین رفته‌اند.  

    مجید صالحی که طی چند سال گذشته با فاصله گرفتن از نقش‌های کمدی، قابلیت های تازه‌ای از بازیگری خود به نمایش گذاشته در این فیلم نیز نقشی متفاوت و کمتر دیده شده را ایفا می‌کند. «استراحت مطلق» عبدالرضا کاهانی (۱۳۹۳)  اولین حضور جدی مجید صالحی در سینما بود که مورد توجه قرار گرفت. حضور بعدی او نقش پلیس در فیلم «شاه‌کش» (۱۳۹۸) وحید امیرخانی بود که اگرچه به دلایلی از جمله حضور مهناز افشار، گرفتار ممیزی‌های فراوان شد اما بازی مجید صالحی در آن مورد توجه بسیاری از مخاطبان و منتقدان قرار گرفت. «صحنه‌زنی» آخرین فیلم مجید صالحی است که در آن نقش یک تبه‌کار را بازی می‌کند و همچنان در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است.

    «برف آخر» البته حواشی فراوانی هم درباره حضور احسان علیخانی به عنوان تهیه‌کننده در کنار امین حیایی داشت. احسان علیخانی که تا کنون تجربه تهیه‌کنندگی «بدون تاریخ بدون امضا» وحید جلیلوند را هم در کارنامه دارد به گفته حسن مصطفوی، تهیه‌کننده «برف آخر» به دلیل مشغله‌های «عصر جدید» به عنوان مشاور پروژه و سرمایه‌گذار فیلم کنار پروژه حضور داشته است.  

    ماجرای سرمایه گذاری احسان علیخانی در برف آخر | امین حیایی هم شریک علیخانی شد؟

     این فیلم برای اولین بار در سینمای ایران استانداردهای جهانی ژانر اکشن را به نمایش گذاشت | حواشی حضور احسان علیخانی در برف آخر

    امیر حسین عسگری علاوه بر بازیگری و کارگردانی فیلم‌های کوتاه «چرت کوتاه»، «باشه برای بعد» با فیلم سینمایی «بدون مرز» جای پای خود را در سینمای حرفه‌ای ایران ثبت کرد. این فیلم در اولین حضور خود در جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو موفق به دریافت عنوان آینده آسیا و بهترین فیلم این بخش در سال ۲۰۱۴ شد. همچنین در سی و سومین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی بخش نگاه نو و برنده تندیس بلورین جایزه ویژه هیئت داوران در بخش نگاه نو شد.

    در فیلم سینمایی «برف آخر» که سه شنبه روی پرده‌ای نقره‌ای خانه جشنواره می‌رود،  امین حیایی، لادن مستوفی، مجید صالحی، نوشین مسعودیان، صادق ملک، امیر مشهدی عباس، امیرعباس رودگر صفاری و مهدی مهربان نقش‌آفرینی می‌کنند. حال باید دید این فیلم تا چه اندازه می‌تواند نگاه مخاطبان، منتقدان و هیئت داوران این دوره از جشنواره را به خود جلب کند.

    • یک اکشن بین‌المللی

    دومین فیلمی که قرار است در سومین روز جشنواره چهلم فیلم فجر میزبان سینماگران و اصحاب رسانه خواهد شد «لایه‌های دروغ» است. فیلمی اکشن که به عنوان اولین پروژه مشترک ایران و فنلاند، استانداردهای جهانی این ژانر را برای اولین بار در سینمای ایران به نمایش می‌گذارد.

    رامین سهراب کارگردان این فیلم که بزرگ شده فنلاند و آمریکاست و به گفته خودش ۲۰سال در سینمای هالیوود بدلکار بوده اکشن «لایه‌های دروغ» را با پشتوانه‌های بین‌المللی راهی جشنواره فیلم فجر کرده است. این فیلم زندگی آتش‌نشانی را روایت می‌کند که دچار مشکلاتی در زندگی خود می‌شود. فیلمنامه این اثر را رامین سهراب و Christopher Larsen به نگارش درآورده‌اند و سهراب نقش اصلی(آتش نشان) فیلم را هم  بازی می‌کند.

    با وجود اینکه «لایه‌های دروغ» نخستین تجربه کارگردانی رامین سهراب در ایران است اما به نظر می‌رسد بنیاد سینمای فارابی با اتکا به فیلم کوتاه «ویولن» در کارنامه این کارگردان جوان که در ۱۸ فستیوال بین‌المللی حضور داشته از او حمایت کرده است. جسیکا ولف(بازیگر فنلاندی)، نادر فلاح، کامران تفتی، مجید سعیدی، ارسلان قاسمی، ونوس کانلی، میلاد میرزایی و… از دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم جلوی دوربین رفته‌اند.

    باید در نظر داشت که لایه‌های دروغ از جذابیت‌های خاص جشنواره چهلم است که پس از سال‌هال دوری از فیلم‌های اکشن، این ژانر را در سینمای ایران احیا کرده است. سهراب درباره احتمال دستیابی به سیمرغ تنها حضور و راهیابی به جشنواره را برای خود موفقیت بزرگی می‌داند و می‌گوید نمایش فیلم برای مخاطب ایرانی برای من حکم جایزه را دارد.  

    لایه‌های دروغ آماده نمایش در جشنواره فیلم فجر شد

     این فیلم برای اولین بار در سینمای ایران استانداردهای جهانی ژانر اکشن را به نمایش گذاشت | حواشی حضور احسان علیخانی در برف آخر

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا