هنرمندان

۶ فیلم اکران شد، ۱۳۵ هزار نفر به سینما آمدند | از پژمان جمشیدی تا الناز شاکردوست و رضا کیانیان – بلاگی ها

  • ۶ فیلم اکران شد، ۱۳۵ هزار نفر به سینما آمدند | از پژمان جمشیدی تا الناز شاکردوست و رضا کیانیان – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها ، از صبح چهارشنبه، ۶ فیلم در قالب اکران جدید به روی پرده رفتند و در کنار فیلم‌های قدیمی، ترکیب جدیدی را برای مخاطبان رقم زدند.

    البته این ۶ فیلم، به‌نوعی، ناگهانی اکران شدند و فرصت تبلیغات چندانی نیافتند. همچنین زمان اکران این آثار مصادف شد با پیک سفرهای تابستانی و البته اعلام نتایج کنکور که قطعا تاثیر این رخدادها بر سینما، منفی بوده است. به‌گونه‌ای که مجموع مخاطبان سینما در تمام کشور، طی پنجشنبه و جمعه هفته گذشته، از ۱۳۵ هزار نفر متجاوز نشد و این، آمار بسیارعجیبی است که برای این دو روز پایانی هفته رقم خورد.

    با در نظر گرفتن چنین استقبالی و با توجه به عدم‌تبلیغات فیلم‌های جدید، استقبال نسبتا نرمالی از این آثار به عمل آمد؛ به‌طوری که این ۶ فیلم، مجموعا نزدیک به ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان گیشه داشتند.

    ۶ فیلم جدید اکران، ۳۰ هزار و ۹۰۵ مخاطب داشتند و توانستند ۱ میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان بفروشند. آماری که با توجه به مختصات عجیب استقبال از سینما طی ۳ روز پایانی هفته قبل، برای این فیلم‌ها نرمال محسوب می‌شودپرفروش‌ترین این فیلم‌ها، نارگیل ۲ بود که طبق انتظارها، موردتوجه خانواده‌ها قرار گرفت و موفق شد تا طی ۳ روز نخست نمایش خود، ۱۰ هزار مخاطب را به سینماها کشانده و گیشه‌ای ۵۱۵ میلیون تومانی را تجربه کند. فیلمی در گونه کودک که موفق شده تا در رقابت با ۵ فیلم دیگر، در رتبه نخست قرار بگیرد. نارگیل ۲ همچنین پس از فسیل و شهر هرت، سومین فیلم پرفروش ۳ روز پایانی هفته گذشته نیز بود که در ۶۹۱ سانس، نمایش داشت.

    درام بی‌مادر، رقابت تنگاتنگی با نارگیل ۲ دارد. نخستین ساخته سیدمرتضی فاطمی، ۹۴۰۰ مخاطب داشت و توانست در گیشه، ۵۰۴ میلیون تومان بفروشد. بی‌مادر، پربازیگرترین فیلم روی پرده است که از حضور امیر آقایی، پژمان جمشیدی، میترا حجار و پردیس پورعابدینی بهره برده است.

    آخرین تولد با امید کامل به النار شاکردوست در گیشه، به سومین فیلم پرمخاطب اکران جدید تبدیل شد. فیلم نوید محمودی، ۶۸۰۰ مخاطب داشت و فروش گیشه آن، ۳۸۹ میلیون تومان بود. جدیدترین ساخته کمال تبریزی، ۳۴۰۰ مخاطب داشت و تنها ۱۹۳ میلیون تومان فروخت که قطعا میزان انتظارها از داستان دست‌انداز، بیشتر از این میزان استقبال بود.

    ستون ۱۴ به کارگردانی امیرحسین همتی، ۱۲۵۰ مخاطب داشت و به فروش ۷۱ میلیون تومانی رسید.

    میان صخره‌ها به کارگردانی مختار عبداللهی، ضعیف‌ترین عملکرد را به خود اختصاص داد و با ۵۵ مخاطب، ۳ میلیون تومان فروخت. البته میان صخره‌ها، تنها در ۹ سالن به روی پرده رفت که انتظار می‌رود با تعدد سالن‌هایش نمایش این فیلم طی روزهای آینده، بر میزان فروش این فیلم سینمای کودک و نوجوان، افزوده شود.

    با این حساب، ۶ فیلم جدید اکران، ۳۰ هزار و ۹۰۵ مخاطب داشتند و توانستند ۱ میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان بفروشند. آماری که با توجه به مختصات عجیب استقبال از سینما طی ۳ روز پایانی هفته قبل، برای این فیلم‌ها نرمال محسوب می‌شود. روندی که قطعا با توجه به افزایش تبلیغات این فیلم‌ها و تکثر مخاطبان طی روزهای آینده، به رشد چشمگیری دست خواهد یافت و سینمای تابستانی را با رونق بیشتری مواجه خواهد ساخت.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا