هنرمندان

۵ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای مشکلات مالی سینماگران | بسته‌های حمایتی صندوق اعتباری هنر برای پساکرونا – بلاگی ها

  • ۵ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای مشکلات مالی سینماگران | بسته‌های حمایتی صندوق اعتباری هنر برای پساکرونا – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها ، سیدمجید پوراحمدی با اشاره به جزییات ارایه تسهیلات بلاعوض به سینماگران، گفت: به دنبال همه‌گیری ویروس کرونا اکثر مشاغل فرهنگی و هنری با توقف فعالیت دچار مشکلات مالی شدند. با وجود شرایط سخت برای تامین بودجه، صندوق اعتباری هنر طی ۳ سال اخیر تلاش کرد با ارتقای کمی و کیفی تسهیلات از اعضای تحت پوشش خود در حد توان حمایت کند.

    ارایه تسهیلات راهکاری برای حمایت از اقتصاد سینمای ایران

    مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از مهمترین اهداف صندوق در دولت مردمی ارتقاء جایگاه اقتصاد فرهنگ و هنر و تقویت حمایت از تولید و عرضه آثار فرهنگی و هنری است؛ از این رو پرداخت تسهیلات بلاعوض به سینماگرانی که از سوی سازمان سینمایی معرفی شدند راهکاری برای حمایت از اقتصاد سینمای ایران در زمان شیوع ویروس کرونا از سوی صندوق اعتباری هنر و از بسته حمایتی ایام کرونا بوده است.

    پور احمدی تصریح کرد: براین اساس به ۶۹ سالن سینمایی، ۱۶ فیلم سینمایی ، ۲۳ مرکز پشتیبانی فنی در آماده سازی آثار سینمایی  و ۱۲ موسسه توزیع و پخش فیلم  تسهیلات بلاعوض در نظر گرفته شده است.

    مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امروز تسهیلات ۶۹ سالن سینمایی به حساب سینما داران واریز شد و طی روزهای آینده این تسهیلات به حساب سایر بخش ها نیز واریز می‌شود. 

    • کمک ۵ میلیارد تومانی سازمان سینمایی به چرخه اکران

    پیش‌بینی رونق صنعت سینمای ایران

    مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در پایان با اشاره به کاهش شیوع کرونا و دوران فاصله‌گیری اجتماعی تاکید کرد: وقت آن است تمامی فعالان حوزه فرهنگ و هنر و دستگاه‌های فرهنگی کشور با حداکثر مساعی نقش خود را برای ایفای مسئولیت اجتماعی در توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر بکار گیرند. من با وجود تمام مشکلات پیش رو چشم‌انداز خوبی را برای رونق صنعت سینمای کشور پیش‌بینی می‌کنم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا