هنرمندان

۳ جایزه جشنواره برلین به ایرانی‌ها رسید  | خرس طلایی برای فیلم الکارّاز – بلاگی ها

  • ۳ جایزه جشنواره برلین به ایرانی‌ها رسید  | خرس طلایی برای فیلم الکارّاز – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها به نقل از ایرنا، رسانه‌های آلمان اعلام کردند که آلکارّاز نام شهری در شمال شرقی اسپانیا واقع در استان کاتالونیاست. این فیلم سرگذشت یک خانواده کاتالان را به تصویر کشیده که باغستان هلوی‌شان از بین می‌رود.

    کارلا سیمون کارگردان اسپانیایی این جایزه را برای کارگردانی فیلم “آلکاراز” از هیات داوران جشنواره به دریافت کرد. جشنواره‌های کن و ونیز هم در دوره اخیر، جوایز خود را به فیلمسازان زن اهدا کرده بودند و برلیناله این روند را تکمیل کرد.

    خرس طلایی برلیناله به فیلم الکارّاز و ۳ جایزه به ایرانی‌ها رسید 

    داوران جشنواره برلین به ریاست ام.نایت شیامالان فیلمساز آمریکایی-هندی از بازی هنرپیشه‌های این فیلم محصول اسپانیا و ایتالیا تقدیر کردند و در بیانیه خود نوشتند که “ظرافت، طنز و کشمکش” را بخوبی به تصویر کشیده است.

    خرس نقره‌ای “جایزه بزرگ هیأت داوران” به فیلمی با عنوان “فیلم داستان‌نویس” به کارگردانی هونگ سان-سو از کره جنوبی رسید.

    خرس نقره‌ای “جایزه هیأت داوران” به فیلم ردای جواهر اثر ناتالیا لوپز گایاردو  محصول مشتکر مکزیک و آرژانتین اعطا شد.

    جایزه خرس نقره ای برای بهترین کارگردانی، به کلر دنی کارگردان هفتاد و شش ساله فرانسوی که با فیلم “دو سوی تیغ” با بازی  ژولیت بینوش در این جشنواره حضور یافت، اعطا شد.

    جایزه بهترین نقش اول به “مِلتِم کاپلان” در فیلم “ربیه کورناز علیه جرج دبلیو بوش” اعطا شد و لورا باسوکی بازیگر اندونزیایی فیلم «نانا» جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل را برد.

    جشنواره برلین از سال گذشته جوایز بازیگری را در دو رشته بهترین بازیگر زن و مرد اهدا نمی‌کند و جنسیت را از بخش بازیگری حذف کرده است. هر دو بازیگر برگزیده امسال برلیناله، زن هستند.

    جایزه بهترین مستند جشنواره به “خاطرات روزانه میانمار” اعطا شد و فیلم “دام” از آناستازیا وبر، جایزه خرس طلای بهترین فیلم کوتاه را به خانه برد.

     پروژه سینمایی “کیک مورد علاقه من” محصول مشترک ایران و فرانسه جایزه گسترش فیلمنامه یوریماژ به همراه ۲۰ هزار یورو را در بخش بازار تولید مشترک برلیناله دریافت کرد.

    مستند “جمعه می‌بینمت” محصول مشترک فرانسه، سوئیس، ایران و لبنان جایزه ویژه هیات داوران در بخش رویارویی را به خود اختصاص داد.

    فیلم کوتاه “گوزن” از ایران هم جایزه ویژه بهترین فیلم کوتاه را از سوی هیات داوران بین‌المللی در بخش نسل (Generation kplus) از آن خود کرد. 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا