هنرمندان

۱۰ سریالی که به بهترین شکل ممکن به پایان رسیدند | از فرندز تا برکینگ بد – بلاگی ها

  • ۱۰ سریالی که به بهترین شکل ممکن به پایان رسیدند | از فرندز تا برکینگ بد – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها به نقل از روزیاتو، سریال بسیار محبوب پیکی بلایندرز (Peaky Blinders) اخیراً در فصل ششم خود به پایان رسید. شلبی‌ها توانسته بودند با چنگ و دندان در طی این ۶ فصل از خود و میراثشان مراقبت کنند، داستانی که از همان ابتدا مخاطبان را جذب خود کرد و مانند هر سریال موفق دیگری، طرفداران از به پایان رسیدن این سریال نیز ناخشنود و غمگین بودند. اما یک پایان خوب می‌تواند به اندازه اپیزودهای دیگر یک سریال قوی باشد و اغلب اوقات به نویسندگی بی‌نقص اشاره دارد. هیچ مخاطبی نمی‌خواهد سریالش در اپیزود آخر یا پایان داستان دچار ضعف شود و به همین دلیل است که بسیاری از سریال‌ها پایان‌های فوق‌العاده‌ای دارند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ سریال محبوبی آشنا کنیم که به بهترین شکل ممکن و با بهترین اپیزودهای آخر به پایان رسیدند.

    ۱- The Office (۲۰۰۵ – ۲۰۱۳)

    به دنبال موفقیت نسخه بریتانیایی The Office، اقتباس آمریکایی آن نیز ساخته شد و استانداردهای بالای نسخه اورجینال را دنبال کرد. این سریال ۹ فصل ادامه داشته و در نهایت نویسندگان سریال باید یک پایان‌بندی بی‌نقص را خلق می‌کردند. برای برخی، تعدادی از فصول این سریال بهتر از دیگر فصول بود. اما پایان خوب سریال همه چیز را جبران کرد در شرایطی که برخی می‌گویند شاید بهتر می‌بود قبل از خروج مایکل اسکات از داستان، The Office به پایان می‌رسید. مایکل اسکات بخشی کلیدی از موفقیت سریال بود و به همین خاطر قابل درک است که برخی حضور او در اپیزودهای آخر را برنتابند. اما بازگشت به فصل پایانی در کنار نوستالژی دلگرم‌کننده‌ای که هر یک از کارمندان داندر میفلین ایجاد می‌کردند، بسیار خوشایند بود.

    ۲- Breaking Bad (۲۰۰۸ – ۲۰۱۳)

    سریال Breaking Bad یک داستان بسیار اورجینال دارد که هوش آکادمیک و دنیای ناخوشایند و خطرناک تولید و فروش مواد مخدر صنعتی را به شکلی بی‌نقص با هم ترکیب می‌کند. در شرایطی که ماجراجویی‌های والتر وایت پیچ و تابی غیرمنتظره و تاریک به خود می‌گیرد، زندگی او شروع به تغییر می‌کند اما پایان داستان باید قوی و بی‌نقص بود تا با کلیت بی‌نقص سریال هماهنگی داشته باشد. بدین ترتیب بسیاری از کاربران گفته‌اند که از پایان‌بندی سریال صددرصد راضی بوده‌اند و هر یک از شخصیت‌ها سرنوشت مناسبی پیدا کردند. برای سریالی که داستان‌های فرعی متفاوتی دارد و والتر یک زندگی مخفیانه دارد، در اپیزود پایانی باید کلیت داستان مورد توجه قرار گیرد، همان کاری که نویسندگان به‌خوبی و با موفقیت انجام دادند.

    ۱۰ سریالی که به بهترین شکل ممکن به پایان رسیدند | از فرندز تا برکینگ بد

    ۳- Blackadder (۱۹۸۳ – ۱۹۸۹)

    Blackadder یک سریال دیدنی بریتانیایی است که با فضایی کمدی به دوره‌های تاریخی متعدد می‌پردازد و شخصیت بلکدر در هر فصل نواده بلکدر قبلی است. پایان‌بندی این سریال نیز بسیار رضایت‌بخش بود. در شرایطی که کل سریال مملو از اتفاقات و روایت‌های کمدی بود، فصل پایانی درد و رنج ویرانگر ناشی از جنگ جهانی اول را فاش می‌کند. در شرایطی که سربازان برای روبرو شدن با مرگ عازم می‌شوند، سریالی که همواره به خاطر بامزه بودنش شناخته می‌شد، فرصتی برای خلق تغییر در ژانر یافته و همین موضوع باعث می‌شود که سریال Blackadder پایانی معنادار و بی‌نقص داشته باشد.

    ۴- M*A*S*H (۱۹۷۲ – ۱۹۸۳)

    سریال M*A*S*H که بر اساس فیلمی به همین نام ساخته شده بود یک کمدی کلاسیک در مورد جنگ کره است که بر گروهی از پرسنل یک بیمارستان صحرایی ارتش در این کشور تمرکز دارد. اگر چه داستان سریال بر اساس جنگ کره است اما می‌توان آن را انعکاسی تفکربرانگیز از جنگ ویتنام دانست در حالی که سعی می‌کرد هیچگاه نتیجه‌گیری نکند. بسیاری پایان سریال M*A*S*H را بی‌نقص دانسته‌اند. اپیزود پایانی سریال که به شکلی بامسما «خداحافظ، بدرود و آمین» (Goodbye, Farewell and Amen) نام داشت، روایت شخصیت‌ها از برنامه‌هایشان برای دوره پس از پایان جنگ کره را به تصویر می‌کشد، کسانی که می‌خواهند مسیرهای متفاوتی را در ادامه در پیش گرفته و از هم جدا شوند. در حالی که سریال مذکور پر از اتفاقات کمدی است، نهایت تلاش خود را برای خلق پایانی احساسی انجام داد و به همین دلیل به شکلی بی نقص به پایان رسید.

    ۵- Cheers (۱۹۸۲ – ۱۹۹۳)

    اپیزود پایانی سریال Cheers به یکی از پربیننده‌ترین اپیزودهای پایانی در تاریخ تلویزیون تبدیل شد، و بدین ترتیب بود که برای آخرین بار درهای Cheers بسته شد. شخصیت‌های اصلی این سریال را می‌توان با شخصیت‌های فرندز مقایسه کرد اما از دهه‌ای متفاوت و با کمدی و شوخی‌های بسیار بیشتر. این سریال نه‌تنها در دوران انتشارش بسیار پرطرفدار بود بلکه به چند دلیل پایانی بی‌نقص نیز داشت. پایان سریال بسیار دلگرم‌کننده و به‌یادماندنی بود که همین موضوع در کامنت‌های طرفداران این سریال در شبکه‌های مجازی انعکاس یافته است. اینکه شخصیت سم در نهایت می‌یابد کافه عشق واقعی وی بوده است، یک مفهوم بسیار احساسی و تاثیرگذار است که هر گونه پایان غیرواقعی و شعاری را دور می‌ریزد.

    ۶- Fleabag (۲۰۱۶ – ۲۰۱۹)

    فیبی والر-بریج  با معرفی استفاده از شکستن دیوار چهارم در سریال Fleabag توانست برداشتی تازه از کمدی تراژیک داشته باشد، سبکی که بیشتر در نمایش‌های تئاتری دیده شده بود. این موضوع قابل درک است زیرا Fleabag کار خود را با یک نمایشنامه در مورد زنی تنها آغاز می‌کند اما استفاده از این ابزار در جلوی دوربین باعث شد یک لایه اضافی به آن بی‌نقصی روایت اضافه شود. صحبت‌های مداوم شخصیت اصلی سریال با دوربین ظاهراً در جهت شرایطی ایمن برای شخصیت اصلی داستان بود، به‌ویژه وقتی همه چیز خوب پیش نمی‌رفت. اما در فصل پایانی شخصیت فلیبگ تصمیم می‌گیرد دیگر کاری را دوربین و مخاطب نداشته باشد، شاید در تلاش برای اینکه همه چیز را از نو آغاز کند. این کار حس واقعی امید را برای این شخصیت محبوب ایجاد می‌کرد، چیزی که مخاطبان از دیدن آن بسیار خرسند بودند.

    ۱۰ سریالی که به بهترین شکل ممکن به پایان رسیدند | از فرندز تا برکینگ بد

    ۷- Friends (۱۹۹۴ – ۲۰۰۴)

    شاید به‌راحتی بتوان مدعی شد که Friends یکی از مشهورترین و نمادین‌ترین سریال‌های سیتکام دهه ۹۰ میلادی است. بازیگران سریال توانستند مخاطبانشان از سراسر جهان را شیفته خود سازند، در شرایطی که مخاطبان نظاره‌گر رشد شخصیت و زندگی آنها از طریق عشق، خنده و تمام مولفه‌های پیچیده دیگر بودند. در اپیزود پایانی، شش شخصیت اصلی به زندگی‌های خاص خودشان وارد شدند و زمان آن رسیده بود که کلیت سریال بعد از ۱۰ فصل به پایان برسد. اگر چه تماشای رفتن شخصیت‌های محبوب تماشاگران برای آنها دشوار بود اما این موضوع برای خود بازیگران و شخصیت‌های سریال نیز بسیار احساسی پیش رفت. در حالی که ظاهراً این شخصیت‌ها گامی شاد به سمت فصول بعدی زندگی‌شان برمی‌داشتند، همزمان از عبور کردن از شرایط همیشگی‌شان ناراحت بوده و بدین ترتیب به تماشاگران خود امکان دادند تا در پایان بی‌نقص داستان، با هر یک از آنها ارتباط برقرار کنند.

    ۱۰ سریالی که به بهترین شکل ممکن به پایان رسیدند | از فرندز تا برکینگ بد

    ۸- Scrubs (۲۰۰۱ – ۲۰۱۰)

    سریال Scrubs یک سریال بسیار پرطرفدار بوده و هنوز هم هست که به زندگی روزمره پرسنل بخش درمان در یک بیمارستان می‌پردازد. این سریال به خاطر عناصر بسیاری مورد استقبال قرار گرفت، از جمله شخصیت‌ها، سبک روایی، داستان، موسیقی و حتی شوخی‌ها. پایان سریال Scrubs بسیار خوب پیش رفت البته به شرطی که فصل نهم را کنار بگذاریم زیرا بعدها به این سریال اضافه شد. از آنجایی که فصل نهم با استقبال خوبی همراه نشد، بسیاری فصل هشتم را پایان بی‌نقص سریال می‌دانند که به طور خلاصه روایت سرگذشت هر یک از شخصیت‌های اصلی را کامل می‌کند. اگر چه بسیاری اپیزود پایانی فصل نهم را نمی‌پسندند اما اپیزود پایانی فصل هشتم همان چیزی بود که همه از پایان یک سریال خوب انتظار داشتند.

    ۹- Orange Is The New Black (۲۰۱۳ – ۲۰۱۹)

    سریال Orange Is The New Black یک درام کمدی نتفلیکس بود که به زندگی گروه بزرگی از زندانیان زن می‌پرداخت و اولین بار در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. اگر چه این سریال بسیار پرطرفدار بود اما برای برخی از بینندگان، بخش‌هایی از سریال به خوبی پیش نرفت تا اینکه در اپیزود پایانی همه چیز درست شد. در اواسط سریال شاهد کاهش کیفیت داستان بودیم اما فصل و اپیزود پایانی فوق‌العاده بود. گاهی اوقات شاید یک سریال ثبات کافی نداشته باشد و خط داستان مانند گذشته قوی و بی‌نقص نباشد. اما مورد سریال Orange Is The New Black نشان می‌دهد که چرا یک پایان خوب بسیار مهم بوده و می‌تواند کلیت یک سریال را بالاتر ببرد.

    ۱۰- Band Of Brothers (۲۰۰۱)

    در حالی که سریال‌های داستانی بسیار پایان‌های خارق‌العاده‌ای دارند اما سریال‌هایی هستند که بر اساس اتفاقات واقعی ساخته شده و با همان زیبای داستان را به پایان می‌رسانند. سریال Band Of Brothers بر اساس کتابی از استفن ای امبروز به همین نام ساخته شده و در مورد گروهی از سربازان آمریکایی در طول دوران جنگ جهانی دوم بود. در حالی که هر اپیزود با صحبت‌های سربازان واقعی داستان آغاز می‌شد، پایان این مینی‌سریال به شکلی بسیار احساسی و بی‌نقص و با مصاحبه‌های بیشتر با هر یک از این سربازان که زنده مانده بودند به پایان رسید که حس باشکوه‌تری نسبت به اپیزودهای قبلی ایجاد می‌کرد. در حالی که یک سریال تلویزیونی هرگز نمی‌تواند به اندازه ماجراهای واقعی جنگ پرتنش باشد اما صحبت کردن سربازان واقعی از چیزهایی که در دوران نبرد تجربه کرده‌اند، به شما کمک خواهد کرد تا کمی از احساس آنها در میدان نبرد را تجربه کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا