هنرمندان

واکنش مسعود فراستی به حضور فیلم برادران لیلا در کن | به جایزه بی‌ارزشی که بردید نبالید – بلاگی ها

  • واکنش مسعود فراستی به حضور فیلم برادران لیلا در کن | به جایزه بی‌ارزشی که بردید نبالید – بلاگی ها

    به گزارش بلاگی ها ، مسعود فراستی، منتقد سینما در پستی اینستاگرامی خطاب به سعید روستایی که فیلمش، «برادران لیلا» در هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن موفق به کسب جایزه بهترین فیلم بخش اصلی جشنواره به انتخاب هیات داوران فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) شد، چنین نوشت: 

    «دوستان کن رفته کن‌زده، نه فقط در کن، که در ونیز و برلین و اُسکار و… دهه هاست که دیگر خبری و اثری از هنر نیست. هر چه هست مفهوم زدگی است و سیاست زدگی.

    دوستان از خود بیخود نشوید و مرعوب زرق و برق و فرش قرمز نشوید. آنها هرگز فیلم ایرانی را بهتر از مردمتان نمیفهمند و شما نیز یک شبه، «جهانی» نمیشوید. پس ملی شوید و همیشه ملی بمانید تا بعد احیاناً جهانی.

    به جایزه بی‌ارزش منتقدان «فیبرشی» که در ید قدرت راستهای نیٔولیبرال است، نبالید. این جایزه چند دهه قبل به فیلم بهمن قبادی «به خاطر تصویر رقت آمیز اما دقیق از مشکلاتی که بین انسانها و اسبها مشترکند» داده شده بود. و جایزه امروز به #برادران_لیلا ، بخاطر «تصویر دقیق از جامعه پدر سالار» نیز در امتداد همان نگرش پاترنالیستی است. به آن افتخار نکنید و جاهلانه به مردم داغدار همیشه سربلند #آبادان تقدیمش نکنید.

    تحمل حقارت بار گدایی جایزه فرنگی را نپذیرید. فیلمتان را برای مخاطب اینجا، نه آنجا با همه جوایزش، بسازید. هیچ فیلمساز جدی برای جایزه فیلم نمیسازد.»

    واکنش مسعود فراستی به حضور فیلم برادران لیلا در کن | به جایزه بی‌ارزشی که بردید نبالید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا